Moi!
Laajakaistani on 24 mbit/s ADSL ja sen on ollut kautta aikain hidas. Yleensä on tullut vaan 6-7 mbit, parhaimmillaan on ollut 10 mbit/s, mutta hyvin harvoin. En ole kuitenkaan viitsinyt valittaa, kun ei ole haitannut busineksia.
Nyt alkaa kuitenkin businekset kärsiä. Download teho on vaan 3 mbit/s.
Modeemin bootti ei auta.
Modeemin interface status antaa:
Interface Status Rate
ADSL Showtime 3649 / 468
Eli se on vakaasti sitä mieltä, että ADSL on 3.6 mbit/s.
Mikä ihme juttu tää on?
Voitteko testata linjan ja sen nopeuden, että on oikeasti edelleen 24mbit/s.
Terveisin,
Veikko.
Sivu 1 / 1
Hei nyforve-3,
Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi, niin voimme tarkistaa tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Kerrotko samalla mikä modeemi sinulla on käytössä, eli merkki ja malli. Kuinka vanha laite on kyseessä ja onko yhteydessä jossakin vaiheessa testattu toista modeemia? Kuinka pitä puhelinkaapeli on käytössä? Onko sinulla modeemin lisäksi muita puhelinverkkoon kytkettyjä laitteita, esim. faxia tai lankapuhelinta?
Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi, niin voimme tarkistaa tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Kerrotko samalla mikä modeemi sinulla on käytössä, eli merkki ja malli. Kuinka vanha laite on kyseessä ja onko yhteydessä jossakin vaiheessa testattu toista modeemia? Kuinka pitä puhelinkaapeli on käytössä? Onko sinulla modeemin lisäksi muita puhelinverkkoon kytkettyjä laitteita, esim. faxia tai lankapuhelinta?
Moikka!
Asiakasnumero osoittamassasi paikassa on 0?!
Sanotaan siellä kyllä myös, että:
Asiakasnumeron löydät laskultasi. Asiakasnumero näkyy vain Sonera-asiantuntijoille. Syötä arvoksi 0, jos sinulla ei ole asiakasnumeroa. ;)
Ei nyt kuitenkaan ole laskua käsillä.
Auttaisiko liittymänumero, joka on 333-760879. Löytyi omien sivujen liittymätiedoista, jossa ei tietenkään sitten ole sitä asiakasnumeroa.
Modeemi on ZyXEL P-660HN-T1A.
ZyNOS Firmware Version: 3.40(UTB.1)
DSL Firmware Version: FwVer:3.12.8.146_TC3086
Iästä en tiedä, meille se tuli silloin pari vuotta sitten.
Viime vuonna kokeiltiin viihde pakettia, jossa oli toinen modeemi. Se kuitenkin pätki etätyössä tarvitsemaani vpn yhteyttä keskimäärin kerran tunnissa. En silloin saanut teknistä apua riittävän ripeästi, joten jouduin siitä luopumaan.
Mitä tarkoitat puhelinverkolla? Meillä ei ole enää lankapuhelinta ollut aikoihin.
Tähän adsl linjaan ei ole kytketty muita laitteita kuin toi modeemi. Modeemin lan tökkeleissä on sitten tietty erilaisia koneita kiinni, mm. tämä läppäri, jolla nopeutta testaan.
Kaapelien pituudesta: Seinätökkelin ja modeemin välissä 1.5m. Modeemista testiläppärille 3m. Seinätökkeliin piha tulee todennäköisesti autotallin seinässä olevasta jakamosta, etäisyys ehkä 10m. Kaapelin pituudesta en tiedä. En myöskään tiedä, että miten kaukaa siihen jakamoon yhteys tulee.
Terveisin,
Veikko.
Asiakasnumero osoittamassasi paikassa on 0?!
Sanotaan siellä kyllä myös, että:
Asiakasnumeron löydät laskultasi. Asiakasnumero näkyy vain Sonera-asiantuntijoille. Syötä arvoksi 0, jos sinulla ei ole asiakasnumeroa. ;)
Ei nyt kuitenkaan ole laskua käsillä.
Auttaisiko liittymänumero, joka on 333-760879. Löytyi omien sivujen liittymätiedoista, jossa ei tietenkään sitten ole sitä asiakasnumeroa.
Modeemi on ZyXEL P-660HN-T1A.
ZyNOS Firmware Version: 3.40(UTB.1)
DSL Firmware Version: FwVer:3.12.8.146_TC3086
Iästä en tiedä, meille se tuli silloin pari vuotta sitten.
Viime vuonna kokeiltiin viihde pakettia, jossa oli toinen modeemi. Se kuitenkin pätki etätyössä tarvitsemaani vpn yhteyttä keskimäärin kerran tunnissa. En silloin saanut teknistä apua riittävän ripeästi, joten jouduin siitä luopumaan.
Mitä tarkoitat puhelinverkolla? Meillä ei ole enää lankapuhelinta ollut aikoihin.
Tähän adsl linjaan ei ole kytketty muita laitteita kuin toi modeemi. Modeemin lan tökkeleissä on sitten tietty erilaisia koneita kiinni, mm. tämä läppäri, jolla nopeutta testaan.
Kaapelien pituudesta: Seinätökkelin ja modeemin välissä 1.5m. Modeemista testiläppärille 3m. Seinätökkeliin piha tulee todennäköisesti autotallin seinässä olevasta jakamosta, etäisyys ehkä 10m. Kaapelin pituudesta en tiedä. En myöskään tiedä, että miten kaukaa siihen jakamoon yhteys tulee.
Terveisin,
Veikko.
Moi nyforve-3!
Löysin liittymän, voit myös lisätä tuon liittymänumeron asiakasnumeron tilalle omiin tietoihisi ilman väliviivaa.
Onko talossa useampaa puhelinpistorasiaa? Oletko kokeillut yhteyttä kaikista puhelinpistorasioista, jos niitä on useampia. Entä oletko kokeillut yhteyttä toisella puhelinjohdolla modeemin ja puhelinpistorasian välillä?
Löysin liittymän, voit myös lisätä tuon liittymänumeron asiakasnumeron tilalle omiin tietoihisi ilman väliviivaa.
Onko talossa useampaa puhelinpistorasiaa? Oletko kokeillut yhteyttä kaikista puhelinpistorasioista, jos niitä on useampia. Entä oletko kokeillut yhteyttä toisella puhelinjohdolla modeemin ja puhelinpistorasian välillä?
Moikka!
Ei tule kuin yksi rj45 huoneistoon. On vaihdettu kaapelia.
Minkä takia modeemi sanoo ton jo alussa mainitsemani ~3mb/s adsl nopeuden?
Modeemin interface status antaa:
Interface Status Rate
ADSL Showtime 3649 / 468
Siihen ette ole nyt vielä vastanneet.
Eikös se tarkoita, että adsl suunnasta tulee vaan toi 3649 mb/s ja upload on 468?
En usko, että vika on talon sisällä vaan sieltä verkkoon päin
Terveisin,
Veikko..
Ei tule kuin yksi rj45 huoneistoon. On vaihdettu kaapelia.
Minkä takia modeemi sanoo ton jo alussa mainitsemani ~3mb/s adsl nopeuden?
Modeemin interface status antaa:
Interface Status Rate
ADSL Showtime 3649 / 468
Siihen ette ole nyt vielä vastanneet.
Eikös se tarkoita, että adsl suunnasta tulee vaan toi 3649 mb/s ja upload on 468?
En usko, että vika on talon sisällä vaan sieltä verkkoon päin
Terveisin,
Veikko..
Moi nyforve-3!
Modeemi on huonosti linjalla, näyttäisi ettei saa tällä hetkellä parempaa yhteyttä verkkoon. Tässä tapauksessa olisi hyvä varmistaa tuon laitteen toimivuus, jonka jälkeen jättää vikailmoitus joko soittamalla tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Modeemi on huonosti linjalla, näyttäisi ettei saa tällä hetkellä parempaa yhteyttä verkkoon. Tässä tapauksessa olisi hyvä varmistaa tuon laitteen toimivuus, jonka jälkeen jättää vikailmoitus joko soittamalla tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.