Skip to main content
Eli siis, mulla on ollut tämä ADSL 8M/1M yhteys jo jonku vuoden käytössä ja tähän asti se on toiminut hyvin, nopeudet ovat olleet kohdallaan eikä valittamisen aihetta ole ollut. Mutta tuossa pari päivää sitten netin nopeus tippui roimasti, tällä hetkellä soneran speedtest antaa 3,22M nopeutta ja MS on 43 joskus se näyttää 0,5M eli siis nopeus pomppii missä sattuu. Tilasin myös tuossa parisen päivää sitten tämän kotiTV paketin ja sen mukana 24M yhteyden joka ei ole ilmeisesti vielä alkanut toimimaan. KotiTV palvelulla kanavien katsominen ei onnistu koska lähetys pätkii niin paljon, ja loppujen lopuksi boxi heittää minut takaisin valikkoon.
Siksipä ajattelin ottaa yhteyttä soneran suuntaan että jos siellä päässä mahdollisesti olisi jotain pielessä.
En ole testannut yhteyttä muilla modeemeilla mutta uutta johtoa on kyllä testattu.
Liittymäsi nopeusluokka on nostettu arvoon 24/1M syyskuun viimeinen päivä eli kolme päivää ennen viestisi kirjoittamista.

Modeemisi muodostaa ADSL-yhteyden kohtuullisella kaistanleveydellä, joka vastaa noin 17/1 Mbit/s maksiminopeuksia, mutta liikenteessä on jonkin veraan virheilyä ja tämä osaltaa laskee todellista datasiirron nopeutta. Yhteyttä kannattaisi testata toisella ADSL 2+ modeemilla, jotta selviää jääkö vika modeemiin vai verkon puolelle.

Toisella modeemilla testauksen jälkeen yhteyttä Vikapalveluun käyttämällä Laajakaistan vikailmoituslomaketta ja tee liittymästä tai ADSL-modeemista vikailmoitus. ADSL-modeemin vikailmoitus tulee kyseeseen siinä tapauksessa, jos vika jää Soneralta ostettuun modeemiin ja laitteessa on takuu voimassa.

Vastaa