Skip to main content

ADSL 8/1

  • December 11, 2014
  • 6 kommenttia
  • 10 katselukertaa

Joo.
Latausnopeus siinä 1.53Mbit/s
Lähetysnopeus 0.54Mbit/s
Viive 55ms

Kohtuullista eikös..

6 kommenttia

  • February 6, 2011
Päivitystä tilanteeseen.

Lataus nyt 3.50Mbit/s
Lähetys 0.54Mbit/s
Viive 52ms

Parannusta edelliseen, mutta kun olis edes puolet luvatusta. :)

  • February 7, 2011
heh hee.. toimihan se melkein puolipäivää.

Ei auta modeemin resetointi,eikä piuhojen ruuvvaus.

Nyt lataus taas vajaa 1.5Mbit/s
Lähetys 0.5Mbit/s
viive 54ms

Pitäisköhän muuttaa lähemmäs kyllee nii toimis varmaan paremmin..

  • February 7, 2011
Jos tuo nopeuden heittely jatkuu edelleen tuollaisena voisi olla syytä tehdä liittymästä vikailmoitus. Voit tehdä sen esim. tällä Vikailmoituslomakkeella jotta voidaan selvittää onko tilanteelle jotain tehtävissä. Oletko kokeillut yhteydessä toista modeemia ja onko tilanne sillä sama?

  • February 7, 2011
Vikailmoitus on tehty.

Joutessaan on toista modeemia kokeiltu, johtoja vaihdettu ristiin rastiin.

Mutta latausnopeudet jää yleensä alle 2.0Mbit/s

  • February 9, 2011
Asentaja kävi tutkimassa tilanteen ja löysi jonkinlaista vikaa linjasta.

Nyt tuntuu netti toimivan. :)

lataus n. 6.5 Mbit/s
lähetys n. 0.7 Mbit/s
viive siinä 50ms luokkaa

Nopeutta voisi olla enemmäkin.. Mutta ei taida tänne korpeen olla muuta saatavilla?

  • February 11, 2011
ADSL-nopeusluokka 8/1 Mbit/s on suurin mitä osoitteeseesi saa. Johdonpituus puhelinkeskukselle on hyvin pitkä jo 8/1M-nopeusluokalle ja tästä syystä aivan täysiä 8/1 Mbit/s nopeuksia ei ole mahdollista saavutta. ADSL-yhteyden signaali vaimenee pitkässä johdossa, vaikka yhteys onkin nyt korjattu.