Terve,
on ollut tuo 24/1M laajakaista ja kotiTV palvelu jo jonkin aikaa. Onneksi tarpeeksi pitkään, jottai voin mahdollisuuden tullen kimmota kauas pois Soneran tuotteista. Ymmärtääkseni laajakaista toimii suuremmissa kaupungeissa suunnilleen moitteettomast, mutta niiden ulkopuolella kehoittaisin välttämään laajakaistaa viimeiseen mahdollisuuteen asti. Laajakaistan hommattua nopeus oli ihan tyydyttävät 12/0,8M, joka oli suunnilleen se mitä oletinkin. Sittemmin nopeus laski 6 - 8/0,8M, joka ajoittain esti kotiTV palvleusta hyötymisen. Tuo 6-8/0,8M on ollut nopeus jolla palvelu pääsääntöisesti toiminut. Kahden vuoden aikana on ollut 3 - 4 ajanjaksoa jolloin nopeus on ollut jopa kunnioitettavat 15/1M muutaman päivän ajan, jonka jälkee palautunut takaisin 6-8M nopeudelle. Huolestuttavaa on kuitenkin se, että nopeus laskee ajoittain jopa 4M tasolle ja epäluotettavuus yhteydessä on aivan järkyttävää. Yhteys kaatuu keskimäärin n. 10 kertaa kuukaudessa, ja on alhaalla 5min - 5h. Nyt kun Soneran mittarilla nopeutta tarkastelee, niin lukemat on huikeat 0,16/0,51M...
Olen asiasta aijemminkin kysellyt ja korjaajaa suositeltu. Piuhojen pituus, boxin säädöt ja kaikki muut turhat neuvot kuunneltu. Olen kyllä koittanut eripituisia piuhoja ja kahta muuta boxia jne. tosin tietäen ettei niissä vikaa ole, myöskin eri koneita olen koittanut. Suuresti vaan ihmetyttää, että noinkohan ne piuhat viikon välein venyy ja johdot hapertuu, kun kerran nopeus vaihtelee 1M - 15M. Vai olisikohan vikaa nyt jossai ihan muualla... Niin tai näin, en tarvitse korjaajaa, en tarvitse uusia "turhia" neuvoja, tarvitsen uuden palveluntarjoajan. Valitettavasti paikkakunnalla toimiva, ja Soneran lisäksi ainoa palveluntarjoaja pitää laajakaistojaan kullan arvoisina, joten nielen tappion ja odottelen muuttoa muualle.
Tähän samaan voisi nyt mainita myös markkinoinnistanne. Mikäli etämarkkinoijaltanne kysyy laajakaistan todellista nopeutta, niin suosittelisin hänen kertomaan sen olevan vähintään kolmannes maksimista. Eikä kuten minun tapauksessani "kyllä se täysillä tulee, kun kerran kerrostalossa ja keskustassa asut." Ehkä se kuluttajasuojalain tarkastelu voisi olla teidänkin etämyyjille paikallaan.
Kuluttajansuojalaki, 2. Luku, 6 § (29.8.2008/561) Kielto antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja.
Ja kiinnittäkää huomiota kohtaan: "...jos tiedot ovat omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee ostopäätöksen tai muun kulutushyödykkeeseen liittyvän päätöksen, jota hän ei ilman annettuja tietoja olisi tehnyt."
Ja sitten vielä vähän aiheen ohi. Vaikkein yritysmaailmassa mitään moraalia tai etiikkaa olekkaan, niin kyllä Soneran ja Sergelin yhteistyö on jo lähes surkuhupaisaa. Näin kun molemmat firmat on samassa omistuksessa, niin ilmeisesti tarkoituksena on negatiivisten laskutuskokemusten kohdistuminen Sergeliin ja käyttää hyväksi velkojan sijaan perijän oikeutta raapia muistutusmaksuista huomattavasti suuremmat voitot ;).
24/1M Uskoitteko edes itsekkään?
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.