Eli homman nimi on seuraava,
Aloin tutkimaan saisiko puristettua lisää irti kyseistä yhteydestä Espoossa.
Kahdella eri boksilla ajeltu ja asetuksia säädelty (zyxel 660h-d1 ja 660h-61)
Käytännössä yhteysnopeus seilaa 4.8-5.5megan välillä. Linja toimii muuten täysin vakaasti.
Boksit yhdistävät noin 6000-6400 sisään mutta ulospäin menevä jää aina 500-600 luokkaan (vähän?)
Vaihto G.dmt ja T1.413 tilojen välillä ei ole käytännössä vaikutusta nopeuteen, ulospäin menevä kaista nousee g.dmt tilassa 512->608.
Nähtävästi tätä linjaa ei saa kytkettyä adsl2(+) tilaan? Koska modeemi ei yhdistä enään siinä tilassa.
Talon pistorasiat kokeilut läpi. Nyt käytössä alta metrinen puhelinpiuha, kokeiltu myös 30cm piuhalla.
Noise arvot ovat 6-7db sisään ja ulos
Attenuation arvot ovat 28db / 11db
Olettaisin että tämän linjan saisi yhdistämään edes 7000-8000 / 750-850 kbps
Elisan/Saunalahden liittymät pyörii huomattavasti nopeammin tällä alueella, ero ei voi olla näinkään suuri operaattoreiden kesken?
Onko tässä vielä jotain mitä voisi itse säädellä, pystyykö operaattori tekemään jotain säätöjä vai jääkö nopeudet tälle tasolle soneralla?
8/1 nopeammaksi
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.