Skip to main content
Terve.

Tilasimme n. kuukausi sitten soneran 8/1 megasen laajakaistan kotiimme ja viimisen kuukauden ajan on ollut ongelmana se, että yhteyden nopeus ei vastaa mitä tilasimme.
Olen yrittänyt speedtest.net :issä yhteyden nopeutta, se näytää jotai 6,5/0,4 megaa ja pingtest.net: issä se on antanut vaihtelevalla 200-4000 ms:ia.
Toinen asia on, että yhteys on katkeillut noin minuutiksi silloin tällöin. Modeemina toimii Zyxelin P-660HW-61 uusimmalla firmiksellä.

Terv. Antti Turusta
Jos yhteys toimii yli 6M nopeudella, se toimii palvelukuvauksen mukaisesti. Vastaavasti, jos yhteys lievän hidastelun lisäksi pätkii, kannattaa käydä läpi tämä ohje.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Noniin,
kävin tuon ohjeen läpi, jo noin 6 kertaa, eikä siitä ole ollut apua.
Yhteys pätkii noin 5 minuutin välein 30 sekunniksi eli ADSL-valo sammuu ja modeemin asetuksissa näkyy, että yhteys on katkennut.
Modeemina toimii TW-EA510 v3. Käytössä oli ennen Zyxelin P-660HW-61 ja ongelmat oli samat sillä.
Asetukset ovat: 1483 Bridged IP LLC ; VPI/VCI 0/33
Modulointi automaattisella: näyttää olevan adsl2+ :lla.
Pitääkö tehdä vikailmoitus ?
Asiasta kannattaa jättää vikailmoitus, jos edellä neuvomamme ohjeen toimenpiteet eivät auttaneet häiriöön.

Voit jättää liittymästäsi vikailmoituksen, joko 0206 90101 (pvm/mpm) vikailmoitusnumeromme tai Omien Sivujemme vikailmoituslomakkeen kautta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa