Skip to main content
Tervehdys,

Minulla on jo jonkin aikaa ollu tämä 8/1 megainen yhteys,
vauhti ei koskaan ole ollut ihan 8 Mbit/s tasolla, lähempänä 6-7 Mbit/s megaa sisään ja 0.6-0.7 Mbit/s ulos, joka on itselleni aivan riittävä..

Mutta, nyt viimeisin kuukausi on alkanut takertelemaan, äsken kokeilemani testi (teidän soneran oma, ja speedtestin muutama eri palvelin) jätti vauhdin enään 3 Mbit/s sisään ja 0.4-.5 Mbit/s vauhteihin, eli alle puoleen luvatusta. Nyt jotenkin tuntuu että maksan tyhjästä, olisiko kenties jotain tehtävissä?
Hei, Sonera adsl-palvelukuvauksessa mainitaan, että nopeus on enintään mainittu maksiminopeus, mutta pääsääntöisesti vähintään kolmasosa tästä nopeudesta. Siihen peilaten on liittymäsi nopeus vielä asianmukainen. Jos yhteys kuitenkin tuntuu selvästi hidastuneen, neuvoja löytyy ohjeet ja vinkit-sivuiltamme. Jos näistä ei ole apua, niin olethan yhteydessä vikapalveluumme 0206 90101 (mpm/pvm).

T. Anu
Sonera Asiakaspalvelu
No onhan se jo häiritsevästi alkanut matelemaan, en muuten tänne olisi kirjoitellutkaan jos tyytyväinen on..
Nyt nopeudeksi antaa juuri ja juuri 3 Mbit / s, no onhan se sen kolmasosan siitä..
Kuinka ollakaan ei tarjonnassa ole 4-Megaista yhtettä tarjolla, kevyempään hintaan verrattuna nykyiseen, jos toimisi lähempänä teoreettista nopeutta..

Vikapalveluunkin olin yhteydessä viime viikon puolella (vaikka kyseessä oli täydellinen netin kaatuminen, eli ei normaalista poikkeavaa, mutta mainitsin samalla nopeudestakin)

Täytyypi naapureilta alkaa kyselemään kuinka toisten operaattorien kaistat toimivat..
Ja senkus yhteydet paranee.. Taas aamun oli yhteys kokonaan poikki ja nyt Speedtest.netin mukaan yhteys toimii noin 2/0.5 Mbit/s yhteydellä.

Ja Soneraa ei yksittäiset kuluttajat kiinnosta pätkääkään. Maine kasvaa taas!
No jos homma ei muutu miksikään niin alkaa yksitellen omia, perheen ja tovereiden liittymiä varmasti vaihtumaan.

Nyt TODELLA pettynyt soneran toimintaan..
Jälleen kyselin asiakaspalvelusta asiaa, ja meinasin vaihtaa yrityspuolen liittymäksi, siellähän kuulemma yhteyksiä kokoajan seurataan, mutta ne ei voineet luvata kuin 2-megan yhteyden.. Miksi sitten yksittäiselle kansalaiselle voidaan tälläistä tarjota, jos kuitenkaan sellaiseen yhteyteen ei mitään mahdollisuuksia oikeasti ole? Rahastusta/Kusetusta?
Harmittavasti ihmiset ei jaksa/osaa perehtyä palveluiden laatuun..
Varmasti valittaisivat jos ostaisi litran maitopurkin missä on maksimissaan litra maitoa, mutta vähintään kolmannes siitä..
Jos ADSL-yhteys on huonontunut edellisen vikailmoituksen valmistumisen jälkeen (vajaa viikko sitten), tee liittymästä uusi vikailmoitus Laajakaistan vikailmoituslomakkeella ja kerro siinä miten yhteyden ongelmat nyt ilmenevät.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa