Skip to main content

24/1 hidastelee

  • December 11, 2014
  • 4 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei, pystyisittekö soneralta tarkistamaan minkälaisia nopeuksia liittymäni antaa?
Nopeustestit näyttävät itselläni hyvinä päivinä noin 13/0.8 megaa, yleensä 9-11/0.6 megaa.
Tv lähetykset pätkivät sillointällöin varsinkin hd lähetyksissä, modeemina soneralta saatu zyxel p660hn-t1a. Pistokkeesta modeemiin menevä rj11 piuha soneran oma lyhyt, modeemista digiboxiin menee 10 metrinen korkealaatuinen rj45 kaapeli. pituudella ei pitäisi tässäkysymyksessä mitään väliä.
Nopeustestit tehty soneralta tulleella lyhyellä rj45 kaapelilla kannettavalla tietokoneella.

4 kommenttia

  • February 7, 2012
Modeemi on linjoilla n 19M nopeudella. Olitko mitannut nopeuksia KotiTV:n ollessa päällä, vai sen ollessa kokonaan poissa linjoilta (sähköjohto irtikytkettynä)?

Mikäli nuo tulokset on saatu KotiTV:n ollessa pois päältä, on suositeltavaa testata vielä toisella modeemilla (jos modeemi on viallinen, se voidaan vaihtaa takuuna uuteen) ennen vikailmoituksen tekoa. Mikäli laitteessa ei ole vikaa, voi vikailmoituksen jättää joko puhelimitse (0206 90101, mpm/pvm) tai palvelupyyntönä omien sivujen kautta (vaatii kirjautumisen).

  • February 7, 2012
Sainkin korjattua ongelmaa jo eilen avaamalla pistorasian ja putsaamalla liittimiä sekä taivuttamalla liittimiä hiukan että on tiukempi sovite. sain nopeustestissä tuloksen 24/0.8 megaa heti ensi testauksella eli hyvin pitäisi nyt toimia =) mutta mites kun teillä näytti olevan 19 megan linjoilla? onko se sitten normaalia vai pitäisikö näkyä 24?

  • February 8, 2012
Ihan normaalia tuo 19M on. Mukava kuulla, että sait korjattua ongelman!

  • July 16, 2012
K44po kirjoitti:
Sainkin korjattua ongelmaa jo eilen avaamalla pistorasian ja putsaamalla liittimiä sekä taivuttamalla liittimiä hiukan että on tiukempi sovite. sain nopeustestissä tuloksen 24/0.8 megaa heti ensi testauksella eli hyvin pitäisi nyt toimia =) mutta mites kun teillä näytti olevan 19 megan linjoilla? onko se sitten normaalia vai pitäisikö näkyä 24?


Hei !
Tarkotitko pistorasialla seinään upotetttua rasiaa vai pistoketta, jolla liitit modeemin seinään? Asia kiinnostaa, koskapa meillä samanlainen ongelma, mutta pistokkeiden hankaus ei ole auttanut. 8/1 nopeudella oli 6,8/0,8 ja nyt 24/1 nopeudella 12,5/0,82 ilman koti-TV:tä ja sen kanssa 8,7/0,8.
_RT