Eli kuten otsikko kertoo, oma Soneran 8mbit yhteys kättelee itsensä vain 4400kbps-nopeuksiseksi, ja kysymykseni onkin, voiko asialle tehdä jotain? Asun melko lähellä Tampereen keskustaa, joten tuntuu kummalta ettei tänne asti vedetä kunnon piuhoja. Voiko asiasta soittaa/lähettää sähköpostia jonnekin, ja ehdottaa linjojen parannusta tms.? Ja onko kotikonstein tehtävissä mitään?
Sivu 1 / 1
Mikä päätelaitteesi merkki ja malli on? Entä miten lyhyt puhelinkaapeli on modeemisi ja puhelinpistokkeen välissä?
Pelkkä kuparin kunto ei määrää nopeutta, vaan myöskin pituus.
Pelkkä kuparin kunto ei määrää nopeutta, vaan myöskin pituus.
Zyxel P660-HW-D1 on modeemi ja johto on n. 1,5-2-metrinen.
Hidasteluongelmaan voi olla monia syitä, kuten viallinen modeemi, huonot puhelinjohdot, vikaa DSLAM:issa/puhelinkeskuksen laitteissa tai yksinkertaisesti huono liitos jossain johdossa. Liian pitkä linja asunnon ja adsl-keskuksen välillä vaikuttaa myöskin yhteysnopeuteen.
Löydät ohjeita hidasteluongelmaan täältä.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Löydät ohjeita hidasteluongelmaan täältä.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Hidasteluongelmaan voi olla monia syitä, kuten viallinen modeemi,(5 erilaista,ei apua) huonot puhelinjohdot,(7 erityyppistä ja mittaista,ei apua)vikaa DSLAM:issa/puhelinkeskuksen laitteissa tai yksinkertaisesti huono liitos jossain johdossa. Liian pitkä linja asunnon ja adsl-keskuksen välillä vaikuttaa myöskin yhteysnopeuteen.(se varmaan venyy tuo talon keskuksen etäisyys paikallisen tarjoajan talon keskuksen suhteen)
Totta!
9.12.2008 tapahtui jotain paikallisen keskuksen laitteissa kun nopeuteni PUTOSI 8 mbit/sek 5.2 Mbit nopeuteen.Vain asentajan käynti paikanpäällä voi asian vahvistaa ja helpson TUSKIN osaa mennä korjaamaan tuon eli turha sitä on tyrkyttää.eli saiskos vikapalvelun numeroa (EI helpson)Ihmettelen kun te siellä Soneralla pukkaatte laskua mutta asiakaspalvelusta ei kuulu koskaan mitään edes että onko kaikki kunnossa,vaan nopeuden nostoa juu,mutta onko ongelmia,vaikeuksia,probleemia? Minä sentään maksan 8/1 nopeudesta
Totta!
9.12.2008 tapahtui jotain paikallisen keskuksen laitteissa kun nopeuteni PUTOSI 8 mbit/sek 5.2 Mbit nopeuteen.Vain asentajan käynti paikanpäällä voi asian vahvistaa ja helpson TUSKIN osaa mennä korjaamaan tuon eli turha sitä on tyrkyttää.eli saiskos vikapalvelun numeroa (EI helpson)Ihmettelen kun te siellä Soneralla pukkaatte laskua mutta asiakaspalvelusta ei kuulu koskaan mitään edes että onko kaikki kunnossa,vaan nopeuden nostoa juu,mutta onko ongelmia,vaikeuksia,probleemia? Minä sentään maksan 8/1 nopeudesta
gronm36 kirjoitti:
9.12.2008 tapahtui jotain paikallisen keskuksen laitteissa kun nopeuteni PUTOSI 8 mbit/sek 5.2 Mbit nopeuteen.Vain asentajan käynti paikanpäällä voi asian vahvistaa ja helpson TUSKIN osaa mennä korjaamaan tuon eli turha sitä on tyrkyttää.eli saiskos vikapalvelun numeroa (EI helpson)
Vikapalvelun puhelinnumero on 020 690101 (mpm/pvm). Ennen soittamista kannattaa kuitenkin käydä läpi Ohjeet ja vinkit -sivultamme löytyvät ohjeet.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.