Haluisin kysyä, että onko 24/1 liittymän normaali nopeus 13/0.8.. ADSL-boxi kättelee yhteyden aina tasan 13000kbps sisäänpäin ja 831kbps ulospäin. Ei ole vaihtunut bittikään vaikka ottaa puhelinjohdon irti tai resetoi boxin tai kokeilee eri ADSL-boxia.
Tuntuu siltä kuin yhteyteni olisi rajoitettu tuohon nopeuteen.
Liittymä ennen pätki joka päivä jolloin nopeus vaihtelikin ja vastaanotto nopeus vaihteli 15000-16000kbps ja lähetys oli aina yli 1000kbps boxin tietojen mukaan..
Tein pätkimisestä vikailmoutuksen, jonka sonera korjasi. Sen jälkeen nopeus ollut aina tuo 13000kbps/831kbps boxin mukaan.
Onko tähän siis tyytyminen vai onko toivoa nopeammasta?
soneran vihjeet ja vinkit kokeiltu ja boxin asetukset oikeat.
24/1 nopeus
- December 11, 2014
- 21 kommenttia
- 12 katselukertaa
21 kommenttia
A
- Anonymous
- October 16, 2009
On mahdollista että ADSL-yhteyden maksiminopeutta on rajattu jotta yhteydestä saadaan luotettava. Kyseessä on ratkaisu jota joskus käytetään ellei muu auta.
Voit halutessasi tiedustella Vikapalvelusta Omien sivujen lomaketta käyttäen onko ADSL-liittymäsi maksiminopeus rajattu alemmaksi kuin 24 Mbit/s.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Voit halutessasi tiedustella Vikapalvelusta Omien sivujen lomaketta käyttäen onko ADSL-liittymäsi maksiminopeus rajattu alemmaksi kuin 24 Mbit/s.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
- Faxaaja
- October 17, 2009
Kalevi kirjoitti: Voikohan sitä hintaa myös rajoittaa vastaavaan?
Ei varmaan voi yleensäkään ja ainakaan jos palveluntarjoaja on Sonera. Sopimusehdot nimittäin lupaavat tuolle nopeusluokalle vähintään 8M nopeuden.
Eli jos alkaa tippumaan tuon alapuolelle niin silloin... Mutta ehkäpä tarjoavat nopeusluokan laskemista ilman kuluja?
Eli mainonnan lupaukset laajakaistan nopeuden parantamisesta eivät oikein sovi kaikille..
A
- Anonymous
- October 17, 2009
Tiedän sen, mutta ei ole kivaa jos yhteys on rajoitettu puoleen maximista soneran toimesta.
A
- Anonymous
- October 19, 2009
Asian selvittämiseksi, kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme, esimerkiksi Tapion aiemmassa viestissä ohjeistamalla lomakkeella.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
A
- Anonymous
- October 19, 2009
Tein vikailmoutuksen ja liitin siihen tämän threadin linkin ja kysyin asiaa.
A
- Anonymous
- October 22, 2009
Nyt on mennyt viikko vikailmoituksesta ja ei ole kuulunut vastausta. Voiko tämä johtua siitä, että tein vikailmoituksen eri sonera tunnuksilla kuin millä omistan kyseisen liittymän.
Vai meneekö normaalistikkin useita viikkoja käsitellä vikailmoituksia?
Vai meneekö normaalistikkin useita viikkoja käsitellä vikailmoituksia?
A
- Anonymous
- October 23, 2009
Se on toki mahdollista. Asia kannattaa varmistaa esimerkiksi soittamalla vikapalvelunumeroomme 0206 90101.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
A
- Anonymous
- October 23, 2009
Kalevi kirjoitti: Nyt on mennyt viikko vikailmoituksesta ja ei ole kuulunut vastausta. Voiko tämä johtua siitä, että tein vikailmoituksen eri sonera tunnuksilla kuin millä omistan kyseisen liittymän.
