Skip to main content

8 megan hidas yhteysnopeus

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Internet-yhteys on vaihdettu tämän kuun alussa Soneran 8 megaiseen liittymään, mutta yhteyden nopeus on ollut alusta lähtien vain 2,5 megaa.
Tästä kuvasta näkyvät yhteysnopeudet erilaisilla testauksilla: http://i.imgur.com/Qh2Vk5X.jpg
1. yhteys omalla nettiboksilla, pitkällä johdolla
2. omalla nettiboksilla, lyhyellä johdolla
3. omalla nettiboksilla, lyhyellä johdolla ja toisella adls-suotimella
4. omalla nettiboksilla, lyhyellä johdolla ja ilman puhelinpistoketta adsl-suotimessa
5. toisella nettiboksilla, lyhyellä johdolla. Tämä lainattu boksi on antanut 24/1-liittymässä 12 megan nopeuden.

Kaikki kuvassa näkyvät testaukset on tehty langattomana yhteytenä, mutta kokeilin liittää nettijohdon suoraan koneeseen ja samat arvot tulivat silloinkin.

Testatut laitteet olivat:
Buffalo WBMR-HP-GN (oma)
Buffalo WBMR-G125 (lainattu)

Itse en juurikaan ymmärrä noiden kaikkien arvojen päälle, mutta jos teille selviäisi niistä jotain...
Liittymänumero on lisätty tietoihin.

3 kommenttia

  • September 19, 2013
Hei Leeko,

Yhteys näyttää toimivan varsin heikoisti tällä hetkellä ja kertomasi perusteella olet omassa päässä testannut jo melko hyvin. Suosittelen siis olemaan vikapalveluumme yhteydess, niin voimme selvittää yhteyden ongelmaa tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • October 2, 2013
Tänään tuli tekstari, jossa ilmoitettiin että vikailmoitus on käsitelty. Testasin yhteyttä, ja nopeus on noussut jopa 6 megaan asti. Kyselisin vielä sellaista, että mikä estää nopeuden nousemista tuonne 8 megaan asti? En usko, että se on nettiboksista kiinni...

  • October 3, 2013
Hei Leeko,

Vikailmoituksella oli tehty kaapeliparin vaihto liittymällesi ja sitä kautta yhteysnopeus oli saatu paremmaksi. On mahdollista että paikallisen operaattorin kaapelit ovat sen verran heikossa kunnossa että yhteydestä ei enempää saa irti.

Kannattaa nyt seurailla yhteyden toimintaa. Mikäli yhteydessä vielä esiintyy pätkimistä tai hidastelua, niin kannattaa tehdä uusi vikailmoitus.