Paikkakunta Rovaniemi, eli ei muuta mahdollisuutta kaapeliin kuin Sonera :(
100/5 on koko kevään ja kesän temppuillut, dhcp jakelee osoitteita silloin kun muistaa, olettaen että modeemi on saanut neuvoteltua yhteyden. Modeemin virtoja saa **nkata pois ja päälle tämän tästä... Sitten kun osoitteet on saatu, nopeus on luokkaa 2 megaa sisään ja n. 4 megaa ulos. Pingeistä tässäkin tapauksessa menee n. 70 prossaa läpi, eli ei mielestäni täytä toimivan palvelun kriteereitä.
Vikareitakin olen tehnyt, mutta eipä tunnu olevan apua. Tuo vikarin jättäminenkin on mielestäni surkean ja naurettavuuden rajoilla. Hermo palaa joka kerta kun kuuntelee samat jorinat toisella modeemilla kokeilusta ja 99 euron sakosta jos jostain kumman syystä olisikin asiakkaan laitteissa vika. Taitaapa kuitenkin olla niin, että Soneran tapauksessa 99% kaapelilaajakaistan häiriöistä on monopolisoitu Soneralle.
Relacomin asentajakin on käynyt pariin otteeseen tutkailemassa talojakamolta, mutta vastaukset on tyyliin: "jotakin häikkää siellä on, nää on näitä vanhoja taloja, verkko on sitä ja tätä.."
Olisikohan aika saada jotain korvausta toimimattomasta yhteydestä? Hermot menee.....
Sivu 1 / 1
Liittymästäsi on tällä viikolla tehty vikailmoitus, joka on vikapalvelumme selvityksessä tällä hetkellä. Vikapalvelumme on sinuun yhteydessä, joko puhelimitse tai tekstiviestitse, kun vikailmoitus on valmistunut.
Mahdollisesta hyvityksestä on mahdollista tiedustella esimerkiksi asiakaspalvelumme kautta sen jälkeen, kun jätetty vikailmoitus on valmistunut. Tällöin tiedetään tarkemmin onko asiassa perusteita hyvitykseen.
Kiitos myös palautteestasi. Vianrajausautomaattimme neuvoo vikailmoituksen jättämisen yhteydessä tiettyjä perustoimenpiteitä joita ongelmatilanteessa kannattaa käydä läpi ja joilla ongelma voi selvitä suoraan ilman vikailmoitusta. Kyse on samoista kysymyksistä jotka vikapalvelumme asiakasneuvojat varmistavat asiakkailta, kun liittymästä tehdään vikailmoitus.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Mahdollisesta hyvityksestä on mahdollista tiedustella esimerkiksi asiakaspalvelumme kautta sen jälkeen, kun jätetty vikailmoitus on valmistunut. Tällöin tiedetään tarkemmin onko asiassa perusteita hyvitykseen.
Kiitos myös palautteestasi. Vianrajausautomaattimme neuvoo vikailmoituksen jättämisen yhteydessä tiettyjä perustoimenpiteitä joita ongelmatilanteessa kannattaa käydä läpi ja joilla ongelma voi selvitä suoraan ilman vikailmoitusta. Kyse on samoista kysymyksistä jotka vikapalvelumme asiakasneuvojat varmistavat asiakkailta, kun liittymästä tehdään vikailmoitus.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Täällä on Rovaniemellä toinenkin talous (varmaan satojen muiden lisäksi...) jossa 100/5 ei toimi. Netti pätkäsee useiksi tunneiksi, juuri tällä hetkellä menossa 24 tunnin täysin toimimaton putki. Sain kyllä hyvitystä, ei siinä. Vikaa ei osattu paikantaa ja talon verkkoa se meilläkin syytettiin. Asumme vanhassa talossa itsekin, mutta muutamme viikon päästä niin toivottavasti toimii uudessa kodissa sitten paremmin. Mielestäni Soneran ei tulisi tarjota tällaisia nopeuksia taloihin, joissa se ei selvästi toimi, tai sitten vastaavasti tarttua ongelmiin ja laittaa ne toimimaan. Itsellämme nopeus joskus jopa 20 ja se on aivan ehdoton maksimi. Hinta ainakin saisi olla huokeampi. Monopoli näkyy Soneralla olevan, ja määräaikaisesta sopparista ei tunnu millään pääsevän irti, vaikka netti ei toimikaan.