Vai meneekö normaalistikkin useita viikkoja käsitellä vikailmoituksia?
En tiedä kiinteän käsittelyajasta, mutta itsellä on ollut liikkuvan laajakaistan vikailmoitus sisällä 5 viikkoa. Toki kyseessä on mahdoton tehtävä eli saada 3G verkossa(max nopeudella) mokkulasta irti edes megan.
A
- Anonymous
- October 25, 2009
päivitettiin aikaisempi liittymä 8/1 - 24/1 ja mikä muuttui? ..ei mikään. Nopeus ei juurikaan kasvanut, www.speedtest.net nopeusmittarilla mitattuna useampaan kertaan erikoneilla ja modeemin asetuksia säätäen. Modeemi telewell tw-ea510 v3. nopeus mitä tuolla testerillä saa on 7,xx mb/s. vahingossa yhden ainoan kerran se on noussut 12,5 mb/s mutta ei koskaan korkeammaksi. Asetuksina modeemissa Annex A ja adsl2+ ..kokeilin myös annex M mutta sillä modeemi ei saa edes yhteyttä.
Joten voiko tästä vetää johtopäätöksen että jos sonera toimittaa puolinopeuden niin minulla on oikeus maksaa vain puolet kuukausimaksusta?
Joten voiko tästä vetää johtopäätöksen että jos sonera toimittaa puolinopeuden niin minulla on oikeus maksaa vain puolet kuukausimaksusta?
A
- Anonymous
- October 27, 2009
juk kirjoitti: päivitettiin aikaisempi liittymä 8/1 - 24/1 ja mikä muuttui? ..ei mikään. Nopeus ei juurikaan kasvanut, http://www.speedtest.net nopeusmittarilla mitattuna useampaan kertaan erikoneilla ja modeemin asetuksia säätäen. Modeemi telewell tw-ea510 v3. nopeus mitä tuolla testerillä saa on 7,xx mb/s. vahingossa yhden ainoan kerran se on noussut 12,5 mb/s mutta ei koskaan korkeammaksi. Asetuksina modeemissa Annex A ja adsl2+ ..kokeilin myös annex M mutta sillä modeemi ei saa edes yhteyttä.
Joten voiko tästä vetää johtopäätöksen että jos sonera toimittaa puolinopeuden niin minulla on oikeus maksaa vain puolet kuukausimaksusta?
Liittymän kuukausimaksua ei voi suoraan puolittaa, mutta toki tämä on sellainen ongelma, joka täytyy selvittää. Kertomasi 7 Mbps -latausnopeus on liittymäsi 24/1 Mbps -nopeusluokassa liian alhainen. Ongelman syy voi olla kuitenkin missä tahansa keskuksemme ja adsl-modeemisi välillä, joten asia vaatisi vielä selvittämistä.
Olitko vielä koittanut kertomiesi toimenpiteiden lisäksi muita testejä? Ainakin seuraavat keinot on hyvä koittaa, ongelman rajoittamiseksi:
- Testaa yhteyttä toisella lyhyellä puhelinjohdolla, älä käytä jatkojohtoa.
- Jos saat jostain lainaksi toisen ADSL 2+ -modeemin, testaa yhteyttä toisella laitteella.
- Jos asunnossa on useampia puhelinpistorasioita, testaa yhteyttä toisen rasian kautta.
Löydät lisäksi yksityiskohtaisempia ohjeita tästä ADSL -yhteys hidastelee -ohjeestamme. Näiden ohjeiden avulla voi selvittää, että ongelma ei rajoitu omaan laitteistoosi.
Jos ongelma ei selviä näillä neuvoin, ongelmasta kannattaa tehdä vikailmoitus vikapalveluumme, jotta yhteyden toiminta päästään tarkistamaan verkkomme puolelta.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
A
- Anonymous
- October 29, 2009
Voiko vikapalveluun esittää toivomuksen esim lähetysnopeuden nostosta yli 900kbps:een, ovat sen itse rajoittaneet 800:aan. Vai onko turha toivo?
