Olen tässä viime viikon ajan vatkannut edes ja takaisin kaapelinetin kanssa, ja ongelmaa on ratkottu suunnalla jos toisellakin. Sitte jopa laitettiin ilmoitus vetämään ja viestissäkin tuli, että linjat ovat ainakin kunnossa Soneran päässä.
Eli ongelma on, netti katkeilee ja windows ilmoittaa, että nettiin ei saada yhteyttä. Modeemi näyttäisi kumminkin vielä että linjan valo palaa, ja mikään muu ei auta kuin modeemin käynnistys uudelleen tai IP:n vapautus pahimmassa tapauksessa.
Ongelma on vaikuttanut tähän mennessä olevan modeemiin liittyvä, firmwareen etenkin, mutta sille ei voida mitään tehdä. Modeemin en usko olevan millään muotoa rikki, sillä se ei tee tätä säännöllisesti tai tarkalleen tiettyjen tapahtumien aikana, paitsi joskus tuntuu, että se sattuu useammin rasittaessa verkkoa.
Nyt tänään on kuitenkin ollut myrskyisää. Vettä ja tuulta on riittäny, ja tämä samanlainen pätkiminen uusiutuu joka tunti pari kertaa pahimmassa tapauksessa. Alan vakaasti uskoa, että kyseessä on jotain muutakin kuin muka oma modeemini. Tänne on luultavasti asentaja tulossa linjoja tarkastamaan jossain vaiheessa, mutta onko aivan varma, että Taipalsaaren/lappeenrannan alueen linjoille ei ole tapahtunut/tehty mitään muutoksia kahden viikon sisällä? Tämä sään vaikuttaminen toimintaan antaisi ymmärtää, että asiassa on muutakin kuin vain modeemi.
- JuhoJ
Sivu 1 / 1
itelläni on sama nopeus ja varmaan sama kaapelimodeemi kun sullaki, itelläki pätkäsee välil päivässä 2-3 kertaa joskus pätkäsy kestää 5sec tai tunnin ja välil joutuu reboottaa boksin uudestaan et lähtee taas hyrrää.
kuten tässä joku viikko kysyin et oiskohan tohon eurodoc 3.0 saatavilla uutta firmistä jo mikä vois korjata ehkä tämän ongelman. kuulema on tulossa jossainvälis joku pätsi sit soneralt mut aika persiist se on kun ei pysty ite "päivittää" sitä.
ja ei noist kantsi soneralle soittaa kun itekki soitellu ja sanoneet et linjat kunnos kun aika random juttua on. itse epäilen että se on siit Firmiksest kiini.
Ainiin ja ite asun hyvinkäälä päin joten tuskin sun paikkakunnast tuo johtuis.
kuten tässä joku viikko kysyin et oiskohan tohon eurodoc 3.0 saatavilla uutta firmistä jo mikä vois korjata ehkä tämän ongelman. kuulema on tulossa jossainvälis joku pätsi sit soneralt mut aika persiist se on kun ei pysty ite "päivittää" sitä.
ja ei noist kantsi soneralle soittaa kun itekki soitellu ja sanoneet et linjat kunnos kun aika random juttua on. itse epäilen että se on siit Firmiksest kiini.
Ainiin ja ite asun hyvinkäälä päin joten tuskin sun paikkakunnast tuo johtuis.
Juu. Ymmärrän hyvin.
Toki ymmärrän periaatteen siitä, että päivityksen tehdään massa-päivityksinä, mutta yksittäiset asiakkaat joilla tilanne voisi korjaantua firmware päivityksellä jäävät välikäteen. Tai ainakin tämä varmistaisi oliko se ohjelmistossa vai ehkäpä itse modeemissa. En lähde arvailuilla ostamaan uutta modeemia sadalla eurolla.
Toki ymmärrän periaatteen siitä, että päivityksen tehdään massa-päivityksinä, mutta yksittäiset asiakkaat joilla tilanne voisi korjaantua firmware päivityksellä jäävät välikäteen. Tai ainakin tämä varmistaisi oliko se ohjelmistossa vai ehkäpä itse modeemissa. En lähde arvailuilla ostamaan uutta modeemia sadalla eurolla.
