Skip to main content
Jep, tässä olen nyt kohta kaksi kuukautta odotellut semmoista päivää, ettei tämä "supernopea" meganetti pätkisi kertaakaan. Ei ole näkynyt/kuulunut. Tosin en voi satavarma olla, koska on ollut pari sellaista päivää tässä helmi-maaliskuussa, joina en ole ollut kotona. Silloinhan tämä on voinut toimia vallan moitteettomastikin.

Tosiaan muutimme tähän osoitteeseen perjantaina 24. tammikuuta ja olin tehnyt muutama viikko takaperin tuolle päivämäärälle aukeavaksi kahden vuoden sopimuksen tästä 100 megasesta kaapelinetistä.

Jos ei ole netti toiminut päivääkään tämän parin kuukauden aikana, ei yhteistyömme alkukaan ollut kovin ruusuinen. No toki nettitunnukset tulivat tuolloin viikonlopuksi, mutta mitäpä niillä tekemään kun ei kauppaan kuulunutta kaapelimodeemia ollut saapunut postitse. Noh, se tuli sitten seuraavalla viikolla. Asiaankuuluen muutaman päivän myöhässä, koska olihan tilauspäivämäärästä kulunut vasta alle kuukausi.

Noh, kytkin maailmanlopun kojeen seinään ja eikun surffaamaan...eikun. Oli vissiin Soneran päässä unohtunut kytkeä tuo netti päälle, tai motukan mac-osoite puuttui tai jotain vastaavaa, mikä nyt olisi normaaliin asiakaspalveluun kuuluvasti hyvä muistaa laittaa kuntoon het kättelyssä.

No seuraavana päivänä netti taisikin sitten lopulta aueta, olikohan neljä-viisi päivää tuon sovitun perjantain jälkeen. Hetken sitä riemua riitti, kunnes huomasin, että tämähän pätkii kuin ajatus. No, arvelin että nämä ovat vielä pieniä käynnistymisvaikeuksia, mutta kun tätä pätkimistä on nyt se pari kuukautta jatkunut päivittäin aamuin illoin ja keskipäivällä. Arvelinpahan tämän tilanteen nyt saattaa sitten tietoonne lopulta ja alkaa kartoittaa vaihtoehtojani, koska ei pää meinaa enää kestää tätä jatkuvaa epävarmuutta.

Katkokset ovat noin minuutista-kymmeneen minuuttiin kestoltaan ja niitä tulee päivässä noin 10-1000 kappaletta. Hyvin vaihtelevasti siis, ja joskus on hyviäkin päiviä ollut, eikä katkoksia ole ollut kuin juuri tuo rapiat kymmenisen kappaletta. Mutta nämä päivät ovat olleet harvassa, muutenhan ongelman kanssa juuri ja juuri pystyisi ehkä elämäänkin. Mutta esimerkiksi tänään, kun tätä palautetta tuli mieleeni ruveta kirjoittamaan, on katkoksia ehtinyt jo tässä aamun muutaman tunnin aikana olla pitkälti toista sataa. Vaati aikamoiset ponnistelut jo päästä tänne teidän sivuille antamaan palautettakin.

Mutta alkaa mennä jo sen verta tajunnan virraksi tämä kun tässä patoutumat purkautuu, että pitänee rauhoittua ja pahoitella ehkä hieman pitkää ja epäselvää viestiä ja kysellä:

Onko tästä tuotteesta mahdollista saada jotain hyvitystä laskutuksessa toimimattomien päivien (eli jokaisen tähän asti) osalta? Onko mahdollista saada kokeiltavaksi jotain langatonta ratkaisua, mikä mahdollisesti eli mitä suurimmalla todennäköisyydellä toimisi paremmin? Tai onko tässä mitään mahdollisuutta, että tämä kaapeli jossain hamassa tulevaisuudessa alkaisi toimia edes auttavasti paremmin?

Tiedän toki, että minulla on mahdollisuus irtisanoa kahdenvuoden sopimukseni kuluttajansuojalain nojalla, koska ostamani tuote ei vastaa kuvausta. Mutta en sitä välttämättä haluaisi tehdä koska tämä Soneran tarjoama kaapeli taitaa olla ainoa vaihtoehto kiinteistä yhteyksistä, mitä osoitteeseen on saatavilla. Ja Soneran kanssa kun on aikaisemmin kaikki sujunut ihan mukiinmenevästi.

Kiitos ja anteeksi.
Hei vaenep,

Ikävä kuulla että yhteyden kanssa on ollut näin paljon ongelmaa heti alkuun.

Alueella on tällä hetkellä verkkovika joka on selvityksessä. Mahdollisesti ongelma korjaantuu kun vika saadaan korjattua.

Sinulla kuitenkin tuo ongelma on jatkunut kuitenkin sen verran kauan, että kannattaa tuosta kuitenkin vikailmoitus tehdä. Voit tehdä sen puhelimitse tai omien sivujen kautta.

Vastaa