Skip to main content

113163506875

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 1 katselukerta

Mikä lasku tässä on kyseessä? Erääntyy 10.5.2013 ja laskun mukaan koskee liittymää 0405339703. Tällaista liittymänumeroa minulla tai kellään perheeseeni kuuluvalla ei ole koskaan ollut...Huomasin myös, että viime syksynä olitte velkoneet suoraveloituksella reilut 80 euroa. Juttu on niin, että minulla ei ole ollut tietääkseni asiakkuutta Soneraan viime kesän lopun jälkeen, jolloin liittymä siirtyi toiseen firmaan. Mistä näissä laskuissa on siis kysymys??

3 kommenttia

  • May 10, 2013
Hei ksenola1,

kiitos viestistäsi. Mainitsemassasi 80 euron laskussa on kyse laskusta, jossa on pidemmän laskutusajan maksuja ja myös meiltä jo pois siirtyneen liittymänumeron viimeiset kuukausimaksut. Uusimman laskun suhteen kyse on liittymänumerosta, joka on ollut avoimena muutaman vuoden, aikoinaan toisen numerosi rinnalla. Kyseinen lasku sisältää neljän laskutusjakson maksut koostuen vain kuukausimaksuista, koska liittymä ei ilmeisesti ole varsinaisesti ollut puhekäytössä. Onko sinulla aikoinaan ollut esimerkíksi multi-sim -palvelu, nettitikku, jokin puhelinliittymän kautta toimiva laite (valvontakamera tms.) tai vaikka tarjouksena saatu jokin puheaikaetu, johon olisit tarvinnut toista liittymää? Luettelemani esimerkit ovat melko yleisiä syitä silloin, kun asiakkaalla on avoin liittymä, jonka numeroa hän ei tunnista.

Liittymä kannattaa toki sulkea jos se on jäänyt avoimeksi tahattomasti. Irtisanomisen toteuttamiseksi lienee helpointa että varaat vaikkapa ajan ajanvarauskalenterista, johon pääset täältä. Asiakaspalvelu soittelee sitten sinulle päin, niin saat asian pois päiväjärjestyksestä.

Toivottavasti tästä oli apua laskun tulkitsemiseksi. Mukavaa viikonloppua!

  • May 14, 2013
Hei,

Asiakaspalvelu ei soittanut minulle, vaikka varasin ajan. Koska asun ulkomailla, pyysin viestissä asiakaspalvelua soittamaan paikalliseen numerooni. Tämäkö nyt ei sitten onnistukaan. Haluan vain saada tuon mikälie liittymän pois, jotta mitään epämääräisiä laskuja ei enää napsahtele.

  • May 14, 2013
Hei taas ksenola1,

Pahoitteluni, ettet saanut soittoa meiltä päin vaikka varasit ajan. En osaa nyt äkkiseltään sanoa miksi soittoa ei kuulunut, sillä soittelemme kyllä tarvittaessa ulkomaillekin. Joskus tosin suuntanumerojen ym. kanssa saattaa olla ongemia.

Pääsisitkö kirjautumaan Omille Sivuille verkkopankkitunnuksilla ja ottamaan siellä yhteyttä vaikka chatin kautta asiakaspalveluun?