Skip to main content
100 megan laajakaistayhteys Helsingin Laajasalossa katkesi torstaina 16.12 ja lukuisten yhteydenottojen jälkeen Sonera sai sen takaisin kuntoon maanantaina 20.12. Yhteys toimi kaksi päivää ja katkesi uudestaan torstai-aamuna 23.12. Harmillista on, että samassa yhteydessä menee aina myös Soneran Koti-tv ja kanavat, joista olemme maksaneet. Olemme tehneet asiakaspalveluun useita vikailmoituksia ja asiakaspalvelijoiden selitykset siellä ovat aina olleet erilaisia, milloin vika on yleinen, milloin jokin osa puuttuu ja niin edelleen.

Onko Soneran 100 megan valokuitukaapeli-yhteyden ja Sonera Koti-tv:n toimivuus näin epävarmaa teillä muillakin vai onko ongelma vain Helsingissä?

Sonera-asiantuntijan toivisin selvittävän ja vastaavan mistä Laajasalon ongelmat johtuvat?
Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa laajakaistaliittymäsi vikahistorian ja kommentoida mikä on ollut vikana. Toinen vaihtoehto on että kirjoitat asiakasnumeron sijaan laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 346123456.

Kaikista eri laajakaistan tekniikoista valokuituyhteys on toiminnaltaan luotettavin. Kaikki tekniikka kuitenkin voi vikaantua ja kaapeleita katkotaan vahingossa päivittäin, joten täydellistä toimivuutta 24/7 ei kuluttajille suunnattuihin laajakaistayhteyksiin voi luvata, vaikka käytössä olisikin paras saatavilla oleva tekniikka.

Vastaa