ADSL-boksin hallintaikkunassa näkyy millä nopeudella yhteys on, niin siellä näkyy esim tällä hetkellä: 1856 kbps / 832 kbps. Eli uppi ja downi kaistat. Olen ajanut liittymää toisella identtisellä boksilla, tarkistanut asetukset ja päivittänyt valmistajan sivuilta tuoreimmat firmikset, ei muutosta. Edellisessä osoitteessa Iisalmessa toimi 8mt adsl täsmälleen samoilla vermeillä jopa vanhallakin firmiksellä. Olen kokeillut vaihtaa kaikki kaapit ja välikilkkeet, mutta eipä niilläkään ole mitään merkitystä, kun boksi itse jo kertoo tuon adsl-yhteyden nuin alhaiseksi. Ja käytän alle 2m puhelinkaapelia, kämpässä on vain yksi puhelinpistoke.
Parhaillaan tuo downi kaista on ollut yhteydessä 2.5 megaisena, uppi aikalailla noissa samoissa aina.
Kertaalleen olen vikailmoituksen tehnyt ja asentajan auto kävi pihassa, mutta mitään tietoa en saanut ongelman laadusta ja että minkälaista korjaustoimenpidettä oli tehty. Olisi hyvä tietää että mitä tehty, missä ollut vika ym.
Sivu 1 / 1
Alhaiseksi jää ADSL-modeemin ja -keskittimen välillä tulevan datan kaista. Tämä on havaittavissa myös verkon puolelta. Vika jää johonkin ADSL-modeemin ja puhelinkeskuksessa sijaitsevan ADSL-keskittimen välille.
En löytänyt tuoreesta liittymästä yhtään vikailmoitusta, joten suosittelisin tekemään vikailmoituksen vaikka Omilta sivuilta löytyvällä Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lomakkeen viimeisen sivun Lisätiedot-kenttään voit kertoa miten olet yhteyttä jo testannut eli samat asiat kuin tänne kirjoitit.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
En löytänyt tuoreesta liittymästä yhtään vikailmoitusta, joten suosittelisin tekemään vikailmoituksen vaikka Omilta sivuilta löytyvällä Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lomakkeen viimeisen sivun Lisätiedot-kenttään voit kertoa miten olet yhteyttä jo testannut eli samat asiat kuin tänne kirjoitit.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.