Skip to main content
Otin teiltä netin joulukuussa ja nyt alkaa riittää! Olen ollut n. joka toinen päivä koneella ja tehnyt nopeustestin( siis aina kun on pystynyt ettei ole kokoaan ollut yhteys poikki). Kertaakaan en ole saanut yli kolmen megan lukemia! Millä tavoin saan tiputettua ns."nopeutta" koska en haluaisi maksaa tästä turhasta paskasta...
1. Jos yhteys toimii hitaasti, kannattaa käydä läpi Ohjeet ja vinkit -sivultamme löytyvät ohjeet.

Jos ohjeista ei ole apua, liittymästä kannattaa tehdä vikailmoitus numeroon 020 690101 (mpm/pvm), jotta Soneran verkon osuus saadaan tutkittua ja mahdollinen vika korjattua.

2. Liittymän nopeusluokan laskemisesta veloitetaan 29,90 euroa. Jos sopimuksesi on määräaikainen, ei nopeusluokkaa voida laskea kesken sopimuskauden.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Heippa!
Minä nostin kanssa nopeuden 8 mekaan ja kone vain hidastuu. Nyt pitäisi tehdä koulu juttuja, mutta kun puhe tulee pikku pätkissä, ei saa mitään selvää. Minulla tämä maksaa vielä 51.44. Sähköpostista ei viitsi poistaa mitään yksittäistä viestiä, kun on pimeenä aina 10-15 sekkaa sen jälkeen. On soiteltu soneralle usean henkilön voimin, TOIMII!!!!!!!!. Vaan ei täällä.
Kirjoitteli Viivi jolla patti otsassa.
sunnri: Tietokoneen toimintojen hidastuminen (jos siitä on kyse) ei voi johtua laajakaistayhteyden nopeudesta. Tietenkin laajakaistaliittymä voi välillisesti olla osasyyllinen, jos tietokone on esimerkiksi saanut viruksia sitä kautta.

Jos kuitenkin hitaus on laajakaistayhteydessä eikä tietokoneen toiminnassa, ohjeita vian rajaamiseksi kotikonstein on täällä. Ohjeet ovat ADSL-liittymälle.

Vikapalvelu näkee ADSL-yhteyden laadun modeemille asti melko kattavasti, kunhan vain modeemi on verkossa. Sen sijaan modeemin aiheuttama "sisäinen" hidastelu liikenteen välittämisessä ei ulospäin näy, koska tällä ei ole vaikutusta ADSL-yhteyteen.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa