Skip to main content

8/1 ADSL pätkii iltaisin ja yöaikaan

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Moro

Taloon tuli pari viikkoa sitten Soneran 8/1 ADSL-liittymä. Laitoin vanhan Telewellin EA-200-modeemin käyttöön enkä huomannut aluksi mitään vikaa. Netti katkesi kuitenkin illalla yhdeksän aikoja, ja pätkimistä jatkui päivittäin aikavälillä ~20:00 -> siihen asti kun nukkumaan. No, pistin vanhan modeemin piikkiin ja tilasin TP-Linkin TD-8616-modeemin. Sama vika jatkuu edelleen, mistä lähden selvittämään vikaa?

2 kommenttia

  • August 17, 2012
Hei Rikama

Käytätkö yhteyttä langattomasti vai ethernet-kaapelin kautta? Vaihdoithan samalla puhelinjohdon, kun vaihdoit uuden modeemin? Puhelinjohtona kannattaa käyttää noin 2 metrin johtoa. Jos huoneistosta löytyy useampia puhelinpistokkeita, testaa yhteyttä toisesta puhelinpistokkeesta.

Mikäli näistä ei ole apua, ota yhteyttä Vikapalveluumme 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tee asiasta palvelupyyntö, niin me otamma yhteyttä sinuun.

  • August 19, 2012
Näyttääkin siltä että TP-Linkin modeemi korjasi ongelman, ei hajuakaan miksi.

Ja verkkosetuppini menee niin että netti menee ADSL-modeemin kautta tukiasema/reitittimelle josta netti kulkee piuhalla kolmeen koneeseen ja lopuille koneille langattomasti. Sillähän ei tässä väliä ollut koska TW:n modeemi ilmoitti adsl-valolla suoraan verkon olevan poikki...

Palaan asiaan jos ongelmia vielä ilmenee