Marraskuun alussa Kokkolan alueelle kytketty 24/1 M laajakaistani pelasi alussa moitteettomasti, nopeustestit antoivat nopeudeksi 16-17M luokkaa mikä oli ihan ok.
Kuitenkin nyt lähes 2vk:n ajan liittymän nopeus on ollut 5-7M välimaastossa. Mitään muuta syytä tähän en keksi kuin linjavika tai nopeuden laskeminen operaattorilta käsin, sillä käytössä oleva a-link rr24ap on kokoajan ollut full bridge tilassa ja laitetasolla ei ole tapahtunut minkään sortin muutoksia.
Myös kaverini, joka asuu ihan lähistöllä on kokenut samanlaisia ongelmia juuri samalla yhteydellä.
Asiakaspalvelussakin vastaa juro automaatti, joka uhkailee joka väliin 99€:n palvelumaksulla. Vaihtoehtona tarjotaan Helpsonia 2€/min taksaan.
Toivottavasti ongelmaan saadaan jonkinlaista ratkaisua lähiaikoina, sillä en aio tyytyä näin hitaaseen nopeuteen, joka jää myös luvatun minimin 8mbit/s alapuolelle.
Sivu 1 / 1
Nopeuteen liittyviä artikkeleja löydät Soneran sivujen Ohjeista ja vinkeistä. Esimerkiksi seuraavat artikkelit käsittelevät nopeuteen liittyviä aiheita:
Laajakaistan yhteysnopeuden mittaaminen
Latausnopeudet
Yhteyttä kannattaa testata toisella modeemilla sekä modeemista tarkistaa asetukset. Oikeat asetukset löydät artikkelista ADSL-modeemin asetukset
Mikäli ongelma ei ratkea, voit ottaa Soneran Vikapalveluun yhteyttä myös lähettämällä Soneran Omien Sivujen kautta asiasta Laajakaistaliittymän vikailmoituksen.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Laajakaistan yhteysnopeuden mittaaminen
Latausnopeudet
Yhteyttä kannattaa testata toisella modeemilla sekä modeemista tarkistaa asetukset. Oikeat asetukset löydät artikkelista ADSL-modeemin asetukset
Mikäli ongelma ei ratkea, voit ottaa Soneran Vikapalveluun yhteyttä myös lähettämällä Soneran Omien Sivujen kautta asiasta Laajakaistaliittymän vikailmoituksen.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.