Hei,
päivitettiin juuri 2M/512k -yhteys nopeimpaan saatavilla olevaan eli 8/1M (adsl-keskukseen noin 4 km).
Mutta mutta... testien perusteella downstream on 6,8Mbps eli ihan ok, mutta upstream ei ole noussut mihinkään ja on jatkuvasti tasoa 0,38kbps, kun pitäisi olla 0,7-0,8, jotta olisi mielestäni hyväksyttävä. Sopimusehtojen mukaan pitäisi olla kuitenkin vähintään 512kbps.
TW-EA1000-purkki kykenee speksien mukaan kyllä megan upstreamiin eli siitä ei ole kiinni. Voiko pitkä linja vaikuttaa upstream nopeuteen rajoittavasti, tulehaan dataa toiseen suuntaan kuitenkin ihan rivakkaa nopeutta eli ei tuntuisi mahdolliselta?
Jos on linjasta kiinni, niin tuostahan pitäisi saada alennettu hinta??
Sivu 1 / 1
Upload-nopeuden tulisi 8/1 Mbps -nopeusluokassa olla normaalisti kertomaasi nopeutta korkeampi. Ongelman syytä ei pysty näillä tiedoin kuitenkaan suoraan päättelemään vaan ongelman syy voi olla missä tahansa modeemisi ja meidän keskuksemme laitteiston välisessä yhteydessä.
Ongelman selvittämiseksi suosittelen ensin, että käyt läpi Ohjeet ja vinkit -sivullamme neuvotun ohjeen ADSL-liittymän hidasteluongelmaan. Ohjeissa on neuvottu kattavasti keinot jotka voivat auttaa ongelmaan ja joilla ongelman syytä voi rajoittaa. Jos toimenpiteistä huolimatta sama ongelma jatkuu, kannattaa ottaa yhteyttä vikapalveluumme.
Jos vianselvityksessä selviää, että yhteys ei voi toimia käytössä olevalla linjalla nopeusluokan vähimmäisnopeudella, nopeusluokka voidaan palauttaa takaisin aiempaan nopeusluokkaan 2 Mbps / 512 kbps.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Ongelman selvittämiseksi suosittelen ensin, että käyt läpi Ohjeet ja vinkit -sivullamme neuvotun ohjeen ADSL-liittymän hidasteluongelmaan. Ohjeissa on neuvottu kattavasti keinot jotka voivat auttaa ongelmaan ja joilla ongelman syytä voi rajoittaa. Jos toimenpiteistä huolimatta sama ongelma jatkuu, kannattaa ottaa yhteyttä vikapalveluumme.
Jos vianselvityksessä selviää, että yhteys ei voi toimia käytössä olevalla linjalla nopeusluokan vähimmäisnopeudella, nopeusluokka voidaan palauttaa takaisin aiempaan nopeusluokkaan 2 Mbps / 512 kbps.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Jätin vikailmoituksen illlalla ja Soneran asiantuntija soitti heti aamulla. Kerrankin nopeaa palvelua!
Sain ohjeita modeemin asetuksiin ja saatiin hiukan upstream nopeutta paremmaksi tasolle 0,5M. Kotiläksyiksi jäi modeemin tuoreimman softaversion päivittäminen ja mahdollisesti laitteen päivittäminen uudempaan ellei tämä auta ongelmaan.
Sain ohjeita modeemin asetuksiin ja saatiin hiukan upstream nopeutta paremmaksi tasolle 0,5M. Kotiläksyiksi jäi modeemin tuoreimman softaversion päivittäminen ja mahdollisesti laitteen päivittäminen uudempaan ellei tämä auta ongelmaan.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.