Skip to main content

100M Kaapeli Imatra DHCP pätkii

  • December 11, 2014
  • 8 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Tänään katkennut joskus 13 aikoihin yhteys ja tunnin ajan olen yrittänyt saada toimimaan.

Modeemi (cisco epc3010) sanoo että Operational
Down:
Channel 1: 12.0 dBmv 39.9 dBmv
Channel 2: 11.5 dBmv 39.2 dBmv
Channel 3: 11.4 dBmv 39.1 dBmv
Channel 4: 13.8 dBmv 41.2 dBmv
UP:
Channel 1: 41.2 dBmv


Mutta ip:tä ei kone saa haettua. Linux kone joka toimii palomuurina.

Modeemia buuttailtu useampaan kertaan, koneen verkkoa käynnistelty useampaan kertaan.

8 kommenttia

  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • April 23, 2012
Perjantai aamupäivästä tuli puhelu, että jotain vikaa oli ollut dchp:ssä.

Tosin ei kyllä korjaantunut vielä torstain aikana lopullisesti, vaan ongelmaa oli koko viikonlopun.
Joka päivä pariin kertaan sai ip:n hakea uusiksi, kun kone ei ollut sitä saanut uusittua.

Tänä aamuna 03:01:55 on aloittanut kone dhcprequest lähetykset ja 08:40:38 on dhcpack tullut.
Sunnuntai aamulta näköjään vastaavaa. Katsoo mikä tilanne on tunnin päästä, kun alkaa taas uusimisyritys.

  • April 23, 2012
Lappeenrannassa pätki viikonloppuna usemman kerran ja pelaamani peli ilmoitteli tuota DHCP:tä.
Nyt tulin töistä ja kaapelinettini nopeus noin. 500kiloa, pitäisi olla se 10 megaa.

Kyllähän tämä toimikin kuukauden kaksi vikailmoituksen jälkeen.

  • April 23, 2012
Yhteysongelmista kannattaa jättää vikailmoitus mikäli olet omat laitteesi testannut.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • April 23, 2012
Juu n. 12:00 aikaan kone alkoi taas ip:n uusimista pyydellä.
Modeemin buuttaus 17 aikaan antoi sitten ip:n. Nyt sitten odotellaan 20221 sekuntia miten seuraava renew onnistuu.

Pitänee taas vikailmoitusta jättää.

Viime keväänä tapeltiin samanlaisten ongelmien kanssa muutama kuukausi Lappeenrannassa eikä tuntunut millään menevän perille missä se vika on, vaikka sitä täälläkin monen kanssa ilmoiteltiin missä vika.

  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • April 24, 2012
Ja taas ollaan ilman ip:tä ja uutta ei saa.

Se kumma kun verkon perusasiat kuten dhcp ja dns on sellaisia jotka soneralla tuntuvat olevan koko ajan rikki.

Pitäisi vissiin taas vikailmoitus tehdä mut ei nyt jaksa.

Pitäisi vielä testata ettei nämä ongelmat johdu siitä että nuo kaapelimodeemit eivät tykkää, kun niiden lan yhteys on giganen.

  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • April 26, 2012
Aamulla kello 3-8 välillä lokissa DHCPREQUEST on eth0 to 10.14.253.54 port 67 4-5 kertaa minuutissa.
Tätä ollut joka ip:n uusimisen yhteydessä tämän vajaan viikon.

Homma loppunut 8:10 siihen että DHCPREQUEST on eth0 to 255.255.255.255 port 67
ja DHCPACK from 10.20.60.2
Jos ei kone itse tajunnut tuota tehdä, niin kun käytti eth0:n alhaalla, niin sai saman aikaiseksi.

11:33 on merkintä DHCPREQUEST on eth0 to 10.14.252.54 port 67 ja DCHPACK from 10.14.252.6

Tuo sama on sitten tullut 16:39

Jospa olisi sitten vika saatu selvitettyä. Pitää nyt vielä muutama päivä seurata tuota toimintaa, ennen kuin uskoo että toimii.

  • April 29, 2012
Onnea vaan. Viime kesä oli yhtä kärsimystä yhteyksien suhteen Lappeenrannan suunnalla.
En tiedä miten Imatralla asiat sujui mutta täällä ei ongelmia hoidettu ollenkaan, ne vaan mystisesti poistui kesän myötä.

Uhkaavan oloisesti yhteysongelmia on muuten taas alkanut esiintyä... Että pätkivää kesää kaikille :p

  • Aloittaja
  • Faxaaja
  • April 30, 2012
Viime keväänä asuin vielä Lappeenrannassa, joten nuo viime kevään ongelmat on erittäin tuttuja.

Tällä tämän kevään ongelmalla tuntui olevan niin paljon samoja piirteitä, mitä viime kevään LPR:n ongelmialla, että siitä syystä jo vähän alkoi pelottamaan.

Paikkakunta muuttui syksyllä, Modeemi vaihtui syksyllä. Joulukuussa tuli hommattua microserver, joka nyt hakee soneralta ip:n ja toimii reitittimenä sisäverkon ja ulkoverkon välissä.

Toivottavasti tämä jäi nyt tuohon yhteen viikkoon, ettei homma jatku taas muutamaa kuukautta.