Skip to main content
Terve

Itselläni on 24MB ADSL yhteys, joka toimii hyvin jos sitä ei käytä :)

Asiaan ei auta modeemin buuttaus, langallisen käyttö langattoman sijaan tai toinen laite. Aina sama ilmiö toistuu.

Kun lataan jotain verkosta, niin yhteydet katkeavat tai lähes katkeavat muulta käytöltä.

Esimerkkinä esim Soneran oma speedtest
http://i.imgur.com/btg8pX5.jpg?1
Kun speedtest teki lataustestiä ping goolelle meni todella pitkälle latencylle tai katkesi kokonaan.
Upload testin aikana katkeamista ei tapahtunut, mutta latency meni yli 100ms.

Työnteon kannalta tämä on aika mahdotonta että 20MB dokkarin kopiointi tekee itselleni pätkivän netin n. 5min ajaksi.
http://i.imgur.com/KXXe9g0.jpg?1
Kuvassa kopioin 20MB dokumenttia jonka aikana latency on 100ms tai yli tai yhteys kokonaan katki.

Ongelmana ei ole pelkästään siis dokumenttien kopiointi, jos ottaisin esim puhelua Lyncillä samaan aikaan kun vaimo lataa 2MB tietosisällön nettisivua... tökkiiii....

Mielestäni tilanne ei ole ollut näin huono vaan verkossa on tapahtunut jotain. Vai mistä päästä tätä ongelmaa selvittäisin? Modeemikin on suht tuore DSL-N12U. Puhelinjohto on lyhyt ADSL purkin oma johto.
Moi Rami72!

Tarkastaisitko tiedoistasi liittymänumeron ilman "-" merkkiä, niin pääsen katsomaan täältä liittymää. Onko samassa osoitteessa ollut aiemmin vastaavaa ongelmaa laajakaistan kanssa?
Korjasin liittymätunnuksen. Tämä on yrityksen minun osoitteeseeni tullut liittymä, joten en tiedä onko tämä oikea foorumi käsitellä asiaa, mutta menee ehkä kankeaksi jos etsin yhteyshenkilömme ja kerron hänelle nämä ja hän eteenpäin jollekulle?
Moi Rami72,

Liittymätiedoista löytyy myös sinun käyttäjätiedot joten asiointi suoraan meidän kanssamme onnistuu kyllä helposti. Vilkaisin liittymääsi ja suoranaisesti liittymän linja-arvoissa ei ole mitään vikaa ja nopeus modeemille asti on n. 16mbit.

Jos yhteys tuntuu toimivan silloin kun sitä ei käytä, mutta nuupahtaa heti kun sitä rasittaa, voisi ongelma mahdollisesti olla itse modeemilaitteessa. Oletko kokeillut palauttaa laitteen tehdasasetuksia pitämällä laitteen reset-nappia pohjassa 15s ajan? Jos vika jatkuu tästä huolimatta, suosittelisin vielä testausta toisella modeemilla+puhelinkaapelilla.

Jos toisellakin modeemilla testatessa tuo sama ongelma jatkuu, kannattaa asiasta silloin tehdä meille suoraan vikailmoitus. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.

Vastaa