Nostimme laajakaista nopeutta n. 4kk sitten 2M:sta 24M:aan. Ihmettelemme, miksi nopeus on noussut vain 5M ja vain harvoin päässyt 8M. Soneran nopeuden testaus ohjelma mittasi nopeudeksi nyt 7M/512k.
Käytämme vanhaa SpeedStream 5100 purkkia ja kokeilleet myös 5450. Soneran liikkeessä sanottiin, että kyseisiä purkkeja kannattaa välttää. Kuitenkin sopimusta tehdessä myyjä kertoi SpeedStream 5100 toimivan moitteettomasti 24M nopeudessa. Liikkeessä pyydettiin kokeilemaan jotain 24M tukevaa ADSL2+ modeemia. Kokeilimme A-link ADSL2+ modeemia tulos oli sama. Nopeuden testaus ohjelma mittasi silloinkin vain 5M/512k parhaimillaan.
Onko siis mahdollista saada osoitteeseemme 24M yhteys ? Vaikka 24M onkin vain maksiminopeus, jää se alle puoleen luvatusta !
Sivu 1 / 1
Liittymässäsi on käytössä tällä hetkellä asiakastietoidoissamme oikea 24M nopeusluokka. Jos liittymä ei kuitenkaan toimi osoitteessa riittävällä nopeudella, yhteyden toiminta pitäisi tutkia tarkemmin vikapalvelumme toimesta.
Ennen kuin jätät liittymästä vikailmoitusta, kannattaa tehdä vielä seuraavat varmistukset:
- Kannattaa ensimmäisenä varmistaa, että käytössä olevassa modeemissa on määritelty käyttöön ADSL 2+ asetus.
- Modeemi kannattaa kytkeä puhelinpistorasiaan mahdollisimman lyhyellä puhelinkaapelilla ilman jatkojohtoja tai välikaapeleita.
- Yhteyttä kannattaa testata toisella lyhyellä puhelinkaapelilla.
- Jos huoneistossa on useampia puhelinpistorasioita, yhteyttä kananttaa testata toisen puhelinpistorasian kautta.
Jos ongelma ei selviä yllä olevilla neuvoilla, teidän kannattaa olla seuraavaksi yhteydessä vikapalveluumme 0206 90101 (mpm/pvm), jota kautta yhteyden toiminta saadaan tarkistukseen verkkomme puolelta. Vikailmoituksen voi jättää myös vikailmoituslomakkeellamme.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Ennen kuin jätät liittymästä vikailmoitusta, kannattaa tehdä vielä seuraavat varmistukset:
- Kannattaa ensimmäisenä varmistaa, että käytössä olevassa modeemissa on määritelty käyttöön ADSL 2+ asetus.
- Modeemi kannattaa kytkeä puhelinpistorasiaan mahdollisimman lyhyellä puhelinkaapelilla ilman jatkojohtoja tai välikaapeleita.
- Yhteyttä kannattaa testata toisella lyhyellä puhelinkaapelilla.
- Jos huoneistossa on useampia puhelinpistorasioita, yhteyttä kananttaa testata toisen puhelinpistorasian kautta.
Jos ongelma ei selviä yllä olevilla neuvoilla, teidän kannattaa olla seuraavaksi yhteydessä vikapalveluumme 0206 90101 (mpm/pvm), jota kautta yhteyden toiminta saadaan tarkistukseen verkkomme puolelta. Vikailmoituksen voi jättää myös vikailmoituslomakkeellamme.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.