Ajattelinpa laittaa tänne hieman kyselyä liittyen ongelmaani 3g läppärin kanssa. Kun Soneran asiakaspalvelukaan ei ole vielä vaivautunut vastaamaan vikailmoitukseen niin katsotaampa jos joltain palstan lukijalta löytyisi vinkkejä ongelman ratkaisemiseksi.
Eli käytössäni on Soneralta hankittu 3g läppäri. Olen käyttänyt sitä jo yli vuoden ajan ilman sen suurempia ongelmia kerrostalossa Vantaalla. Kone on ollut käytännössä koko ajan samassa paikassa ja on siinä edelleenkin.
Noin kaksi viikkoa sitten illalla käytin myös internettiä 3g yhteydellä. Suljin koneen normaalisti mutta aamulla kun yritin jälleen käyttää internettiä niin 3g yhteyttä ei löytynyt. Yritin sitten paikkaa vaihtamalla saada yhteyden ja yhteys löytyikin mutta vasta kun toin koneen ulos parvekkeelle. Mutta tällöinkin yhteys oli varsin heikko. Sisätiloissa koneessa oleva Acer 3g connection manager ohjelma valittaa "Ei rekisteröity" kun yritän saadaa yhteyden. GPRS yhteys toimii normaalisti.
Mitään muutoksia huoneistoon ei ole tehty jotka saattaisivat vaikuttaa 3g verkon kuuluvuuteen. Olen myös kokeillut toisen operaattorin 3g yhteyttä ja se toimi varsin mallikkaasti. Eli laitteessa ei varmaankaan ole vikaa. Myöskään hieman vanhempi Soneran 3g läppäri ei löytänyt yhteyttä. Eikä myöskään Soneran liittymällä varustettu matkapuhelin.
Ihmettelen vaan että miten tuollainen verkko voi kadota yön aikana. Harmi vaan sinällään kun olen aikaisemmin ollut tuohon läppäriin ja yhteyteen varsin tyytyväinen.
Sivu 1 / 1
MH2010: Mitä kautta jätit vikailmoituksen? Vikapalvelustamme ei löytynyt antamillasi tiedoilla olevaa vikailmoitusta.
Yön aikana kadonneeseen verkkoon löytyy syy lähimmästä tukiasemasta, joka on verkkopäivityksen yhteydessä jäänyt vialliseksi. Korjaus on meneillään. Vika saataneen korjattua ensi viikon loppupuolella.
Yön aikana kadonneeseen verkkoon löytyy syy lähimmästä tukiasemasta, joka on verkkopäivityksen yhteydessä jäänyt vialliseksi. Korjaus on meneillään. Vika saataneen korjattua ensi viikon loppupuolella.
Laitoin vikailmoituksen tuolta omien sivujen kautta. Eli kyllä sen olisi pitänyt tulla perille. Itse asiassa laitoin parin päivän välein kaksi viestiä.
Mutta eipä asialla ole enää väliä kun toiselta operaattorilta sai huomattavasti parempaa palvelua, toimivan yhteyden ja kaiken lisäksi halvemmalla. Opin tosin asiasta sen että minkäänlaiseen kytkykauppaan en enää lähde mukaan. Tästäkin hommasta tuli vain asiakkaalle tappiota.
Mutta eipä asialla ole enää väliä kun toiselta operaattorilta sai huomattavasti parempaa palvelua, toimivan yhteyden ja kaiken lisäksi halvemmalla. Opin tosin asiasta sen että minkäänlaiseen kytkykauppaan en enää lähde mukaan. Tästäkin hommasta tuli vain asiakkaalle tappiota.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.