Tälläinen 2m/512kb adsl kyseessä.
Ongelmana lähetysnopeuden puute, soneran nopeustestin mukaan se on ollut parhaina päivinä jopa n.200kb toisinaan taas testi ei suostu edes aloittamaan lähetysnopeustestiä.
Lataus nopeudet ihan ok 1.7-1.8m ja ping 41-45.
Haittaohjelmia/viruksia ei löytynyt 3:mella eri spywarella ja 2 virustorjunnalla testailtu jopa
kone formatoitu ja xp uusiksi.
Eihän tässä muuten mitään, mutta kyllästyy tähän hieromiseen kun jollekkin sivulle päästäkseen joutuu klikkaamaan sivua n. 2-5 kertaa(jollei silloin aukea niin ei aukea ollenkaan).
Naamakirjassa ei pelit tahdo latautua ollenkaan joka taas vaimoa jurpii ;)
Tämä ongelma muuten alkoi n.kuukausi sitten pienestä hitaudesta..
Olisikos tähän ongelmaan nyt jotain sanottavaa/vinkkejä?
No tulipa muuten ohimennen mieleen että tämähän voi olla jokin salaliitto juoni..
Tänne seudulle vedellään valokaapelia.. onkohan siinä syy että nopeudet alhaalla, sitten voi vaihtaa "nopeampaan".
No nyt hintaa 33,90€ ja uudessa verkossa pitäisi valita: 1 Mbit/s 22,90 €/kk, 10 Mbit/s 32,90 €/kk ja 24 Mbit/s tai 100 Mbit/s 42,90 €/kk.
Tuo 10M osuisi tietenkin lähimmäs nykyistä hintaa(joka tosin melko hintava tästä yhteydestä..),
ja olisi ehkä sopivin ellei kyllästy odottamaan ja totea "vaihtamalla paranee"
Sivu 1 / 1
Modeemin hallintaohjelmasta pystyy tarkistamaan, että millä nopeudella modeemi kättelee yhteyden. Jos kättelyarvot ovat huonot (esim. 2M/220kb), on ongelma modeemissa, puhelinjohdossa tai verkossa.
Parhaiten vikaa pystyy rajaamaan siten, että testaat liittymässä esimerkiksi tuttavan modeemia ja toista puhelinjohtoa. Kannattaa myös tarkistaa modeemin asetukset. Jos kättelyarvot jäävät edelleen alhaisiksi, voit tehdä liittymästä vikailmoituksen Sonera Vikapalvelun numeroon 020 690101 (mpm/pvm).
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Parhaiten vikaa pystyy rajaamaan siten, että testaat liittymässä esimerkiksi tuttavan modeemia ja toista puhelinjohtoa. Kannattaa myös tarkistaa modeemin asetukset. Jos kättelyarvot jäävät edelleen alhaisiksi, voit tehdä liittymästä vikailmoituksen Sonera Vikapalvelun numeroon 020 690101 (mpm/pvm).
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Juu no motukassa täsmää luvut luvatun maksimin lukuihin, sama tulos telewelillä ja zyxelillä.
Piuhathan olleet alusta asti samat, mihinkäs se kupari haihtuisi.
Piuhathan olleet alusta asti samat, mihinkäs se kupari haihtuisi.
Seuraava vaihe olisi testata toisella ADSL-modeemilla, vaikka nykyinen modeemi kätteleekin yhteyden auki täysillä arvoilla (nopeusluokan rajoitusten mukaan). Samalla voit testata toista kaapelia modeemin ja puhelinpistokkeen välissä.
Vaikka arvot kaistanleveyksien puolesta ADSL-yhteydelle ovatkin täydet 2048/512, saattaa osa datasta "hukkua" liikenteessä esiintyviin virheisiin. Tässäkin suhtessa testaus toisella ADSL-modeemilla on tärkeää, sillä modeemin osuus asiassa on merkittävä.
Vikailmoituksen liittymästä voit jättää myös Omien sivujen Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella. Kannattaa kuitenkin varmistaa toisella modeemilla yhteyden toimivuus ensin.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vaikka arvot kaistanleveyksien puolesta ADSL-yhteydelle ovatkin täydet 2048/512, saattaa osa datasta "hukkua" liikenteessä esiintyviin virheisiin. Tässäkin suhtessa testaus toisella ADSL-modeemilla on tärkeää, sillä modeemin osuus asiassa on merkittävä.
Vikailmoituksen liittymästä voit jättää myös Omien sivujen Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella. Kannattaa kuitenkin varmistaa toisella modeemilla yhteyden toimivuus ensin.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.