tnakkala: Jos yhteyden hidastelun syy on rajattu talon omaan kaapelointiin, kuuluu se korjaaminen talon omistajalle tai taloyhtiölle. Soneran puolelta määräaikaisella sopimuksella olevan liittymän nopeusluokkaa voidaan laskea, jos vianselvityksen yhteydessä on todettu ettei liittymällä ole mahdollisuuksia toimia tarpeeksi nopeasti ja asiakas haluaa nopeuden laskua. Tässä yhteydessä yleensä myös liittymän hinta laskee.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kaikki yllämainitut taudinkuvaukset vastaavalla 100/5 liittymällä myös Mäntsälässä. Modeemin buuttailua kyllästymiseen asti, nettipelit pätkivät, xbox live on lähes käyttökelvoton tällä hetkellä, pingit ovat ällistyttävää luokkaa ja lagi jopa oman maan sisällä peleissä järkyttävää. Modeemina se surullisen kuuluisa ciscon epc3000. Vikailmoitus on jätetty ja asiaa ilmeisesti tutkitaan, mutta hermo alkaa mennä joka tapauksessa.
Noniin, taas on vikari tehty. Päivän pari toimi ihan ok, ja taas se pätkiminen/lagaus/dhcpn toimimattomuus alkoi... En kyllä ihan purematta niele tuota taloverkon huonoutta, jos kerta $onera ilmoittaa että jotain vikaa on liittymässäsi, ja siitä parin päivän perästä tulee ilmoitus että vika on korjattu -> netti toimii ok(pari päivää). Tuntuu siltä, että Son€ran verkossa on oikeasti jotain ruuhkaa/hämminkiä jota ko. puljun verkkovastaavat eivät halua/jouda/kehtaa/osaa selvittää. Sitä sitten jollain purukumivirityksillä tekohengitetään (tai paras arvaus: blokataan muita käyttäjiä pois verkosta) ja ei vain kehdata sitä Maksaville Asiakkaille (pun intented) tunnustaa. Melko reilua, $on€ra!
Edit: Eipä näytä olevan uusi asia täällä Rovaniemellä tämä kuvailemani vika: http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=53&t=2433&p=9719&hilit=rovaniemell%C3%A4#p9719
Noiden päivämäärien perusteella tää liittymä ei varmaan tuu toimimaan koskaan.........
Edit: Eipä näytä olevan uusi asia täällä Rovaniemellä tämä kuvailemani vika: http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=53&t=2433&p=9719&hilit=rovaniemell%C3%A4#p9719
Noiden päivämäärien perusteella tää liittymä ei varmaan tuu toimimaan koskaan.........
Sonera-asiantuntija: Liittymästäsi on tällä viikolla tehty vikailmoitus, joka on vikapalvelumme selvityksessä tällä hetkellä. Vikapalvelumme on sinuun yhteydessä, joko puhelimitse tai tekstiviestitse, kun vikailmoitus on valmistunut.
Tekstiviestihän tuolta tuolloin (23.7.2010 klo 10:43) tuli, jossa sanotttin: "Liittymänne vika on korjattu. Käynnistäkää tarvittaessa laitteet uudelleen. Jos ongelma kuitenkin jatkuu, ottakaa yhteys Soneran vikapalveluun. T Sonera"
Palaute oli siis siinä. Mutta mitä oikeasti tehtiin, missä vika oli jne. - tyylistä tietoa lähinnä kaipaisin. Pistäppäs kuule asiantuntija tänne tiedot tuosta ekasta casesta. Joku vikahan siellä oli, eikös vain? Miten vika korjattiin? Mistä johtui?
Tästä viimeisimmästä casesta tuli eilen (27.7.2010 klo 13:19) tieto että vikari on vastaanotettu. Jatkossa odotan vastaavia tietoja myös tästä casesta.
