Skip to main content
Hei,

Eli ongelma on sellainen, että 8/1 nettini on pätkinyt jo 3kk. Yleensä pätkii sillee pari kolmen tunnin välein ja nousee minuutissa ylös. Kuitenkin välillä tulee n. tunnin mittaisia episodeja että netti pätkii minuutin välein.
ADSL boxin olen vaihtanut, ottanut mahdolliset häiriö laitteet välistä kuten puhelimen yms. buuttaillut monta kertaa. Veljeni soitti soneran vikapalveluunkin ja vastaukseksi tuli lähinnä vain, että siellä päässä ei vikaa ole, mitä voisin siis tehdä korjatakseni ongelman.

Kiitos
Mainitsit että käytössäsi on puhelin (ja mahdollisesti joitain muita laitteita) samassa linjassa ADSL-modeemin kanssa. Jos lankapuhelimia tai muita laitteita on useampia, tulee jokaisessa olla häiriönsuodatin oikein kytkettynä.

Lisää tietoa häiriösuodattimesta artikkelissa Häiriönsuodatin


T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
adsl ja seinän välissä oli puhelin, mutta otin sen pois, jos olisi auttanut. mutta ei ollut mitään vaikutusta asiaan..
Kyllä tässä tapauksessa suosittelen jättämään liittymästä vikailmoituksen, kun kaikki mahdollinen on itse testattu. Onhan toki mahdollista, että ongelma rajautuu kiinteistön sisäverkkoon, mutta se kyllä selviää vianrajauksessa. Voit jättää vikailmoituksen liittymästäsi vianrajausautomaattiimme, joka löytyy numerosta 0206 90101 (valikosta kohta 2, laajakaista-asiat). Ennen soittamista kannattaa kaivaa esiin liittymänumero (333- tai 346-alkuinen), joka löytyy esimerkiksi liittymäsopimuksesta tai laskusta.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa