Skip to main content
24/! megan laajakaistani on soneran nopeustestin mukaan noin 9,5 m. Olin kyllä tietoinen että tämä maksimi nopeus jää kyllä vajaaksi reippaasti mutta ymmärsin, että kuitenkin pitäisi päästä vähän korkeemmille nopeuksille.

Eli onko mitään tehtävissä vai onko tyytyminen tähän? Voiko tehoja jotenkin nostaa linjoja tarkistaa ynm?
kuitenkin Haluaisin tämän sopimuskauteni loppuun mahdollisimman korkeilla nopeuksilla.
Ensimmäisenä kannattaa käydä läpi Ohjeet ja vinkit -sivultamme löytyvät ohjeet. Jos yhteys hidastelee toimenpiteistä huolimatta, kannattaa ottaa yhteyttä Sonera Vikapalvelun numeroon 020 690101 (mpm/pvm), jolloin pystymme katsomaan, että onko verkon puolelta mitään tehtävissä.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Joo hemmetin hyvin pelaa. voi helvetti! 24M yhteys ja ollu jo jonkun aikaa n. 4.5M kun mitataan soneran omalla yhteys mittarilla. Tökkii vähän väliä, välillä joutuu korjaamaan yhtettä tuon tuosta. Kilpailevan yrityksen vastaava yhteys pelasi HUOMATTAVASTI paremmin, harmi vaan kun tuli otettua tällänen 18kk paketti. Tosin siinähän oli pointti, että jos sonera ei pysty toimittamaan tuotetta niin silloin voidaan sopimus purkaa ja nyt mielestäni sonera ei todellakaan pysty toimittamaan tuotettaan. Mikä mättää?

e: ja en ollut soittamassa mihinkään MAKSULLISEEN asiakaspalveluun missä 2 tunnin jonot. Asiakaspalvelu luulisi kuuluvan yhteyden kuukausi hintaan!
Yhteyden hidasteluun löydät ohjeita Laurin ilmoittamasta linkistä. Modeemin buuttaus nyt on ensimmäinen toimenpide mitä kannattaa kokeilla. Jos siitä ei ole apua, testaus toisella modeemilla + puhelinjohdon vaihto on suotavaa. Vikailmoituksen voit tarvittaessa jättää myös Omien sivujen vikalomakkeella.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Toista modeemia on kokeilu, kaapeleita on vaihdettu, toista konetta kokeiltu, varmistettu ettei mikään koneella hidasta nettiyhteytta. Tänään taas nopeustestissä alkoi 2.5M nopeudella ja tippui melkein heti 0.7M nopeuteen!!! Niin paljon on tän netin takia tapeltu, että kohta jää laskut maksamatta 24M yhteydestä!
Päivittäin tulee useita kertoja ilmoitusta, että ei yhteyttä verkkoon.
temmy: Jos vika ei jää omiin laitteisiin tai kaapeleihin, niin rohkeasti tekemään vikailmoitus liiiitymästä: puhelimitse 0206 90101 tai kirjallisesti laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
No just. Eikö teillä ole siellä oikeata ihmistä laittaa asiakaspalveluun, ei millään pahalla mutta en kyllä rupea asioimaan minkään automaatin kanssa. Ja paljon sekin maksaa minuutilta? Ja koska en käytä muita soneran palveluita, ei minulla ole muistissa sitä Soneran internet tunnusta, eikö oikeasti ole helpompaa tapaa tehdä sitä vikailmoitusta? Käyttäjätunnukseni tiedoissa on asiakasnumeroni, niin ettekö te sillä näe mikä yhteys on kyseessä ja voisi tarkistaa sen toimivuutta?
Liittymän vikailmoitus on mahdollista tehdä vain puhelimitse 0206 90101 vikailmoitusnumeromme tai Omien Sivujen vikailmoituslomakkeen kautta.

Keskustele ja Kysy -palstamme toimii paikkana, josta asiakkaat voivat löytää neuvoja eri ongelmatilanteisiin tai kysymyksiin niin meiltä kuin muiltakin palstan käyttäjiltä. Palstan kautta ei kuitenkaan ainakaan toistaiseksi voi jättää vikailmoituksia vaan vikailmoituksille on omat edellä mainitsemani kanavat.

Vikailmoitusnumeromme 0206 90101 on normaalihintainen eli puhelun hinnoittelu on normaalin paikallisverkkomaksun tai matkapuhelinmaksun mukainen.

Vikailmoitusnumeron vianrajausautomaatin kautta laajakaistaliittymän vikailmoitus on mahdollista jättää ilman pitää jonotusaikaa ja vuorokauden ympäri, myös silloin kun vikapalvelumme ei normaalisti ole avoinna.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa