Olen nostanut laajakaistani nopeutta 8 megaan jo jonkin aikaa sitten. Nopeustestien mukaan yhteys toimii kuitenkin edellee suunnilleen 1,5 megan nopeudella. Soitin asiakaspalveluun ja heidän mukaansa kytkentä on tehty, ohjasivat soittamaan teknisee tukeen. Soitin tekniseen tukeen ja juttelin robotin kanssa kuusi minuuttia. Lopputulos oli, että robotti teki vikailmoituksen ja arveli vien olevan laitteissani. Vikailmoituksen jälkeen tuli tekstiviesti, jossa sanottiin vikailmoitukseni siirtyneen ASENTAJALLE. Peruin ilmoituksen, koska en tarvitse nyt tänne asentajaa.
Olisin vain halunnut kysyä pitäisikö yhteyteni toimia tuolla 8 megan nopeudella, niin että voin alkaa etsiä vikaa omista laitteistani mutta en ikinä päässty puhumaan ihmisen kanssa jolle olisin voinut esittää tuon kysymyksen
Osaisiko joku tätä kautta vastata kysymykseeni?
Käytössäni on TW-EA310 v4. On käynnistetty uudelleen ja palautettu alkuperäisille asetuksille. Sama nopeus sekä langattomana, että piuhan päässä.
Sivu 1 / 1
Mielestäni yhteyden pitää toimia niin kuin on sovittu, mutta omamme ei toimi ainakaan meidän taloyhtiössä. Meillä nostettiin nopeus myös kahdesta kahdeksaan megaan. Samalla otimme myös yhden megan zte-nettitikun läppäriimme mökkireissuja varten. Kuukausimaksu näistä Sonera-tietoturvan kanssa on 49,20 €. Mielestäni maksamme ainakin puolet liikaa, koska nettitikulla homma pyörii aivan samoin, kuin tässä taloyhtiön kiinteässä. Olisin halunnut irtisanoa tämän kiinteän yhteyden ottaessani nettitikun, mutta minulle sanottiin Sonera palvelusta, että ei kannata jättäytyä pelkän tikun varaan, vaan ottaa heiltä yhdistelmäpaketti 24 kk. Menin lankaan. Nopeus ei toimi toivotulla tavalla, enkä pääse keskustelemaan asiasta oikean henkilön kanssa, saadakseni asian korjattua. Asiakkaalla on oikeus sanoa irti määräaikaissopimus, joka ei toimi luvatulla tavalla. Ongelmana nopeuksissa ei ole kotikone (meillä uusi), vaan taloyhtiön rajallinen kaistatila, mikä on operaattorin mitattavissa.
Sepisepponen: Kyseisessä tekniikassa yhteysnopeus on jotakin 2-8Mbit/s väliltä. Palvelukuvauksen mukaan yhteyden tulee toimia vähintään pääsääntöisesti 2Mbit/s nopeudella ja maksimissaan 8Mbit/s nopeudella.
Jos olet varmistanut omalta osaltasi, että käyttämäsi modeemi ja piuhat ovat kunnossa on vikailmoitus oikea tapa edetä asiassa jotta voidaan selvittää johtuuko yhteyden hidastelu esim. verkosta olevassa viasta. Tarvittaessa asentaja käy tutkimassa linjaa ja jos vika havaitaan se korjataan maksutta. Helpoiten vikailmoituksen voi tehdä käyttämällä vikailmoituslomaketta.
videma: Jos epäilet, että liittymäsi ei toimi palvelukuvauksen mukaisesti voit tarvittaessa jättää palvelupyynnön tai varata ajan ja otamme sinuun yhteyttä valitsemanasi ajankohtana. Voit tarkistaa täältä asiakaspalvelumme muut yhteystiedot.
Jos olet varmistanut omalta osaltasi, että käyttämäsi modeemi ja piuhat ovat kunnossa on vikailmoitus oikea tapa edetä asiassa jotta voidaan selvittää johtuuko yhteyden hidastelu esim. verkosta olevassa viasta. Tarvittaessa asentaja käy tutkimassa linjaa ja jos vika havaitaan se korjataan maksutta. Helpoiten vikailmoituksen voi tehdä käyttämällä vikailmoituslomaketta.
videma: Jos epäilet, että liittymäsi ei toimi palvelukuvauksen mukaisesti voit tarvittaessa jättää palvelupyynnön tai varata ajan ja otamme sinuun yhteyttä valitsemanasi ajankohtana. Voit tarkistaa täältä asiakaspalvelumme muut yhteystiedot.
Hei,
Yritin avata muita asiaa koskevia viestejä, mutta lataus pyörii vain tyhjää, enkä pääse viesteille. Toimiiko?!?!
Yritin avata muita asiaa koskevia viestejä, mutta lataus pyörii vain tyhjää, enkä pääse viesteille. Toimiiko?!?!
videma: Käytössäsi on ADSL-liittymä nopeusluokalla 8/1M. ADSL-liittymä on oma itsenäinen yhteys eikä se ole riippuvainen mahdollisesta taloyhtiön laajakaistasta. Et siis jaa yhteyden kapasiteettiä kenenkään muun kanssa (paitsi jos liittymässä on käytössä suojaamaton WLAN-yhteys).
Liittymässäsi tällä hetkellä verkossa oleva ADSL-modeemi on muodostanut saapuvalle datalle täyden 8 Mbit/s kaistan, mutta lähtevän datan kaista on hyvin heikko. Tarpeeksi hidas lähtevän datan kaista vaikuttaa myös tulevan datan käytännön nopeuteen.
Pikakorjauksena ongelmaan on ottaa virta pois modeemista hetkeksi ja toivoa että myös lähtevän datan kaista muodostuu hyvin kun modeemiin laitetaan virta takaisin. Myös verkon puolelta on asiaan on tietty "purkkaviritys" tehtävissä, mutta varsinainen korjaus ongelmaan olisi modeemin firmwaren eli ohjelmiston päivitys. Uusi ohjelmisto ja sille asennusohjeet löytyvät Zyxelin sivuilta.
Jos apu asennuksessa on tarpeen, on Zyxelillä Suomessa oma tuki. Myös Helpson voi asian neuvoa puhelimitse.
Liittymässäsi tällä hetkellä verkossa oleva ADSL-modeemi on muodostanut saapuvalle datalle täyden 8 Mbit/s kaistan, mutta lähtevän datan kaista on hyvin heikko. Tarpeeksi hidas lähtevän datan kaista vaikuttaa myös tulevan datan käytännön nopeuteen.
Pikakorjauksena ongelmaan on ottaa virta pois modeemista hetkeksi ja toivoa että myös lähtevän datan kaista muodostuu hyvin kun modeemiin laitetaan virta takaisin. Myös verkon puolelta on asiaan on tietty "purkkaviritys" tehtävissä, mutta varsinainen korjaus ongelmaan olisi modeemin firmwaren eli ohjelmiston päivitys. Uusi ohjelmisto ja sille asennusohjeet löytyvät Zyxelin sivuilta.
Jos apu asennuksessa on tarpeen, on Zyxelillä Suomessa oma tuki. Myös Helpson voi asian neuvoa puhelimitse.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.