24 Mbitin huijaus



Näytä ensimmäinen kirjoitus

31 kommenttia

Moi,

Sama homma täällä Turussa, eli 24 megan yhteys toimii vajaan 8 megan nopeudella. Aikaisemmin meillä oli 8 megan liittymä, jolloin netti toimi noin 5 megan nopeudella. Olin jo peruuttamassa tilaukseni, mutta asiakaspalvelusta sanottiin että tänne saisi 24 megan yhteyden. No paranihan se nopeus, mutta ei ihan siihen mitä odotettiin. Työpaikkani sijaitsee samalla asuinalueella ja täällä nopeus on 14 megaa. En oletakaan että yhteys olisi sen 24 megaa, mutta jos edes tuohon 14 megaan päästäisiin niin olisin melko tyytyväinen.

Puhelinjohto vaihdettiin jo lyhyeksi, mutta sillä ei ollut vaikutusta nopeuteen. Modeemina on Viihdepaketin mukana tullut Zyxel. Saako nopeutta jotenkin lisää vai onko turha toivo?
Hei Kings12

Sinun kannattaa olla yhteydessä vikapalveluun niin voimme selvittää ongelmaa.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Hei,

kävin läpi kaikki tämän linkin kohdat: http://www5.sonera.fi/ohjeet/ADSL-yhteys_hidastelee
kokeilin eri johdoilla sekä toisella modeemilla, ja sain Soneran nopeustestin tulokseksi vain 10/0,6 (pitäisi siis olla 24/1)

Sanoitte aikaisemmassa viestissä että modeemi ilmoittaa kättelyt johon se pystyy teidän suuntaan, tarkoittaako tämä että modeemini pitäisi näyttää tuo 24/1?

Copypastea modeemin statuksesta:

Operational Status ADSL2+ AnnexM,SHOWTIME.L0
Upstream Speed 1021 kbps
Downstream Speed 11832 kbps

Tarkoittaako tämä että nopeuttani on rajoitettu jollain tapaa?

Noh, pistän tästä palvelupyynnön menemään koska vika tuskin voi olla molemmissa modeemeissani tai jokaisessa kokeilemassani johdossa.

Edit: en uskallakkaan laittaa palvelupyyntöä vielä jos yhteys yhtäkkiä alkaakin pelaamaan kun tarkastaja tulee käymään ja joudun maksamaan palvelumaksuja, soitan huomenna asiakaspalveluun.
Hei Ravenius

Antamasi tietojen perusteella modeemisi olisi muodostanut yhteyden 11,8M nopeudella. Olethan modeemin testannut jo?

Jos olet modeemisi testannut ja nopeus edelleen tuota luokkaa niin suosittelen jättämään vikailmoituksen. Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Arttu- kirjoitti:
Hei DoAc

Modeemi ilmoittaa kättelyt mihin se pystyy meidän suuntaan. Nopeuttasi ei ole mitenkään rajattu meidän puolelta. Suositus puhelinjohdossa on noin 1,5 metriä. 1,5 m puhelinjohdolla modeemit toimivat yleensä parhaiten. 5 metrin puhelinjohto voi aiheuttaa häiriötä linjaan. Häiriön määrä riippuu puhelinjohdon laadusta ja kunnosta.

Jos puhelinpistoke on kaukana tietokoneesta, kannattaa sinun kytkeä pidempi ethernet-kaapelilla modeemin ja tietokoneen väliin. Ethernet-kaapeli saa olla useita kymmeniä metrejä ennen kuin siitä tulee häiriötä.


Vihdoin ehdin testata yhteysnopeuksia lyhyellä, juurikin n. 1,5 metrisellä puhelinjohdolla. Nopeuteen ei ollut minkäänlaista vaikutusta. Yhteys toimii n. 14M nopeudella, aivan sama onko puhelinjohtoa välissä kymmenen metriä vai yksi metri, onko tietokone kiinni modeemissa metrin mittaisella ethernet-piuhalla vaiko 802.11n WLAN:lla. Testattu suoraan modeemista ja erillisen WLAN-reitittimen kautta kierrätettynä kumpanakin.

Taloa on juuri remontoitu ja tässä yhteydessä puhelinkaapelointia uusittu. Eipä tässä juuri muita syitä enää voi olla, kuin keskukselta taloon vedetyt kuparit. Lähelläkään 24M nopeuksia ei kuitenkaan olla. Talossa on siis tasan yksi puhelinpistoke ja lankapuhelin on suojattu häiriösuodattimella.
Hei DoAc

Oletko testannut ilman lankapuhelinta? Joskus lankapuhelin voi häiritä linjaan. Oletko testannut toisella modeemilla? Kaiken muun tarvittavan olet jo testannut.

Jos näistä ei ole apua, niin suosittelen sinua ottamaan yhteyttä Vikapalveluumme, 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tekemään asiasta palvelupyynnön. Vikailmoituksen kautta voidaan tutkia tarkemmin, saadaanko yhteys nopeutta nostettua hieman. 24M on siis teoreettinen nopeus. Jokainen liittymä on yksilö, joten emme voi taata että nopeus pääsee 24 Mbit/s.

Vastaa