Tervehdys.
Eli 8/1 liittymäni nopeus on jo pitkään ollut 5 megaisen yhteyden tasolla. Yhteyttä on testattu toisellakin laitteistolla, joten omassa kokoonpanossani ei ole vikaa.
Tein eilen vikailmoituksen Soneralle ja äsken tuli tekstiviesti, että vika on korjattu. Resetoin modeemini/koneeni mutta mitään muutosta ei ole tapahtunut.
Soneran nopeustestin tulos ennen ja jälkeen "korjauksen" kokoajan tätä luokkaa: 4.86 Mbit/s / 0.69 Mbit/s.
Hoidattehan pikimmiten nopeuden kuntoon!
Sivu 1 / 1
Tämän Keskustele ja kysy - palstan kautta ei vikailmoitusta voi tehdä. Puhelinnumero Vikapalveluun 0206 90101 ja toisena vaihtoehtona on Laajakaistan vikailmoituslomake. Toisaalta 4,86/0,69 Mbit/s on ADSL-palvelukuvauksen mukainen nopeus 8/1M-nopeusluokan liittymälle, joten sen suhteen liittymäsi nopeudet ovat hyväksyttävät.
Osoitteesesi on tulossa Laajakaista Extran saatavuus. Laajakaista Extra käyttää runkoyhteytenä taloon tulevaa Soneran valokuitua ja alustavan tiedon mukaan talon sisällä yhteys toteutetaan VDSL2-tekniikalla. Saatavuus tulee VDSL2-tekniikalla olemaan 10/10M, 24/10M ja 100/10M nopeusluokille.
Osoitteesesi on tulossa Laajakaista Extran saatavuus. Laajakaista Extra käyttää runkoyhteytenä taloon tulevaa Soneran valokuitua ja alustavan tiedon mukaan talon sisällä yhteys toteutetaan VDSL2-tekniikalla. Saatavuus tulee VDSL2-tekniikalla olemaan 10/10M, 24/10M ja 100/10M nopeusluokille.
No jo on erikoista, kun 2 ½ vuotta nopeus on ollut jatkuvasti oikea, eli 8/1 ja nyt, kun valokuitu vedettiin taloyhtiöön, niin nopeus laskee.
Melko selkeä yhteys tulevan Extran mainonnalle. Lasketaan olemassa olevan liittymän nopeutta, niin saadaan tilaajat vaihtamaan nopeammin uusiin liittymiin.
Ei hyvä!!! Tähän asti olen ollut tyytyväinen Soneran toimintaan mutta nyt on pakko liittyä lukuisien muiden kritsoitsijoiden joukkoon .
Melko selkeä yhteys tulevan Extran mainonnalle. Lasketaan olemassa olevan liittymän nopeutta, niin saadaan tilaajat vaihtamaan nopeammin uusiin liittymiin.
Ei hyvä!!! Tähän asti olen ollut tyytyväinen Soneran toimintaan mutta nyt on pakko liittyä lukuisien muiden kritsoitsijoiden joukkoon .
KooKoo kirjoitti: Melko selkeä yhteys tulevan Extran mainonnalle. Lasketaan olemassa olevan liittymän nopeutta, niin saadaan tilaajat vaihtamaan nopeammin uusiin liittymiin.
Kun taloon tulee Laajakaista Extran saatavuus, muutetaan Sonera ADSL-liittymät automaattisesti uudemmalle tekniikalle eli ADSL-saatavuus osoitteeseen loppuu. ADSL-liittymä on riippuvainen lankapuhelinverkon laadusta, kun taas Laajakaista Extra käyttää taloon tulevaa valokuitua. Tästä on liittymän käyttäjälle etua monellakin eri tavalla.
Kiitos sulle Tapio kärsivällisistä vastauksistasi mutta ymmärrät varmaan, että hieman pännii nämä Soneran nopeussekoilut.
Näetkö omalta koneeltasi mitään aikataulua tämän taloyhtiön suhteen, että koska Extra on saatavilla? Valokuitu kuitenkin tänne vedettiin jo 3 kuukautta sitten.
Näetkö omalta koneeltasi mitään aikataulua tämän taloyhtiön suhteen, että koska Extra on saatavilla? Valokuitu kuitenkin tänne vedettiin jo 3 kuukautta sitten.
Päivämäärää muutokselle ei ole Asiakaspalvelun tiedossa, mutta tuskin siihen enää kovin pitkää aikaa on, koska osoitteeseen ei enää saa uutta Sonera ADSL-liittymää. Laajakaistan saatavuuskysely näyttää vain tulevan Laajakaista Extran saatavuuden.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.