Hei,
Liittymäni (Laajakaista Extra 24M) nopeus on viimeisen parin kolmen viikon ajan takkuillut pahasti. Nopeus on ollut maksimissaan 6 Mbit/s. Nopeustestit on suoritettu Speedtestin ja Soneran oman testerin avulla:
http://www.speedtest.net
http://www.sonera.fi/Laajakaista/Laajak ... opeustesti
Nopeustestit on tehty kone suoraan kytkettynä ADSL2+ -modeemiin. Puhelinjohtoa ei ole jatkettu eikä laitteistossa ole tehty mitään muutoksia vuoteen. Tähän mennessä liittymä on toiminut ihan ok, nopeuden vaihdellessa n. 12-18 Mbit/s.
Miten menetellään?
Jos homma ei käy pelittämään, onhan riittämätön nopeus riittävä syy liittymän irtisanomiselle?
Kiitoksia etukäteen!
Sivu 1 / 1
Ensimmäisenä kannattaa varmistaa, ettei vika jää omaan laiteympäristöösi (esim. modeemi / tietokone). Modeemin osuuden saa helposti testattua siten, että kokeilee liittymässä esim. tuttavan modeemia ja puhelinjohtoa. Jos yhteys hidastelee silläkin, on vika joko tietokoneella tai Soneran verkossa.
Ohjeet ja vinkit -sivultamme löytyy myös hidasteluongelman selvittämistä varten kattavat ohjeet.
Jos vikaa ei löydy omista laitteista, kannattaa liittymästä tehdä vikailmoitus Sonera Vikapalvelun numeroon 020 690101 (mpm/pvm).
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Ohjeet ja vinkit -sivultamme löytyy myös hidasteluongelman selvittämistä varten kattavat ohjeet.
Jos vikaa ei löydy omista laitteista, kannattaa liittymästä tehdä vikailmoitus Sonera Vikapalvelun numeroon 020 690101 (mpm/pvm).
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Hei,
Modeemin osuus on pois suljettu sen toimiessa toisessa liittymässä moitteetta. Ohjeet ja vinkit oli käyty läpi ennen tänne kirjoittamista.
Pitänee tehdä vikailmoitus.
Saanko vielä vastauksen kysymykseeni:
"Jos homma ei käy pelittämään, onhan riittämätön nopeus riittävä syy liittymän irtisanomiselle?"
Modeemin osuus on pois suljettu sen toimiessa toisessa liittymässä moitteetta. Ohjeet ja vinkit oli käyty läpi ennen tänne kirjoittamista.
Pitänee tehdä vikailmoitus.
Saanko vielä vastauksen kysymykseeni:
"Jos homma ei käy pelittämään, onhan riittämätön nopeus riittävä syy liittymän irtisanomiselle?"
Toistaiseksi voimassa olevat liittymäsopimukset on mahdollista irtisanoa Sonera Laajakaista -liittymiemme normaalin irtisanomisajan puitteissa, joka on henkilöasiakkailla kaksi viikkoa. Määräaikaista sopimusta ei sen sijaan voi irtisanoa kesken sopimuskauden.
Jos yhteyttä ei voida saada toimimaan liittymässä luvatulla nopeudella tehdyistä vikailmoituksista huolimatta ja ongelma on selkeästi havaittu vianselvityksessämme olevan verkkomme puolella, tämä voi olla tapauksesta riippuen poikkeuksellinen syy määräaikaisen sopimuksen purkamiseen. Tällaisissa poikkeuksellisissa tilanteissa irtisanomisasia selvitetään aina tapauskohtaisesti asiakaspalvelumme kautta.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Jos yhteyttä ei voida saada toimimaan liittymässä luvatulla nopeudella tehdyistä vikailmoituksista huolimatta ja ongelma on selkeästi havaittu vianselvityksessämme olevan verkkomme puolella, tämä voi olla tapauksesta riippuen poikkeuksellinen syy määräaikaisen sopimuksen purkamiseen. Tällaisissa poikkeuksellisissa tilanteissa irtisanomisasia selvitetään aina tapauskohtaisesti asiakaspalvelumme kautta.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Jeps! Kiitos paljon vastauksista! Tuota epäilinkin.
Ei ole mielenkiintoa maksaa tällä hetkellä 2-3 megan liittymästä samaa hintaa, millä saa kohta Welholta 200 megan liittymän.
Ei ole mielenkiintoa maksaa tällä hetkellä 2-3 megan liittymästä samaa hintaa, millä saa kohta Welholta 200 megan liittymän.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.