A
- Anonymous
- October 30, 2009
Kalevi kirjoitti: Voiko vikapalveluun esittää toivomuksen esim lähetysnopeuden nostosta yli 900kbps:een, ovat sen itse rajoittaneet 800:aan. Vai onko turha toivo?
Joissain viankorjaustilanteissa liittymän nopeutta voidaan rajoittaa, jos häiriön tai ongelman korjaus sen vaatii. On kuitenkin todennäköistä, että kyse ei ole puoleltamme tehdystä rajoituksesta vaan siitä, että ADSL-modeemisi ei vain pysty käytössä olevalla linjalla ja johdoilla muodostamaan nopeutta tätä suuremmalla nopeudella.
Asiaa voi varmistaa vikapalvelumme kautta. Voit lähettää asiasta kyselyä vikapalveluumme Omien Sivujemme vikailmoituslomakkeen avulla.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
A
- Anonymous
- November 1, 2009
Sonera-asiantuntija kirjoitti: [quote="juk":1alkd9qs]päivitettiin aikaisempi liittymä 8/1 - 24/1 ja mikä muuttui? ..ei mikään. Nopeus ei juurikaan kasvanut, http://www.speedtest.net nopeusmittarilla mitattuna useampaan kertaan erikoneilla ja modeemin asetuksia säätäen. Modeemi telewell tw-ea510 v3. nopeus mitä tuolla testerillä saa on 7,xx mb/s. vahingossa yhden ainoan kerran se on noussut 12,5 mb/s mutta ei koskaan korkeammaksi. Asetuksina modeemissa Annex A ja adsl2+ ..kokeilin myös annex M mutta sillä modeemi ei saa edes yhteyttä.
Joten voiko tästä vetää johtopäätöksen että jos sonera toimittaa puolinopeuden niin minulla on oikeus maksaa vain puolet kuukausimaksusta?
Liittymän kuukausimaksua ei voi suoraan puolittaa, mutta toki tämä on sellainen ongelma, joka täytyy selvittää. Kertomasi 7 Mbps -latausnopeus on liittymäsi 24/1 Mbps -nopeusluokassa liian alhainen. Ongelman syy voi olla kuitenkin missä tahansa keskuksemme ja adsl-modeemisi välillä, joten asia vaatisi vielä selvittämistä.
Olitko vielä koittanut kertomiesi toimenpiteiden lisäksi muita testejä? Ainakin seuraavat keinot on hyvä koittaa, ongelman rajoittamiseksi:
- Testaa yhteyttä toisella lyhyellä puhelinjohdolla, älä käytä jatkojohtoa.
- Jos saat jostain lainaksi toisen ADSL 2+ -modeemin, testaa yhteyttä toisella laitteella.
- Jos asunnossa on useampia puhelinpistorasioita, testaa yhteyttä toisen rasian kautta.
Löydät lisäksi yksityiskohtaisempia ohjeita tästä ADSL -yhteys hidastelee -ohjeestamme. Näiden ohjeiden avulla voi selvittää, että ongelma ei rajoitu omaan laitteistoosi.
Jos ongelma ei selviä näillä neuvoin, ongelmasta kannattaa tehdä vikailmoitus vikapalveluumme, jotta yhteyden toiminta päästään tarkistamaan verkkomme puolelta.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu[/quote:1alkd9qs]
yöllä kokeilin speedtestiä ja nopeudeksi sain 8,2 ..normaalisti 6-7mb pahimmillaan kävi 4.4mb soneran vikakorjaajan opastamasta nopeustestistä. Matkaa keskuksen ja talon välillä on alle kilometri. ja modeemi on mahdollisimman lyhyellä johdolla kiinni seinässä, ainoa puh.pistoke talossa, löytyy laitehuoneesta.