Änkeän nyt tähän samaan ketjuun myös, sori aloittajille, mutta en uuttakaan viitsi aloittaa. Itse odottelen myös tietoa, että mitä on tehty ja onko vika paikallistettu. Pätkiminen jatkuu edelleen. Vikailmoituksen tekemisestäkin on jo tovi.
gee: Kaapelilaajakaistayhteytesi konfiguraatiota yhden vikailmoituksen perusteella on muutettu ja toisen vikailmoituksen perusteella on linjan arvoja säädetty. Molempien toimenpiteiden jälkeen yhteys on parantunut ja tämän perusteella on oletettu että vian aiheuttaja on paikallistettu ja korjattu. Kovin pitkäksi aikaa ei yksittäisen laajakaistaliittymän tilaa jäädä tarkkailemaan, joten asiakasta pyydetään tekemään uusi vikailmoitus jos ongelmat palaavat.
Toivottavasti nyt avoimena oleva vikailmoitus johtaa pysyvämpään korjaukseen kuin edelliset.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Toivottavasti nyt avoimena oleva vikailmoitus johtaa pysyvämpään korjaukseen kuin edelliset.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Lappeenrannassa täsmälleen samaa ongelmaa 100/5 nopeuden kanssa.
Pätkii, pätkii pätkii jne... EN todellakaan ole ihan ainut täälläpäin joka tuskailee saman liittymän kanssa !!!
Missä mättää??
.....ja todetaan myös tuo puhelin asiakaspalvelun NAURETTAVUUS!
Jos ei honosti toimiva liittymä itsessään saa asiakkaissanne ketutusta aikaan niin viimeistään asiakaspalvelullanne saatte sen aikaan.
Pätkii, pätkii pätkii jne... EN todellakaan ole ihan ainut täälläpäin joka tuskailee saman liittymän kanssa !!!
Missä mättää??
.....ja todetaan myös tuo puhelin asiakaspalvelun NAURETTAVUUS!
Jos ei honosti toimiva liittymä itsessään saa asiakkaissanne ketutusta aikaan niin viimeistään asiakaspalvelullanne saatte sen aikaan.
Kime kirjoitti: Lappeenrannassa täsmälleen samaa ongelmaa 100/5 nopeuden kanssa.
Pätkii, pätkii pätkii jne... EN todellakaan ole ihan ainut täälläpäin joka tuskailee saman liittymän kanssa !!!
Missä mättää??
.....ja todetaan myös tuo puhelin asiakaspalvelun NAURETTAVUUS!
Jos ei honosti toimiva liittymä itsessään saa asiakkaissanne ketutusta aikaan niin viimeistään asiakaspalvelullanne saatte sen aikaan.
Touko-kesäkuussa oli päivittäistä pätkimistä. Loppui viikko ennen juhannusta. Jotain kortteja jostain reitittimestä vaihtoivat tuolloin ennen juhannusta.
Tuon jälkeen toiminut tähän viikkoon oikestaan pätkimättä. Tällä viikolla ollut sitten sellaisia lyhyitä tai vähän pidempiä pätkimisiä melkein joka ilta/yö.
Tällä hetkellä yhteys ei toimi. Modeemi pääsee linjoille mutta ip:tä ei saa. Katkennut 14:30 aikoihin.
Tiedä sitten johtuuko noista muutostöistä mitä tekevät vai onko ukkonen hajottanut jotain.
Pitää nyt odotella vähän aikaa vielä että alkaa vikailmoituksia jätellä
Aivan samat ongelmat yhteytenä tosin 10/2, pätkiminen alkoi muutama päivä sitten ja alkaa yleensä 21-22 välisenä aikana ja ilmeisesti alkaa toimimaan taas jossain vaiheessa yötä. Tänään pätkiminen alkoi 14-15 välisenä aikana ja yhteys toimii vain hetkittäin.
Vähän ennen neljää alkoi taas yhteys toimia, joten taisi liittyä noihin muutostöihin joita ainakin tuolla häiriötiedotteissa sanovat tekevänsä.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.