Hei!
15.9 olleen huollon jälkeen 100/5 Extra kaapeli-yhteyteni on pätkinyt ja katkonut tuon tuosta. Vika ilmoitus on vireillä mutta tiedän että sieltä tulee vain tieto "asia hoidettu". Olisi erittäin mukava tietää minkämoinen vika täällä on kun ei pysytä linjoilla oikein missään päin kaupunkia. 3 tuttuani kärsii samoista ongelmista eli modeemi tipahtaa linjoilta. Itselläni mallia Netgear CG3300D ja yhdellä tuttavalla Ciscon modeemi. Myös seinänaapurilla yhteys katkoo ja hänellä samainen Netgearin modeemi ja 10M kaapeliyhteys. Yhteydet siis pelasivat täydellisesti ennen 15.9 ollutta huoltoa.
Modeemi pysyy linjoilla kevyessä selailussa (google) mutta esim. streami video saa yhteyden katkeamaan noin 10sek kuluttua - pelaamisesta puhumattakaan. Mielestäni 100/5 yhteydellä pitäisi pystyä tekemään muutakin kuin googlettamaan. Modeemini ilmoittaa, että ainoastaan 1 upstream kanava olisi ylhäällä.
Ja tehkää jotain puhelin aspallenne. Hymyilytti vielä ennen soittoa sinne. Vaan ei hymyilytä enää.
:edit: tarkoitukseni oli tätä viestiäni vielä muokata lähetyksen jälkeen mutta ei onnistunut. Näköjään pienikin lähtevä liikenne koneeltani saa yhteyden kyykkäämään.
Ja sitten off topiccia.
Eli Aspasta sen verran, ei sitä yksinkertaisesti voi hoitaa sillä tavalla, että kun asiakas soittaa niin robotti sanoo "jonotusaikaa yli 30 min" ja kun hyväksyn tämän tosiasian, olen soittanut hitaimpaan asiakaspalveluun kautta maan niin totean 1h 50min jonotuksen jälkeen ettei sieltä kukaan vastaa. No eipä hätää. Pitkäpinnaisena miehenä jonotan sen pari tuntia ja vihdoin pääsen "teknisen puolen asiantuntijan kanssa juttusille". Kysyn, että miksi yhteyteni on poikki ja hän sanoo, että se on kunnossa. Totean ettei se ole ja niin hän ohjaa minua jonottamaan vielä teknisemmälle puolelle juttelemaan vielä teknisemmän ihmisen kanssa, jonne jonotusaika luvattiin olevan enemmän kuin juuri soittamaan tekniseen. Tuossa vaiheessa muutaman euron puhelinlaskua köyhempänä totesin etten tätä kauttaa asiaani saa hoidettua. Mutta sehän on järkevää. Eihän asiakkaiden asiat asiakaspalvelun kautta voikkaan hoitua? Päätin tehdä vikailmoituksen, joka luvattiin selvittää seuraavana päivänä tai viimeistään seuraavana arkipäivänä. Toivottavasti tällä vikailmoituksen selvittämisnopeudella on jotain katetta.
Ja siis kyllä, oikeassahan se robottiääni oli kun sanoi, että jonotusaika on yli 30min. 2h heilahtaa sen yli helposti. Miksipä ei vaikka 2 minuuttia 30 minuutin sijasta.
Hyvityksestä. Kun netti on ollut poikki 15.9 lähtien lähes 24h vuorokaudessa. Onko hyvitystä mahdollista penätä sähköpostitse sillä puhelimitse tulen häviämään tämän hyvityksen euromäärän tulevassa puhelinlaskussani jos jonotusajat yhtään pitävät kutiaan.
Sivu 1 / 1
En löytänyt kaapelilaajakaistaliittymästäsi vikailmoitusta kuluvalta kuukaudelta, joten hyvin hankala arvioida mistä on/oli kyse. Jos vianrajausautomaattiin soittaa ja puhelun keskeyttää, ei vikailmoitusta muodostu. Ilman vikailmoitusta ei Soneran puolelta yksittäisen laajakaistaliittymän vikaa tutkita.
Vikapalvelulle voi lähettää viestin Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Tämä vaihtoehto vaatii tietenkin jonkun toimivan nettiyhteyden.
Loppuun vielä vinkki kaapelilaajakaistan käyttäjille: jos on tieto että verkossa on ollut huoltotöitä ja yhteys on sen jälkeen heikompi, kannattaa pitää kaapelimodeemi jonkin aikaa kokonaan virroitta ja sen jälkeen antaa modeemin hakea yhteys uudestaan.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vikapalvelulle voi lähettää viestin Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Tämä vaihtoehto vaatii tietenkin jonkun toimivan nettiyhteyden.
Loppuun vielä vinkki kaapelilaajakaistan käyttäjille: jos on tieto että verkossa on ollut huoltotöitä ja yhteys on sen jälkeen heikompi, kannattaa pitää kaapelimodeemi jonkin aikaa kokonaan virroitta ja sen jälkeen antaa modeemin hakea yhteys uudestaan.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.