Vihdoin ja viimein satuin kuulemaan semmoisesta mahdollisuudesta kuin modeemin testaamisesta paikallisessa sonera pisteessä. En tiennyt ennen tästä, ja he tutkivat ja hutkivat modeemin ilmaiseksi liittymän omistajalla.
Modeemi on virheetön ja toimii nätisti. Nyt sitten yritän kokeilla ja ratkoa mikä rasia kodissa pätkii vai pätkiikö kaikki ja kuka on tehnyt jotain meidän linjalle jos kaikki pätkivät.
Modeemi on virheetön ja toimii nätisti. Nyt sitten yritän kokeilla ja ratkoa mikä rasia kodissa pätkii vai pätkiikö kaikki ja kuka on tehnyt jotain meidän linjalle jos kaikki pätkivät.
Ongelma jatkuu vaikka modeemia on kuinka liitelty muihin rasioihin asunnossa, eikä sitten vikailmoituksen ole muuta tullut kuin että kaikki pitäisi linjoissa olla kunnossa.
Tämä ongelma alkaa rasittamaan omaa yliopisto-opiskelua ja asioiden hoitamista, ja nyt on taas tarjottu vain arvauksia. Tänään pitää nähtävästi ostaa uusi 140 euroa maksava modeemi, jonka vaihtamisesta ei ole takeita eikä olla varmoja voiko sitä ottaa takaisin jos se ei autakkaan. Vanha modeemi testattiin pari päivää sitten ja todettiin että ei löydetty ongelmaa siitä, mutta silti se on mahdollisuus.
Toinen on, että asentajan alkaisin jo mieluusti ottaa tarkistamaan liittymiä talossa, mutta eipä semmoista näy eikä kuulu, ja tässä ei enää voi kauaa odotella. Hermoja koetellaan jo nyt kovin. En tiedä oikein miksi tässä kaksi viikkoa on minun itseni täytynyt äkkiä ostella kaiken maailman kaapelit uusiksi ja käyttää modeemeita siellä ja täällä, ja silti ei uskota että jotain on vialla linjoissa.
Vika alkoi yht'äkkiä eikä mikään viitannut, että modeemi olisi vieläkään rikki, tosin se on mahdollista kuten sanottu. Minkälaiset mahdollisuudet on vaihtaa adsl ja minkä hintaisia ne ovat? En tahdo soneran sivuilta saada selkoa näistä asioista ollenkaan.
Tämä ongelma alkaa rasittamaan omaa yliopisto-opiskelua ja asioiden hoitamista, ja nyt on taas tarjottu vain arvauksia. Tänään pitää nähtävästi ostaa uusi 140 euroa maksava modeemi, jonka vaihtamisesta ei ole takeita eikä olla varmoja voiko sitä ottaa takaisin jos se ei autakkaan. Vanha modeemi testattiin pari päivää sitten ja todettiin että ei löydetty ongelmaa siitä, mutta silti se on mahdollisuus.
Toinen on, että asentajan alkaisin jo mieluusti ottaa tarkistamaan liittymiä talossa, mutta eipä semmoista näy eikä kuulu, ja tässä ei enää voi kauaa odotella. Hermoja koetellaan jo nyt kovin. En tiedä oikein miksi tässä kaksi viikkoa on minun itseni täytynyt äkkiä ostella kaiken maailman kaapelit uusiksi ja käyttää modeemeita siellä ja täällä, ja silti ei uskota että jotain on vialla linjoissa.
Vika alkoi yht'äkkiä eikä mikään viitannut, että modeemi olisi vieläkään rikki, tosin se on mahdollista kuten sanottu. Minkälaiset mahdollisuudet on vaihtaa adsl ja minkä hintaisia ne ovat? En tahdo soneran sivuilta saada selkoa näistä asioista ollenkaan.
Sinun kannattaa ottaa uudelleen yhteyttä Soneran Vikapalveluun ja kertoa jo tekemäsi toiminpiteet, joista ei ole löytynyt ongelmaan ratkaisua.
Voit soittamisen lisäksi lähettää asiasta Soneran Omilta Sivuilta 'Internetliittymän Vikatilanne' - lomakkeen.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Voit soittamisen lisäksi lähettää asiasta Soneran Omilta Sivuilta 'Internetliittymän Vikatilanne' - lomakkeen.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.