Heipä hei. Asustelen täällä Kotkansaarella, Kotkassa. Tiistai-iltana käytin nettiä Huawein E1552 tikullani iloisesti 3G-verkossa surffaillen. Eilen kotiin tultuani tikku löysi enää Edge-verkon (vihreää valoa vilkutti, sinistä ei vilaustakaan) ja sama tilanne jatkuu tänään.
Mikähän mahtaa olla vialla ja kauanko vikatila kestää? Säätilaa tuskin voi syyttää, kun viimetalvi meni aivan ongelmitta sekin eikä tilanteeseen vaikuta kellonaika tai sateen määrä mitenkään.
Lisätään vielä sen verran, että omalta taustalta löytyy parikymmentä vuotta (työ)kokemusta tietotekniikan alalta, joten vika ei ole tässä päässä.
Sivu 1 / 1
Kirjoitin aiheesta tuonne laajakaistan teknisiin ongelmiin http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=53&t=4456 mutta tilanne jatkuu edelleen samanlaisena. Tänään on vielä hyvä sääkin eli mistään luonnonilmiön aiheuttamasta kentän heikkoudesta ei ole kyse.
Kertauksena niille, jotka eivät jaksa tuota toista viestiä katsoa, eli Kotkassa, Kotkansaarella (tarkemmin sanottuna Puistolassa) ei ole keskiviikkoiltapäivästä alkaen Huawein E1552 mokkula löytänyt 3G verkkoa. Edge löytyy ja toimii, mutta on käyttökelvottoman hidas. Vielä tiistai-iltana 3G toimi moitteettomasti.
Mitään muutoksia omiin järjestelmiini en ole tehnyt ja olen testannut laitetta useammalla eri tietokoneella, useammassa eri käyttöjärjestelmässä joita valmistaja ilmoittaa tukevansa, yhtä heikolla menestyksellä.
Viimeksi kun täällä ilmeni vastaava tilanne, 3G verkko oli täysin hukassa viikon ajan, eikä tekninen tuki tiennyt asiasta mitään. Mikähän tällä kertaa on syynä?
Onneksi DNA:n verkko pelittää, joten pääsen kännykkäni kautta nettiin normaalisti. Jos tuo 3G ei kohta palaudu, täytynee irtisanoa liikkuva laajakaista ja vaihtaa parempaan operaattoriin. Kovin luotettavaa kuvaa toiminnasta ei anna se, jos edes tekninen tuki ei ole tietoinen verkon ongelmista....
Kertauksena niille, jotka eivät jaksa tuota toista viestiä katsoa, eli Kotkassa, Kotkansaarella (tarkemmin sanottuna Puistolassa) ei ole keskiviikkoiltapäivästä alkaen Huawein E1552 mokkula löytänyt 3G verkkoa. Edge löytyy ja toimii, mutta on käyttökelvottoman hidas. Vielä tiistai-iltana 3G toimi moitteettomasti.
Mitään muutoksia omiin järjestelmiini en ole tehnyt ja olen testannut laitetta useammalla eri tietokoneella, useammassa eri käyttöjärjestelmässä joita valmistaja ilmoittaa tukevansa, yhtä heikolla menestyksellä.
Viimeksi kun täällä ilmeni vastaava tilanne, 3G verkko oli täysin hukassa viikon ajan, eikä tekninen tuki tiennyt asiasta mitään. Mikähän tällä kertaa on syynä?
Onneksi DNA:n verkko pelittää, joten pääsen kännykkäni kautta nettiin normaalisti. Jos tuo 3G ei kohta palaudu, täytynee irtisanoa liikkuva laajakaista ja vaihtaa parempaan operaattoriin. Kovin luotettavaa kuvaa toiminnasta ei anna se, jos edes tekninen tuki ei ole tietoinen verkon ongelmista....
Kyseessä on todennäköisesti katkos 3G-kuuluvuudessa, joka johtuu vanhan tukiaseman korvaamisesta uudella. Uusi tukiasema saataneen käyttöön tämän viikon aikana.
Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa tilanteen tarkemmin. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumero löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.
Kuuluvuuskyselyihin vastaa myös Vikapalvelumme.
Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa tilanteen tarkemmin. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumero löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.
Kuuluvuuskyselyihin vastaa myös Vikapalvelumme.
Heidi kirjoitti: Kyseessä on todennäköisesti katkos 3G-kuuluvuudessa, joka johtuu vanhan tukiaseman korvaamisesta uudella. Uusi tukiasema saataneen käyttöön tämän viikon aikana.
Olisiko tämmöisistä kuuluvuusongelmia aiheuttavista töistä mahdollista nähdä ilmoitus ennakkoon - tai edes työn ollessa käynnissä - jostain? Häiriötiedotteissa ei nyt, eikä viime kerrallakaan, ollut mitään mainintaa.
Mihin asti Soneran "tämä viikko" jatkuu asennustöiden osalta? Kello 16 aikaan ei tänään vielä toiminut.
Kiitos palautteestasi koskien häiriötiedotteita, laitan palautteen eteenpäin.
Otathan yhteyttä Vikapalveluumme ellei 3G-kuuluvuusongelma poistu tämän päivän kuluessa.
Otathan yhteyttä Vikapalveluumme ellei 3G-kuuluvuusongelma poistu tämän päivän kuluessa.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.