Skip to main content
Netti pätkii kokoajan ja on pätkiny aika kauan jo, olen yrittäny löytää ongelman mutta kun ei onnistu.

Modeemi vaihdettu (siemensin speedstreamista soneran suosittelemaan zyxel 660h-61)
Uusi puhelinjohto
Firmware päivitetty/vaihdettu
Ip-osoite vaihdettu useaan kertaan
Soneran internet avustaja ohjelmaa käytetty
Internet asetuksia vaihdettu monen eri neuvon mukaan

Pätkiminen ilmenee niin että esim. lataukset tulevat täydellä nopeudella ja sitten ne alkavat laskea, eikä netti sivut lataudu ,lataus nopeus on nolla ja parin kymmenen sekunnin päästä lähtevät nousuun ja nettisivut alkavat latautua jälleen. Netin pätkimisen on huomannut varsin hyvin nettipelejä pelatessa ja se alkaa pikkuhiljaa ärsyttää.

Eli mitä seuraavaksi?? yksi vaihtoehto taisi olla "omien sivujen" kautta tehty vikailmoitus mutta en päässyt sinne koska en muista salasanoja enää. 🙂
Sammuko modeemisi DSL-valo silloin, kun ongelmaa on ilmennyt yhteydessäsi?

Jos modeemin DSL-valo on sammunut ongelman aikana, ongelma rajoittuu jollain tavoin tällöin modeemisi ja keskuksemme väliseen yhteyteen. Tällaisessa ongelmatilanteessa voisit koittaa vielä seuraavia varmistuksia:

- Testaa yhteyden toimintaa toisen puhelinpistorasian kautta, jos huoneistossa on useampi puhelinpistorasia.
- Jos käytössäsi on lankapuhelin tai muita puhelinlinjaa käyttäviä laitteita, irrota nämä laitteet linjasta ja testaa yhteyden toimintaa uudelleen.

Jos modeemi DSL-valo on sammunut ja edellä olevat varmistukset eivät ole auttaneet, kannattaa asiasta olla seuraavaksi yhteydessä vikapalveluumme. Voit jättää liittymästäsi vikailmoituksen vikapalveluumme myös 0206 90101 (mpm/pvm) numeromme kautta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa