Terve,
Elikkä tuli hommattua tuo 24/1M + koti tv. Yhteys toiminut 8 - 10M. Oli tiedossa että downi ei käytännössä tuota 24 ole, vaikkakin puhelimassa sanottiin että keskustassa ja kerrostalossa piuhat ovat sen verran lyhyet että täysillä toimii. Noh, niin tai näin. Olen ihan tyytyväinen tuohon 8 - 10M sillä laajakaista on yli 10e halvempi kuin edellinen 8/1M. Koti tv toimi hyvin. Tietenkään lataukset + TV käyttö samaan aikaan ei ole mahdollista, mutta ymmärettävää.
Nyt kuitenki viimeaikoina on alkanut sataa random disconnectia useampaan kertaan päivässä. Kaistan nopeus tippunut radikaalisti, jonka johdosta myös koti tv tukehtuu. (Kun näin käy niin tv menee valikkoon, eikä jatka kuvaa. Vaatii kanavan uudestaan näppäilyn. Todella rasittavaa. Johtunee toki digiboxista, mutta kuitenkin.) Olisi kiva tietää onko jotain hässäkkää päällä joka vaikuttaa kaistan nopeuteen?
#Sinun Internetyhteytesi nopeus on:
#2.79 Mbps
#Se tarkoittaa, että voit ladata 356.66 KB/sec. nopeudella MBnetin palvelimelta.
#Soneran mittari
#Down: 4.26Mbps, Up: 0.41Mbps
#Liittymäsi nopeus on: 1.44 Mbps
#Voit siis ladata 184.35 KB/sec. PPO:n palvelimelta.
Siinä muutamia tuloksia, eri mittareilla. P2P = n. 200 - 300KBs
Modeemi on ADSL 2/2+. Yhteydet johdolla.
Sivu 1 / 1
Samanlaista ongelmaa.
Lisäksi havaittavissa myös huomattavaa heittelyä nopeuden välillä, saattaa tosiaan yhtäkkiä pelata ihan normaalisti hyvällä nopeudella ja sitten romahtaa täysin ja kuva voi ladata monta minuuttia.
Kerrostalossa tässäkin ollaan ja voisin kyllä väittää, ettei kyseistä ongelmaa täälläpäin voi ympäristöstä johtuvaksi nimetä. Saman kerrostalon sisällä ei ongelmia ole ollut, eikä muutenkaan täällä päin.
Ja tuo disconnect on siitä erikoinen, että aluksi luulin vaan IP osotteen vaihtelun olleen jotenkin häiriintynyttä mutta ei sekään voi selittää näin tiheää katkeilua. Nyt on sellaisia päiviä, että linja voi katketa vaikka 5 kertaa päivässä ilman mitään syytä ja vaikka sen saisi takaisin ylös niin nopeudet on silti maissa.
Jos syyllinen on jokin linjavika niin ainakaan siitä ei ole tiedotettu. Jos syyllinen on modeemiasetukset niin niitä ei ole missään kunnolla selvitetty. Jos syyllinen on on jokin winpäivitykset yms. tekemät muutokset niin vikaa ei ole pitkään aikaan korjattu. Jos syyllinen on modeemin tai tietokoneen toiminta niin sitten veikkaan ensi la lotossa, koska yhteensattumien summa olisi jo eeppisellä tasolla.
Joka tapauksessa ollaan samassa tilanteessa. Maksetaan kovaa rahaa kuukaudesta toiseen saamatta sille vastinetta. Känkkäränkkänä ei jaksa olla mutta kun ostan nopean internetin niin haluaisin tosiaan silloin nopean internetin, vieläpä toimivan sellaisin.
Lisäksi havaittavissa myös huomattavaa heittelyä nopeuden välillä, saattaa tosiaan yhtäkkiä pelata ihan normaalisti hyvällä nopeudella ja sitten romahtaa täysin ja kuva voi ladata monta minuuttia.
Kerrostalossa tässäkin ollaan ja voisin kyllä väittää, ettei kyseistä ongelmaa täälläpäin voi ympäristöstä johtuvaksi nimetä. Saman kerrostalon sisällä ei ongelmia ole ollut, eikä muutenkaan täällä päin.
Ja tuo disconnect on siitä erikoinen, että aluksi luulin vaan IP osotteen vaihtelun olleen jotenkin häiriintynyttä mutta ei sekään voi selittää näin tiheää katkeilua. Nyt on sellaisia päiviä, että linja voi katketa vaikka 5 kertaa päivässä ilman mitään syytä ja vaikka sen saisi takaisin ylös niin nopeudet on silti maissa.
Jos syyllinen on jokin linjavika niin ainakaan siitä ei ole tiedotettu. Jos syyllinen on modeemiasetukset niin niitä ei ole missään kunnolla selvitetty. Jos syyllinen on on jokin winpäivitykset yms. tekemät muutokset niin vikaa ei ole pitkään aikaan korjattu. Jos syyllinen on modeemin tai tietokoneen toiminta niin sitten veikkaan ensi la lotossa, koska yhteensattumien summa olisi jo eeppisellä tasolla.
Joka tapauksessa ollaan samassa tilanteessa. Maksetaan kovaa rahaa kuukaudesta toiseen saamatta sille vastinetta. Känkkäränkkänä ei jaksa olla mutta kun ostan nopean internetin niin haluaisin tosiaan silloin nopean internetin, vieläpä toimivan sellaisin.
Käyttämäsi liittymä hyödyntää vanhaa puhelinverkkoa jossa nopeudet jäävät tosiaankin tuon 8-24Mbit/s välille. Koti-TV kuluttaa kaistasta n. 4-6Mbit/s hieman katseltavasta kanavasta riippuen joten jos saat tällä hetkellä n. 10Mbit/s pelkästään nettiyhteyttä varten voi hidastelu ja yhteyden katkeilu johtua tästä.
Ennakkoon on mahdotonta sanoa kuinka hyvin yhteys jossakin osoitteessa toimii. Yhteyden nopeuteen vaikuttavia tekijöitä kun ovat mm. etäisyys keskittimeltä ja käytettävän puhelinverkon laatu.
Yhteyden katkeilusta ja hidastelusta kannattaa jättää vikailmoitus jolloin voidaan selvittää onko itse fyysisessä yhteydessä vikaa. Vikailmoituksen voi tehdä tällä Vikailmoituslomakkeella.
Ennakkoon on mahdotonta sanoa kuinka hyvin yhteys jossakin osoitteessa toimii. Yhteyden nopeuteen vaikuttavia tekijöitä kun ovat mm. etäisyys keskittimeltä ja käytettävän puhelinverkon laatu.
Yhteyden katkeilusta ja hidastelusta kannattaa jättää vikailmoitus jolloin voidaan selvittää onko itse fyysisessä yhteydessä vikaa. Vikailmoituksen voi tehdä tällä Vikailmoituslomakkeella.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.