Skip to main content
Moi.

Eli kuten tuo otsikko jo sannoopi nii toi yhteys toimii tos 6,5-7,5/1 ja eilen kävi kyl huippulukemis... 2,3/1. ^^'
Edellinen yhteys oli Elisan 8/1 yhteys toimi siin 8,5/1 nopeudella ja boxi ei oo vaihtunna.
Boxi on Telewell TW-EA511 jossa on uusin software päivitys 1.06f.
Oon kokeillunna eri puhelinjohollakin muuttuuko yhteys... eipä muuttunna.

DSP Firmware Version: DMT FwVer: 3.9.4.20_A_TC, HwVer:T14F7_3.0
DMT Status: Up
Operational Mode: ADSL2+
Upstream: 1021 kbps
Downstream: 6904 kbps
SNR Margin (Upstream): 7.6 db
SNR Margin (Downstream): 5.9 db
Line Attenuation (Upstream): 20.8 db
Line Attenuation (Downstream): 36.1 db

Tommosia tietoja se antaapi tuol ADSL status sivustolla.
Operational mode on laitettu Annex A ja ADSL2+.
Encap. mode on Bridged.
Ihimeellistä kyllä, mut toi uppi pysyy tos 1021 aika kiintiästi...

Muuta mie en sih tohon keksi ku etten enää ikinä tuu soittamaa tuohon aiva susi vianrajausautomaattiin...
Täällä sama homma. Eilen nostettiin nopeus 8/1 --> 24/1:n.
Tänään käynnistin modeemin uudelleen, niin tipahti takaisin 8/1:n tasolle:
DSL Speed: 960/8128kbps

Eilen sama luvut olivat n. 960/n.15000kbps
Missä vika?
tjauhiai kirjoitti:
Täällä sama homma. Eilen nostettiin nopeus 8/1 --> 24/1:n.
Tänään käynnistin modeemin uudelleen, niin tipahti takaisin 8/1:n tasolle:
DSL Speed: 960/8128kbps

Eilen sama luvut olivat n. 960/n.15000kbps
Missä vika?


Nopeus palautui kun muutti modeemin käyttämään ADSL2+-modulaatiota.
DSL Speed: 1019/14941kbps
Outoa että se toimi eilen ilman tuota asetusta....pääasia että toimii taas 🙂
Itel ei toi nopeus oo ollunna soneran aikana kertaakaa yli 8 megane. ^^
Näyttää siltä, että sinulla on modeemin asetukset oikein mutta kättelyarvot jäävät silti todella heikoiksi. Vika on joko verkossa tai modeemissa. Modeemin osuuden saat parhaiten testaamalla siten, että kokeilet esim. tuttavan modeemia omassa liittymässäsi. Jos kättelyarvot jäävät lainamodeemillakin alhaisiksi, kannattaa liittymästä tehdä vikailmoitus.

Jos et halua soittaa vianrajausautomaattiin / Sonera Vikapalveluun, voit jättää vikailmoituksen myös Omien Sivujen palvelupyyntölomakkeen kautta.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Kokkeiltiimpa eri boxilla... eipä toi yhteys miksikää muuttunna...
Nielin ylpeyteni ja soitin tonne vianrajausautomaattiin ja jätin vikailimotuksen...

toine boxi oli Zyxel P660HW-d1

Vastaa