Skip to main content
- DSL Mode: Error
- IP Address: 84.248.128.226
- IP Subnet Mask: 255.255.224.0
- Default Gateway: 84.248.128.1
- VPI/VCI: 0/33
--------------------------------------
EI toimi siltaavana

Kun toimii niin toimii täydellä nopeudella mutta yhteys katkeaa parikin kertaa tunnissa dsl-valo sammuu ja yhteys on poissa yleensä minuutin, välillä ollut katki yli tunninkin. Luonani kävi tänään asentaja joka sai tuon täyden nopeuden purkin perään, kun puhelinrasiassa oli jotain vikaa. Olisiko mahdollista että vika johtuu talon omista piuhoista, eli mahdollisesti vuotava linja? Jatkopiuhani modeemilta pistorasiaan on täysin toimiva.

DSL Up 19006 kbps / 1021 kbps

Vika on ärsyttävä.
Netti on tällä hetkellä oikeastaan käyttökelvoton, olisi kivaa saada jotain apua ongelmaan, vikailmoitusta en uskalla jättää sillä jos ongelma onkin taloyhtiön piuhoissa niin sonera laskuttaa 100euroa, sillä asentaja kävi tänään ja korjasi yhteyttä kun 24/1 yhteyteni toimi n. 2 megalla.
Korjausta vielä edelliseen että yhteys katkeilee n.10minuutin välein
Niin osaako täällä kukaan sanoa yhtään mitään??
Samanlainen vika oli tuossa yhdellä toisellakin käyttäjällä ja kuten hänellekin sanoin mitä mieleen tuli niin katso ettei verkkokortilla ole virransäästö asetus päällä/salli tietokoneen katkaista virta tästä laitteesta virran säästämiseksi, jos adsl boxi resetoituu ja käynnistyy myös silloin vika on kyllä boxissa itsessään.
Kannattaa myös katsoa uusimmat ajurit verkkokortillesi ja verkkokortin asetuksista kaikki "energy/wake up" asetukset pois päältä.
peltsa kirjoitti:
Korjausta vielä edelliseen että yhteys katkeilee n.10minuutin välein


Liittymäsi ADSL-yhteys näyttää ainakin nyt hyvältä: nopeudet ovat 18/1 Mbit/s eikä yhteys vaikuta katkovan. Liittymän vikailmoitus on hoidettu viikko sitten (4.1.2011) ja sen jälkeen ei liittymälle ole Soneran puolelta tehty mitään toimenpiteitä.

Jos kuitenkin katkominen yhä jatkuu, ei sen syytä testaamatta voi kuin arvailla. ADSL-signaali muodostuu modeemin ja ADSL-keskittimen välille, ja kaikki mitä signaalin matkalla on voi aiheuttaa katkomisen. Jos talossa on vanha puhelinkaapelointi, voi olla ettei sen laatu riitä ADSl 2+ yhteydelle. Tämän voi asentaja testata ohittamalla talon sisäisen kaapeloinin, joka tapahtuu kokeilemalla yhteyttä suoraan talon tulevasta puhelinkaapelista.

Vastaa