Nostin nopeuden 1M netistä 24M nettiin, jonka jälkeen välittömästi netti lakkasi toimimasta. DSL valo ei pala/vilkkuu villisti. Olen yrittänyt resetoida, asentaa uudelleen ja vaikka mitä kymmeni ja taas kymmeniä kertoja, hermot riekaleina.
Modeemin pitäisi olla sopiva ja toimi vielä hitaammalla yhteydellä mainiosti.
Saunalahden umpisurkealla mokkulalla surffailen nyt sitten jonkun aikaa.
Sivu 1 / 1
Jos nopeuden nosto 1M > 24M tehtiin samana päivänä kun sen tilasit, ei liittymän fyysiseen reittiin ole tehty muutoksia, vaan nopeuden nostoon on riittänyt pelkkä liittymän nopeusluokan muuttaminen verkossa. Jos nopeuden nosto sen sijaan kesti muutamasta päivästä pariin viikkoon, on liittymän kytkentää verkossa muutettu. Jälkimmäisessä tapauksessa on mahdollista että liittymän uusi kytkentä on virheellinen ja yhteys ei sen vuoksi muodostu.
- Jos mahdollista, testaa toimiiko yhteys toisella ADSL-modeemilla ja -kaapelilla.
- Tee liittymästä vikailmoitus numeroon 0206 90101. Numeroon ei tarvitse jonottaa, koska siihen vastaa vianrajausautomaatti. Loppuun asti viety puhelu generoi liittymästä vikailmoituksen, joka menee Vikapalvelun hoidettavaksi.
Ohjeet ja vinkit - sivuilla on artikkeli ADSL-valo ei pala, jossa tarkemmat ohjeet tilanteeseen jossa ADSL-yhteys ei muodostu.
- Jos mahdollista, testaa toimiiko yhteys toisella ADSL-modeemilla ja -kaapelilla.
- Tee liittymästä vikailmoitus numeroon 0206 90101. Numeroon ei tarvitse jonottaa, koska siihen vastaa vianrajausautomaatti. Loppuun asti viety puhelu generoi liittymästä vikailmoituksen, joka menee Vikapalvelun hoidettavaksi.
Ohjeet ja vinkit - sivuilla on artikkeli ADSL-valo ei pala, jossa tarkemmat ohjeet tilanteeseen jossa ADSL-yhteys ei muodostu.
Nonni, vikailmoitukset tehty asentaja käynyt ilmeisesti, ei toimi edelleenkään.
Haluaisinkin nyt laskea nopeuden takaisin 1M jos vaikka saisi netin toimimaan, vaikka tuolla ei todellakaan juhlita kun tökki kokoajan (siksi yritin nostaa nopeutta).
Ja tuo vianrajausautomaatti on muuten todella rasittava, joutuu kuuntelemaan sitä jonkunaikaa ennenkuin voi vikailmoituksen tehdä.
Haluaisinkin nyt laskea nopeuden takaisin 1M jos vaikka saisi netin toimimaan, vaikka tuolla ei todellakaan juhlita kun tökki kokoajan (siksi yritin nostaa nopeutta).
Ja tuo vianrajausautomaatti on muuten todella rasittava, joutuu kuuntelemaan sitä jonkunaikaa ennenkuin voi vikailmoituksen tehdä.
Jos olet saanut kuittauksen, että liittymän vikatilanne olisi korjattu, mutta liittymä ei edelleenkään toimi, sinun kannattaa tehdä uusi vikailmoitus. Samalla liittymän nopeusluokka saadaan tarkistettua.
No nyt tuntuu toimivan netti vaikka valot edelleen vilkkuu villisti modeemissa. Asentaja oli käynyt jotain säätämässä taloyhtiön nappuloita ja soittelikin että kävi ja pitäisi toimia.
Eli eipä tässä enää hätää niin kauan kun toimii Hyvät talven jatkot kaikille.
Eli eipä tässä enää hätää niin kauan kun toimii Hyvät talven jatkot kaikille.
Jaa no ei toimi sitten enää ollenkaan. Elikkä pyöräytän taas vikailmoituksen kehiin...
E: Ja nythän se toimii... voiko tää olla näin vaikeeta
E: (30 sek edellisestä) Eipä toimi enää... Alkaa mennä hermot. Kerkesin jo vikailmoituksenikin perumaan.
On niin rasittavan hankala tehdä koko ilmoitus, peruminenkin kestää liian kauan! Nyt en enää edes jaksa tehdä uutta ilmoitusta. Teen huomena jos muistan ja jaksan.
E: Ja nythän se toimii... voiko tää olla näin vaikeeta
E: (30 sek edellisestä) Eipä toimi enää... Alkaa mennä hermot. Kerkesin jo vikailmoituksenikin perumaan.
On niin rasittavan hankala tehdä koko ilmoitus, peruminenkin kestää liian kauan! Nyt en enää edes jaksa tehdä uutta ilmoitusta. Teen huomena jos muistan ja jaksan.
rinkelinmaki kirjoitti: Jaa no ei toimi sitten enää ollenkaan. Elikkä pyöräytän taas vikailmoituksen kehiin...
E: Ja nythän se toimii... voiko tää olla näin vaikeeta
E: (30 sek edellisestä) Eipä toimi enää... Alkaa mennä hermot. Kerkesin jo vikailmoituksenikin perumaan.
On niin rasittavan hankala tehdä koko ilmoitus, peruminenkin kestää liian kauan! Nyt en enää edes jaksa tehdä uutta ilmoitusta. Teen huomena jos muistan ja jaksan.
Tässä voi olla ongelmana verkkokortissa oleva virransäästö/salli tietokoneen katkaista virta tästä laitteesta virran säästämiseksi ongelma (hieman hatusta tempaistua, mutta kannattaa tarkastaa), kun katkeaa yhteys 30 sek jälkeen. Kannattaa myös katsoa uusimmat ajurit verkkokortillesi ja verkkokortin asetuksista kaikki "energy/wake up" asetukset pois päältä.
rinkelinmaki kirjoitti: Jaa no ei toimi sitten enää ollenkaan. Elikkä pyöräytän taas vikailmoituksen kehiin...
E: Ja nythän se toimii... voiko tää olla näin vaikeeta
E: (30 sek edellisestä) Eipä toimi enää... Alkaa mennä hermot. Kerkesin jo vikailmoituksenikin perumaan.
Jos modeemin ADSL/DSL-valo sammuu tai alkaa vilkkumaan hitaasti katkon aikana, katkeaa ASDL-modeemin ja -keskittimen välinen yhteys. Esimerkiksi huono kaapeli tai liitin saattaa aiheuttaa ADSL-yhteyden "pumppaamista", jossa yhteys on vuorotellen hetken päällä ja hetken pois päältä. Ongelma voi olla myös puhelinverkon puolella, mutta testaaminen kannattaa aloittaa helpoimmasta eli modeemin ja puhelinpistokkeen välisestä kaapelista.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.