Skip to main content

ADSL 24/1 toimii vain 8/1

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Terve! Viitisen kuukautta sitten tuli Soneralta puhelinsoittoa, jossa tarjottiin nopeampaa yhteyttä. Nopeus tuli siis nostettua 8/1 yhteydestä 24/1. Tiesin jo tuolloin, että kivikautisen vanha Telewell-modeemini on jotain sellaista mallia, jolla on ollut häikkää Soneran kanssa, eikä se suostunu pyörittämään tuota 8/1-nopeuttakaan kunnolla. Nyt kuitenkin tuli päivitettyä modeemi uuteen (Netgear DGND3700), ja sillä yhteys toimiikin täydellisesti, mutta vain 8/1-nopeudella. Mahtaakohan olla teidän puolella jonkinlaista ongelmaa, vai miksikä meillä ei tuo 24/1 nopeus pelitä?

Edit: Kirjoitusvirheitä

5 kommenttia

  • November 8, 2012
Hei DaPro

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tarkastamaan liittymäsi tilan.

  • November 8, 2012
Asiakasnumero päivitetty profiiliin.

  • November 8, 2012
Hei DaPro

Yhteys näyttää toimivan vain 8/1 nopeudella. Verkon puolelta liittymän pitäisi olla 24/1. Netgearin modeemi näyttää olevan ADSL2+ modeemi eli uuden modeemin tulisi toimia 24/1 nopeudella. Mikä Telewellin malli sinulla oli aikaisemmin käytössä?

Käy läpi nämä vaiheet: http://www5.sonera.fi/ohjeet/ADSL-yhteys_hidastelee

Mikäli linkin ohjeista ei ole apua, tee asiasta vikailmoitus. Vikailmoituksen voi jättää soittamalla Vikapalveluumme 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tee asiasta palvelupyyntö, niin me otamme yhteyttä sinuun.

  • November 10, 2012
Aiemmin minulla on ollut käytössä TeleWellin TW-EA510 v2.

  • November 12, 2012
Hei DaPro,

Jos ongelma edelleen jatkuu, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.