Skip to main content
Laajakaista toimi aikaisemmin hyvin nopeudella 4M mutta nyt 0,5M!!
Näyttää, että ADSL -modeemisi on muodostanut yhteyden keskuksellemme tällä hetkellä normaalia alhaisemmalla nopeudella eli latausnopeus on vain noin kertomaasi 0,4 Mbit/s luokkaa. Ongelma on nyt jossain ADSL -modeemisi ja meidän keskuksemme välillä.

Ongelmassa kannattaa koittaa aivan ensimmäiseksi seuraava toimenpiteitä:

- Koita ensin modeemin sammuttamista muutaman minuutin ajaksi.
- Varmista, että modeemi on kytketty puhelinlinjaan ilman jatkojohtoja tai muita välikappaleita. Käytä mahdollisimman lyhyttä puhelinjohtoa.
- Testaa yhteyttä toisella lyhyellä puhelinjohdolla.
- Testaa yhteyttä toisella ADSL-modeemilla. Uutta modeemia ei kannata tässä vaiheessa hankkia vaan kannattaa selvittää saisitko hetkeksi toisen modeemin lainaasi.
- Jos käytössäsi on muita puhelinlinjaa käyttäviä laitteita kuten lankapuhelin tai faksi, irrota nämä laitteet verkosta ja testaa yhteyttä uudelleen.

Jos ongelma kuitenkin jatkuu näiden toimenpiteiden jälkeenkin, kannattaa tehdä ongelmasta vikailmoitus vikapalveluumme, jolloin yhteyden toiminta tarkastetaan verkkomme puolelta. Vikapalveluumme voi olla yhteydessä joko puhelimitse 0206 90101 (mpm/pvm) tai lähettämällä ilmoituksen vikailmoituslomakkeella.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa