Skip to main content
Moi! Tilasin hiljan itselleni puhepaketin, joka sisältää 3G-yhteyden. Sain varmistusviestit tekstiviestinä ja käynnistin puhelimen uudelleen. Lähetin myös asetukset-tekstiviestin nroon 15400 ja sain paluuviestinä asetukset jotka asensin, mutta vieläkään ei netti puhelimessa toimi. Lopuksi seurasin Soneran verkkosivuilta löytyvää ohjetta asetusten manuaaliseen säätöön, mutta esimerkkinä käytetyn Samsung-puhelimen ominaisuudet eroavat Sony Xperia Z1:stäni siinä määrin, että kohtasin vaikeuksia seurata neuvoja. Voisitteko auttaa? Kiitos!
Eli katsoit näitä asetuksia http://www5.sonera.fi/ohjeet/MMS-_ja_internetasetukset_(Android). Itselläni ei ole ollut tätä puhelinta, mutta sinun tulee löytää matkapuhelin verkko asetukset.

Ja tässä olisi ohje Sonyn Support sivulta http://userguide.sonymobile.com/referrer.php?region=global-en&product=xperia-z1-compact#!Internet-and-messaging-settings.html (eng.)

To add Internet settings manually
From your Home screen, tap .
Find and tap Settings > More… > Mobile networks.
Tap Access Point Names > .
Tap Name and enter the name of the network profile that you want to create.
Tap APN and enter the access point name.
Enter all other information required by your network operator.
When you're done, tap , then tap Save.

Hei chubbychuck!

Yleensä puhelimissa on asetukset valmiina, joten niitä ei enää tarvitse erikseen tilata. Riittää siis kun paketin päivityksen jälkeen käynnistää puhelimen uudestaan. Tarvittaessa voi toki resetoida puhelimen verkkoasetukset.

Mikäs on tilanne tällä hetkellä, toimiiko netti vieläkään? Jos ei, mitä puhelin ilmoittaa kun yrität avata sillä nettiyhteyden?
Kiitos vastauksistanne, olkitu ja Merja_J!
Resetoin juuri verkkoasetukset, käynnistin puhelimen uudelleen ja latasin taas verkkoasetukset, mutta en saa yhteyttä vieläkään toimimaan. En usko osaavani syöttää verkkoasetusten tietoja manuaalisesti - ainakaan Soneran Omilta Sivuilta en löydä ohjeita tai tietoja esim. s-postistani.. '~' Tuntuu vähän neuvottomalts. Selain sanoo avattaessa "SSL-verkkovirhe." Tilasin 3G-yhteyden Soneran verkkosivuilta, mutta olisiko minun pitänyt tilata esim. uusi SIM-kortti sitä varten?
Kiitos avusta!!
Hei chubbychuck!

Jotta kysymyksesi voidaan varmuudella kohdistaa oikealle liittymälle kuvaamasi ongelman tutkimista varten, lisäisitkö tämän Keskustelupalstan profiiliisi kyseisen puhelinnumerosi ilman ensimmäistä nollaa. Puhelinnumerosi ei näy muille Keskustelupalstan käyttäjille.

Ohje: Omat asetukset => Profiili => Asiakasnumeron kohdalle kirjoitetaan puhelinnumerosi ilman ensimmäistä nollaa => Lähetä.

Käytössäsi olevassa Sonyn laitteen käyttöjärjestelmä on ilmeisesti Android. Teitkö oletusten palautuksen eli verkkoasetusten resetoinnin seuraavan ohjeen mukaisesti:

1. Asetukset
2. Lisää...
3. Matkapuhelinverkot
4. Käyttöpisteiden nimet
5. Paina Menu-painiketta (kolme alekkaista pistettä puhelimen näyttöruudun oikeassa yläkulmassa)
6. Valitaan kohta Palauta oletusaletukset

Oletusten palautuksen jälkeen puhelin on hyvä sammuttaa eli virta pois puhelimesta vähäksi aikaa. Tarkistathan vielä puhelimen asetuksista Matkapuhelinverkot-kohdan jälkeen, että Mobiilidataliikenne on päällä.
Kiitos viestistäsi, Tapani V! Juuri tuota kautta resetoin puhelimeni verkkoasetukset, käynnistäen sitten uudestaan. Päivitin numeroni juuri profiiliini. Kiitos!! 🙂
Moi chubbychuck!

Tämä probleema onkin nyt saatu kuntoon puhelimitse.

Vastaa