Skip to main content

3g puhelut pätkii ja katkeilee

  • December 11, 2014
  • 20 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Jouduin ostamaan uuden puhelimen, kun vanha sanoi sopimuksen irti. Valitsin Lumia 620:n. Niin kuin kaikki tietävät, puhelin on tarkoitettu mm. soittamiseen. Ongelmana on kuitenkin se, että asunnon sisältä soittaminen on melko mahdotonta, koska puhelut yllättäen mykistyvät/katkeavat ja kentät sahaavat ylös ja alas. Yritin olla näppärä ja painuin näin kesäaikana pihalle puhumaan, mutta sielläkin puhelut katkeavat. Onneksi on kesä, mutta entäs sitten, kun pakkasta on 20 astetta? Parhaimmillaan olen ottanut uudelleen yhteyden yhden puhelun aikana 11 kertaa henkilöön, jonka kanssa haluaisin keskustella. Nyt on siis kova ikävä vanhaa puhelinta, joka toimi pakassa kuin paikassa. Puhelimen koti on Helsingissä ja suuresti ihmettelenkin tätä tilannetta, olenhan suurkaupungissa. Mikä neuvoksi?

20 kommenttia

  • July 16, 2013
Moi Mantsuke!

No johan on, ei kuulosta hyvältä. Edes kesäaikaan, vaikka aurinkoisella säällä pihalla puhuessa saatta vahingossa vaikka ruskettua.. :) Onko Sonera toiminut aiemmin osoitteessasi normaalisti? Oletko kokeillut SIM-korttiasi toisessa puhelimessa?

Pyritään ensimmäisenä selvittämään, mahtaako vika olla verkossa, SIM-kortissa vai itse puhelimessa. Jos vika jää laitteeseen, Nokian laitteissa on 2 vuoden takuu. Huoltoon puhelimen saa toimitettua näppärästi lähimmän Sonera Kaupan kautta.

  • July 16, 2013
Hei,

Sim-korttia ei ole kokeiltu toisessa puhelimessa, koska minulla ei ole toista puhelinta ja kaikki kaveritkin ovat kirmanneet kesälomalle jonnekin maaseudun rauhaan... Tosin sim-kortin (uuden mikron) sain Soneran liikkeestä, kun ostin laitteen.

  • July 16, 2013
Uudet SIM-kortit toimivat yleensä moitteetta, mutta toki joskus niissäkin voi olla vikaa. Miten puhelimesi toimii muissa osoitteissa, esim. muualla Helsingissä?

  • July 16, 2013
No laite on vielä niin tuore, että en ole juuri sitä kokeillut. Täytyy varmaan tehdä tänään jokin retki ja yrittää soittaa jonnekin.

  • July 16, 2013
No niin. Kävin sitten tänään retkellä ja kokeilin puhelinta muualla kuin kotona. Kaveri sattui soittamaan ja puhuimme pitkän puhelun ilman, että puhelu katkesi. En tiedä, mutta vaikuttaisi siis siltä, että kotialueella on jotain häikkää.

  • July 16, 2013
Mantsuke: Eli vaikuttaapi siltä että kuuluvuusongelma rajoittuu sitten siihen omaan kotiosoitteeseen. Laitatko vielä liittymänumerosi tuonne käyttäjätunnuksen profiiliin ilman ensimmäistä nollaa niin kirjataan tästä vikailmoitusta eteenpäin. Saavat tekniikan pojat selvitellä sitten onko kuuluvuudelle jotain tehtävissä.

  • July 17, 2013
Juu, laitanpa hyvinkin. Mihin kenttään se tulee, kun siellä ei suoranaisesti ole numerolle omaa?

  • July 17, 2013
Voit laittaa sen asiakasnumerolle varattuun kenttään (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero), ilman ensimmäistä nollaa tosiaan vain.

  • July 17, 2013
No niin, sieltä löytyy! Toivottavasti asia tulisi mahdollisimman pian kuntoon.

  • July 17, 2013
Mantsuke: Tyhjää näyttää edelleen ... kokeileppa tallentaa uudestaan!

  • July 17, 2013
Noh, josko nyt näkyy?

  • July 17, 2013
Kiitos! Kirjasin puolestasi vikailmoituksen ja Vikapalvelumme ottaa puhelimitse yhteyttä huomenna. Pidän peukkuja, että ongelma ratkeaa!

  • July 17, 2013
Wau!

Kiitos Teille! Toivottavasti sit alkaisi pelittämään. : )

  • July 18, 2013
No eipä ole kukaan tänään ottanut yhteyttä, vaikka niin luvattiin... : ((( Luonnollisestikin ongelma on sama edelleen...

  • July 19, 2013
Hei Mantsuke!

Tarkistin että sinulle on soitettu eilen seitsemän jälkeen illalla. Ongelmahan on nyt laitettu eteenpäin selvitettäväksi ja sinuun ollaan sitten yhteydessä kun asiaan saadaan ratkaisu.

  • July 19, 2013
Joo, totta, soittivat teiltä eilen illalla sitten kuitenkin. Kiitos. : ) Asiaa tutkitaan ja ovat teiltä sitten uudestaan yhteydessä, kun/jos jotain selviää.

  • July 22, 2013
Moi taas!

Haluan kirjoittaa näin kaikille viestini lukijoille ja minua auttaneille Soneran ihmisille.

Tänään sain uudelleen soiton Soneran vikapalvelusta ja arvaatten varmaan...... puhelu katkesi. Jep jep. Keskusteltuani uudelleen vikapalvelun ystävällisen ihmisen kanssa, hän lupasi edelleen laittaa asiaa eteenpäin. Tästä meni hetki ja sitten sain tekstiviestin, jossa kerrottiin, että numerolleni on avattu vikailmoitus jne. ja ottavat uudelleen yhteyttä, kun selvitys etenee.

Tämän jälkeen meni n. 3 tuntia, kun sain jälleen tekstiviestin, jossa kerrottiin, että ongelma johtuu tätä aluetta palvelevan tukiaseman häiriöstä ja vika pyritään korjaamaan mahdollisimman pian, koska sinne on lähetetty korjaaja.

Kiitos Sonera hyvästä palvelusta ja erityiset suurkiitokset LiLalle, Merja_J:lle ja vielä vikapalvelun henkilölle, jonka kanssa keskustelin! : )))

Toivottavasti nyt lähtee puhelut kulkemaan ilman, että aiheutuu ongelmia! Kiitos!

  • July 22, 2013
Kiitos Mantsuke palautteesta! Piristää aina työpäivää :-) Toivotaan, että korjaus tulee pian valmiiksi ja ongelma poistuu päiväjärjestyksestä. Mukavaa kesän jatkoa! :)

  • July 24, 2013
Ja vielä pieni päivitys. Ongelma korjaantui jo eilen ja sain puhuttua puheluni ilman, että ne katkesivat kertaakaan. Tänään tuli vielä tekstiviesti, että vika on todella korjaantunut.

Hyvin hoidettu homma Sonera! Kiitos!

Nyt vaan luuria korvaan ja jatkamaan kesälomaa!

  • July 24, 2013
Uuujee! Toivottelemme aurinkoisia lomapäiviä!