Skip to main content

24/1 mb

  • December 11, 2014
  • 11 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Eli tilasin puhelimitsi perjantaina 30.3 24mb netin soneralta.. jo 2.4 soneran omilla sivuilla luki että 24/1 on käytössä... tänään 4.4 tuli tuo viihdepaketti ja laitoin uuden nettiboxin heti käyttöön vanhalla nettiboxilla nopeus oli 4.7/0.6mb nyt uudella se on 5.5/0.8mb. eli mistä mä nyt tiän onko mulla se 24mb vai eikö? ja jos on niin mikä mättää? pingi pyörii 30-40.. vielä viime torstaina 29.3 kun oli 10/1 joka pyöri myös 4/1mb mutta pingi oli silti 10-15paikkeilla. tässä vähä ongelmiani

11 kommenttia

  • April 5, 2012
Hei sanooj,
Lisäätkö profiiliisi liittymänumeron ilman väliviivaa, niin tarkistetaan tilannetta. Liittymänumero löytyy tilausvahvistuksesta.

  • April 5, 2012
liittymä num *********

  • April 9, 2012
Hei

Minulla on sama ongelma kuin sanooj:lla.
Olen tehnyt puhelinsopimuksen liittymän nostosta 28.2. Minulla oli aiemmin ADSL 8M/1M ja nyt uuden sopimuksen myötä piti nousta ADSL 24M/1M. Kuitenkin soneran nopeustesteri mittaa latausnopeudeksi 1Mbit/s ja maksimiltaan 6Mbit/s.

Liittymänumero on ilman väliviivaa *********

  • April 10, 2012
Hei Mandolin

Tarkista onko käytössäsi ADSL2+ modeemi. Tällä hetkellä modeemisi kättelee G.DMT DSL profiililla joka on käytössä alle 8Mbit/s yhteyksissä.

  • April 10, 2012
Hei Sanooj

Käytössäsi on ilmeisesti Thomson palvelureititin. Kokeile resetoida Thomsonia painamalla reset painiketta pohjassa noin 30 sekunnin ajan, kun laitteessa on virta päällä ja tämän jälkeen käynnistä laite uudelleen virtakytkimestä.

Ohjeet ja vinkit sivullamme on myös yhteyden hidasteluun liittyviä ohjeita. Oletko tutustunut niihin?

Mikäli ongelmat jatkuvat niin jätä yhteydestäsi vikailmoitus. Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • April 10, 2012
eipä resetointi auttanut.. mutta onko asia nyt niin että vaikka soneran omilla sivuilla lukee että 24/1mb "käytössä" mutta se ei kuitenkaa ole vielä minulla? pingi ihmetyttää myös kummasti.. 8/1mb netillä oli 10-15pingi noin 2kk ajan.. sit yhtäkkiä nousi 45-50 samana päivänä kun olin 24mb tilannut kaikkea on kokeiltu kaikki sivut lukenu läpi mistä voisi olla apua mutta mitään ei oo löytyny..

  • April 11, 2012
Hei Sanooj

Ole yhteydessä vikapalveluumme ja jätä yhteydestäsi vikailmoitus niin voimme selvittää asiaa.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • April 12, 2012
Hei Marko

Käytössä on TP-LINK TD-8817 ADSL2+.
Nopeus pyörii 4.72Mbit/s ja 7.06Mbit/s välillä.

  • April 12, 2012
Hei Mandolin

Oletko tutustunut ohjeisiin ADSL yhteyden hidastelusta. Ne löytyvät ohjeet ja vinkit sivustolta.

Modeemisi näyttää nyt kättelevän ADSL2+ profiililla ja modeemin kättelynopeuskin näyttää olevan sitä luokkaa mitä pitäisi, mutta jos tuo hidastelu jatkuu, eli nopeus näyttää olevan tuota mitä mainitsit ja olet omat laitteesi testannut, niin ole yhteydessä vikapalveluun.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • April 13, 2012
tuleeko siitä joku vahvistus kun se 24mb on asennettuna kotiin vai? ja jos täälä on päällä se virheenkorjaus tuohon tv/dikiboxiin niin sen vois ottaa pois..

  • April 13, 2012
Hei Sanooj

Oletko jo ollut yhteydessä vikapalveluun?

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.