ADSL-boksin hallintaikkunassa näkyy millä nopeudella yhteys on, niin siellä näkyy esim tällä hetkellä: 1856 kbps / 832 kbps. Eli uppi ja downi kaistat. Olen ajanut liittymää toisella identtisellä boksilla, tarkistanut asetukset ja päivittänyt valmistajan sivuilta tuoreimmat firmikset, ei muutosta. Edellisessä osoitteessa Iisalmessa toimi 8mt adsl täsmälleen samoilla vermeillä jopa vanhallakin firmiksellä. Olen kokeillut vaihtaa kaikki kaapit ja välikilkkeet, mutta eipä niilläkään ole mitään merkitystä, kun boksi itse jo kertoo tuon adsl-yhteyden nuin alhaiseksi. Ja käytän alle 2m puhelinkaapelia, kämpässä on vain yksi puhelinpistoke.
Parhaillaan tuo downi kaista on ollut yhteydessä 2.5 megaisena, uppi aikalailla noissa samoissa aina.
Kertaalleen olen vikailmoituksen tehnyt ja asentajan auto kävi pihassa, mutta mitään tietoa en saanut ongelman laadusta ja että minkälaista korjaustoimenpidettä oli tehty. Olisi hyvä tietää että mitä tehty, missä ollut vika ym.
8 meganen toimii alle 2.5 megasena
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.