A
- Anonymous
- November 2, 2009
Sonera-asiantuntija kirjoitti: [quote="Kalevi":1rkqj8k6]Voiko vikapalveluun esittää toivomuksen esim lähetysnopeuden nostosta yli 900kbps:een, ovat sen itse rajoittaneet 800:aan. Vai onko turha toivo?
Joissain viankorjaustilanteissa liittymän nopeutta voidaan rajoittaa, jos häiriön tai ongelman korjaus sen vaatii. On kuitenkin todennäköistä, että kyse ei ole puoleltamme tehdystä rajoituksesta vaan siitä, että ADSL-modeemisi ei vain pysty käytössä olevalla linjalla ja johdoilla muodostamaan nopeutta tätä suuremmalla nopeudella.
Asiaa voi varmistaa vikapalvelumme kautta. Voit lähettää asiasta kyselyä vikapalveluumme Omien Sivujemme vikailmoituslomakkeen avulla.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu[/quote:1rkqj8k6]
Kysyin asiaa yli kaksi viikkoa sitten, mutta ei ole kuulunut vastausta.
A
- Anonymous
- November 3, 2009
Tänään tuli vastaus ja olivat käyneet tarkistamassa äitini liittymän vaikka sitä osoitetta en laittanut vikailmoitukseen. Luki vielä oikeen viestissä, että jos haluan tarkistaa tämän tästä toisesta liittymästä pitäisi tehdä uusi vikailmoitus..
En yllättyisi jos äitini saisi 99e laskun luukusta.
En yllättyisi jos äitini saisi 99e laskun luukusta.
A
- Anonymous
- November 6, 2009
Täällä myös taitaa ongelman johtua Soneran asiakastietojärjestelmästä. Eli nopeus ei ei kasva kun yrittävät nostaa nopeutta kokonaan eri kaupungista.
Tilanne: muutin uuteen osoitteeseen noin 250km päähän eri kaupunkiin ja siirsin silloisen adsl liittymän uuteen osoitteeseen. Kaikki toimikin hyvin tuohon nopeuden nostoon saakka ja sitä on tässä selvitelty ja tänään soitti relacomilta (soneran huolto?) että teillä on jotain ongelmia adsl liittymässä ..ei siinä mitään mutta tuo relacomin tyyppi oli menossa korjaamaan ongelmaa tuonna vanhaan osoitteeseen, missä en ole asunut yli puoleen vuoteen. On se kumma että niitä asiakastietoja ei osata laitaa kuntoon kerralla. Ikävä vain että asun täällä susirajan takana niin sonera adsl on ainoa vaihtoehto. Ennen oli elisakin mutta sitä ei enää saa.
Tilanne: muutin uuteen osoitteeseen noin 250km päähän eri kaupunkiin ja siirsin silloisen adsl liittymän uuteen osoitteeseen. Kaikki toimikin hyvin tuohon nopeuden nostoon saakka ja sitä on tässä selvitelty ja tänään soitti relacomilta (soneran huolto?) että teillä on jotain ongelmia adsl liittymässä ..ei siinä mitään mutta tuo relacomin tyyppi oli menossa korjaamaan ongelmaa tuonna vanhaan osoitteeseen, missä en ole asunut yli puoleen vuoteen. On se kumma että niitä asiakastietoja ei osata laitaa kuntoon kerralla. Ikävä vain että asun täällä susirajan takana niin sonera adsl on ainoa vaihtoehto. Ennen oli elisakin mutta sitä ei enää saa.
A
- Anonymous
- November 8, 2009
Ei toimi minullakaan tuo Soneran 24 mb nopeus ollenkaan. Yhteys pätkii koko ajan - viestejä joutuu kirjoittamaan uudestaan ja uudestaan tännekin kun yhteys katkeaa kesken lähetyksen. Kaikki olen tehnyt mitä ohjeissa pyydetty jotta yhteys toimisi mutta mikään ei auta.
