Skip to main content

8mbit on vain 4400kbps

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Eli kuten otsikko kertoo, oma Soneran 8mbit yhteys kättelee itsensä vain 4400kbps-nopeuksiseksi, ja kysymykseni onkin, voiko asialle tehdä jotain? Asun melko lähellä Tampereen keskustaa, joten tuntuu kummalta ettei tänne asti vedetä kunnon piuhoja. Voiko asiasta soittaa/lähettää sähköpostia jonnekin, ja ehdottaa linjojen parannusta tms.? Ja onko kotikonstein tehtävissä mitään?

5 kommenttia

  • April 20, 2009
Mikä päätelaitteesi merkki ja malli on? Entä miten lyhyt puhelinkaapeli on modeemisi ja puhelinpistokkeen välissä?

Pelkkä kuparin kunto ei määrää nopeutta, vaan myöskin pituus.

  • April 21, 2009
Zyxel P660-HW-D1 on modeemi ja johto on n. 1,5-2-metrinen.

  • April 21, 2009
Hidasteluongelmaan voi olla monia syitä, kuten viallinen modeemi, huonot puhelinjohdot, vikaa DSLAM:issa/puhelinkeskuksen laitteissa tai yksinkertaisesti huono liitos jossain johdossa. Liian pitkä linja asunnon ja adsl-keskuksen välillä vaikuttaa myöskin yhteysnopeuteen.

Löydät ohjeita hidasteluongelmaan täältä.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

  • April 23, 2009
Hidasteluongelmaan voi olla monia syitä, kuten viallinen modeemi,(5 erilaista,ei apua) huonot puhelinjohdot,(7 erityyppistä ja mittaista,ei apua)vikaa DSLAM:issa/puhelinkeskuksen laitteissa tai yksinkertaisesti huono liitos jossain johdossa. Liian pitkä linja asunnon ja adsl-keskuksen välillä vaikuttaa myöskin yhteysnopeuteen.(se varmaan venyy tuo talon keskuksen etäisyys paikallisen tarjoajan talon keskuksen suhteen)
Totta!
9.12.2008 tapahtui jotain paikallisen keskuksen laitteissa kun nopeuteni PUTOSI 8 mbit/sek 5.2 Mbit nopeuteen.Vain asentajan käynti paikanpäällä voi asian vahvistaa ja helpson TUSKIN osaa mennä korjaamaan tuon eli turha sitä on tyrkyttää.eli saiskos vikapalvelun numeroa (EI helpson)Ihmettelen kun te siellä Soneralla pukkaatte laskua mutta asiakaspalvelusta ei kuulu koskaan mitään edes että onko kaikki kunnossa,vaan nopeuden nostoa juu,mutta onko ongelmia,vaikeuksia,probleemia? Minä sentään maksan 8/1 nopeudesta

  • April 23, 2009
gronm36 kirjoitti:

9.12.2008 tapahtui jotain paikallisen keskuksen laitteissa kun nopeuteni PUTOSI 8 mbit/sek 5.2 Mbit nopeuteen.Vain asentajan käynti paikanpäällä voi asian vahvistaa ja helpson TUSKIN osaa mennä korjaamaan tuon eli turha sitä on tyrkyttää.eli saiskos vikapalvelun numeroa (EI helpson)


Vikapalvelun puhelinnumero on 020 690101 (mpm/pvm). Ennen soittamista kannattaa kuitenkin käydä läpi Ohjeet ja vinkit -sivultamme löytyvät ohjeet.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu