Skip to main content

24/1 lataus ja uppi ongelmat

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Eli ongelma on että kun tein soneran nopeustestin niin tulokset olivat.
Latausnopeus: 8.85Mbit/s
Lähetysnopeus: 0.86Mbit/s

Tässä häiritsee se että jos uploadaan jotain nettiin niin näyttää lähetysnopeudeksi noin 80Kib/s ja netti on aivan tukossa ja hidas sen jälkeen.
Myös Latausnopeus on jotain aivan muuta että hyvä kun 2Mbit/s saa ladattua.

Johtoja olen kokeillut uusia ja on tuo thomsonin tg789vn modeemi, versio siellä näyttäisi olevan 8.C.H.2.

Olisiko tähän jotai apuja olemassa?

5 kommenttia

  • March 18, 2013
Hei LehtiJ,

Eihän tuo nyt järin hyvältä kuullosta! Käytätkö langatonta verkkoa vai onko tietokoneesi kaapelilla kiinni modeemissa? Hyvä, että olet toisilla johdoilla testannut mutta kysyn varmuuden vuoksi kuitenkin puhelinjohdon pituudesta, onko se kuinka pitkä? Jos omissa laitteissa joku tuota hidastelua aiheuttaa, se on todennäköisimmin liian pitkä piuha modeemin ja seinän välillä. Voisit myös kokeilla modeemin resetointia. Se tapahtuu painamalla reset-painiketta laitteen oikeassa kyljessä noin 30 sekunnin ajan. Toimenpide palauttaa tehdasasetukset, joten itse tehdyt asetukset katoavat. Voisit myös lisätä asiakasnumeron profiiliisi (Omat Asetukset >> Profiili >> asiakasnumero) niin pääsen katsomaan liittymäsi tilannetta tarkemmin.

  • March 18, 2013
Tulee ihan modeemista koneeseen johdolla.
Puhelinjohdon pituus oli 2 metriä, löyty kaapista 1,5 metriä pitkä johto ja vaihdoin sen tilalle mutta ei ollut mitään vaikutusta. Tuttuni osaa tehdä johdosta lyhyemmän eli huomenna johdon pituus tulee olemaan noin 20cm koska pidempää en tarvitse.
Modeemi on myös resetoitu.
Lisäsin asiakasnumeroni, en kyllä nähnyt mistään tiedoista että mihin se meni kun luki vaan "Lähetä".

Noniin nyt 19.3 kokeiltu 20cm pituista puhelin johtoa mutta ei vaikuttanut millään tavalla.

  • March 25, 2013
Hei LehtiJ

Alle 2m johto on riittävän lyhyt. Nyt ainakin tiedät, että puhelinjohto on ok. Asiakasnumero ei näy oikein tiedoissasi. Asiakasnumerokenttää voi laittaa ainoastaan numeroita. Ethän laittanut kenttää mitään merkkejä esim. - ?

Helpoiten asia lähtee hoitumaan vikailmoituksen. Olet tehnyt kaikki tarvittavat testit. Vikailmoituksen voi jättää ottamalla yhteyttä Vikapalveluumme. Voit joko soittaa tai jättää vikailmoituksen suoraan linkit kautta. Laita vikailmoitus tulemaan niin yhteys saadaan varmasti toimimaan piakkoin!

  • March 25, 2013
En usko että itse liittymässä on mitään ongelmaa, vaan yleisesti siinä miten netti toimii. 80Kib/s on lähellä 1mbit nopeuden maksimia.

Lataaminen vaatii aina jonkin verran lähetyskaistaa pakettipyyntöjä varten, etenkin jos käytät P2P-ohjelmia kuten torrentteja joissa koneesi on yhteydessä satoihin muihin tietokoneisiin saman aikaisesti. Rajoita upload-nopeutta client-ohjelmasta, tai jos uploadaat selaimella jonnekin, niin erillisellä ohjelmalla. Jos käytät torrentteja, voit myös kokeilla vähentää samanaikaisten yhteyksien määrää mitä käytetään lataamiseen, vähentäen overheadia.

-Toni

  • March 25, 2013
Nyt on asiakasnumero lisätty niin että se näkyy myös itselleni eli pitäs näkyä teillekkin.

Kaverini kävi tuossa katsomassa ja totesi että lähetysnopeus on sitä mitä pitääkin mutta latausnopeus pitäisi olla vähän suurempi kuin 8-9 Mib/s.

Harmittaa vaan maksaa suurta summaa netistä kun ei saa edes puolta latausnopeudesta.