Skip to main content
Etenkin viime päivinä on olleet nettinopeudet järkyttävän hitaita. Nyt mittaus näytti 8,51 sisään ja 0,18 ulos. Aiemmin latausnopeus on ollut jotain 12-14 megaa ja lähetyskin jossain tolkullisissa luvuissa. Kotiverkossa on juuri nyt useampia laitteita, mutta tänään aamupäivällä Macini oli ainoa päällä olevana laitteena netissä, ja nopeusmittaus näytti jotain 6 megaa sisään ja vain 0.09 ulos!
Olen yrittänyt saada iTunes-kirjastoani Applen iMatchiin, ja voitte kuvitella, kuinka pitkään kestää noin 3000 biisin siirtäminen pilveen, kun siirtonopeus on eilen illalla ja tänä aamuna Macin järjestelmähallinnan mukaan parhaimmillaan ollut noin 50 kbit/s, pahimmillaan alle 1.
Hei KarkkiK,

Mikäli ongelma jatkuu edelleen, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Joo, ei tästä tule hevon häntää :-(
Sain lainaksi toisen samanlaisen Telewellin modeemin, joka on asetettu siltaavaksi. Sillä saa vähän parempaa vauhtia, mutta ei kaikkia kotiverkon laitteita toimimaan. Ei tosin enää myöskään omalla nattaavalla Telewellillä. Esimerkiksi langaton Netwjork toimii muuten, mutta nettiin ei mene enää.
Tekisi mieli unohtaa koko adsl ja kokeilla onneaan 4g:n kanssa, mutta Soneran määräaikainen kahden vuoden diili uusittiin vuodenvaihteessa. Nopeudet ovat suurelta osin ilmoitetun vaihteluvälin alapuolelle, joten se lienee purkuperuste?
Voiko häiriöiden määrä olla niin suuri, että vaikka sisään tuleva nopeus on periaatteessa riittävä, laitteiden saama on jotain aivan muuta? Tänään mitattiin muun muassa noin 1 mega sisään ja 0,05 ulos.
Asiakaspalveluun/vikailmoituksiin voin yrittää soittaa maanantaina, jos saan järjestymään tarpeeksi aikaa. Kerran illalla yritin pari tuntia, kunnes klo 20 soittoaika loppui.
Ohoh, tuli tuplana tuo äskeinen viesti.
Olisikohan adsl-sopimus mahdollista vaihtaa pakettiin 4G + Huawei B593S Router?
Vaihda Sonera johonkin muuhun. Pääset ongelmista eroon lopullisesti.
Hei KarkkiK,

Vilkaisin yhteyttäsi ja tuo lähetysnopeus todellakin näyttää liian hitaalta mitä sen tulisi olla. Jos toisellakaan modeemilaitteella et saa nopeuksia sille tasolle missä ne sopimuksen mukaan kuuluisi olla, paras tapa selvittää ongelma on tehdä vikailmoitus asiasta.

Jos ongelmaa ei pystytä meidän puolelta korjaamaan, voidaan silloin keskustella määräaikaisen liittymäsopimuksesi vaihdosta 4G-yhteyteen. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.

Vastaa