Olin vaihtamassa liittymääni toiseen palveluntarjoajaan (koska Soneran yhteydet takkuilevat ja hidastelevat koko ajan ja hinta on päätähuimaava jo 8 mb nopeudella) - mutta Soneran asiakaspalvelusta sitten luvattiin "mukavaan" hintaan tämä nopeampi yhteys ja lupauduin sitten vielä jatkamaan asiakuuttani - karvaasti olen sitä katunut!
Joten - yhteys toimivaksi tai sopimus purkuun! Ei kenenkään tarvitse ostaa tuotetta joka ei vastaa luvattua ja on epäkunnossa!
Olin vaihtamassa liittymääni toiseen palveluntarjoajaan (koska Soneran yhteydet takkuilevat ja hidastelevat koko ajan ja hinta on päätähuimaava jo 8 mb nopeudella) - mutta Soneran asiakaspalvelusta sitten luvattiin "mukavaan" hintaan tämä nopeampi yhteys ja lupauduin sitten vielä jatkamaan asiakuuttani - karvaasti olen sitä katunut!
Joten - yhteys toimivaksi tai sopimus purkuun! Ei kenenkään tarvitse ostaa tuotetta joka ei vastaa luvattua ja on epäkunnossa!
A
- Anonymous
- November 9, 2009
Emppuomppu: Kannattaa käydä läpi Ohjeet ja vinkit sivultamme löytyvät ohjeistus ja jos tästä ei ole apua, tehdä liittymästä vikailmoitus.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
A
- Anonymous
- November 11, 2009
No jos ketään lohduttaa niin minulla on ollut aiemmin 8M/1M ja nyt on ollut kohta tuollaiset kuukauden 24M/1M. En vain ole huomannut mitää eroa nopeudessa. Nopeus on modeemin mukaan parhaimmillaan ollut 6755 mutta pääsääntoisesti se on 5625. Olen laittanut kahdesti sähköpostia asiakaspalveluun kumpaankaan ei ole vastattu. Yhdesti olen laittanut vikailmoituksen johon vastattiin ja kerrottiin että uudelleen konfigurointi on tehty ja nopeus olisi nyt 14M. Olihan se 12654 ,mutta vain yhden illan. Olen kokeillut neljää eri merkkistä modeemia kolmea puhelinjohtoa sekä käynyt kaikki variaation läpi mtä ohjeissa on mutta tulos on aina sama. Viimeisimmä sähköpostin laitoin eilen mutta tuskin sitäkään kukaan lukee. Nyt sitten olen vissiin 18kk kiinni tässä huijauksessa mikä minulle myytiin. Oikein hyvää palvelua ihan ensi luokkaista.
A
- Anonymous
- November 13, 2009
sauvto2: Kuvauksesi perusteella olet testannut omat laitteet ja käynyt ohjeet läpi löytämättä ratkaisua nopeusongelmaan.
Sinun kannattaa tehdää uusi vikailmoitus Soneran Vikapalveluun nopeusongelmasta, jotta liittymäkohtaista ongelmaa voidaan tutkia. Vikapalveluun voit ottaa soittamisen sijaan yhteyttä myös Soneran Omien Sivujen kautta, lähettämällä Soneran Omilta Sivuilta Laajakaistaliittymän Vikailmoituksen.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Sinun kannattaa tehdää uusi vikailmoitus Soneran Vikapalveluun nopeusongelmasta, jotta liittymäkohtaista ongelmaa voidaan tutkia. Vikapalveluun voit ottaa soittamisen sijaan yhteyttä myös Soneran Omien Sivujen kautta, lähettämällä Soneran Omilta Sivuilta Laajakaistaliittymän Vikailmoituksen.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
OKTätä tiedostoa ei voida ladata
Pahoittelut, virusskannerimme havaitsi, että tämän tiedoston lataaminen ei ole turvallista.
OK