Skip to main content

adsl hidas tai ei toimi lainkaan

  • December 11, 2014
  • 9 kommenttia
  • 1 katselukerta

Ostettu on 8MB/1MB vanhoille asiakkaille käypään hintaan 48 euroa/kk
Nopeustestin mukaan vaihtelee 0.39-3.6/0.15-0.30
Kun soittaa Soneran asiakaspalveluun niin todetaan, että vika on kaikkialla muualla kuin heillä.
Tai saa tekstiviestin, jolla voi saada suklaapatukan R-kioskilta.
Ehkä on aika vaihtaa sekä puhelin että nettiliittymät muille toimijoille

9 kommenttia

olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • September 12, 2014
Korjaan että sinulla on väärät yksiköt: 8Mbps/1Mbps on oikein.

Olet toki oikeassa että Sonera voi väittää mitä tahansa vian syyksi... Mutta kuinka pitkä linja sinulla on lähinpään jakaamoon? Pitkissä linjoissa voi olla vaimennusta joka häritsee yhteyksiä.

Modeemisin malli ja merkki?

Toki voit kokeilla toisen operaattorin tuotetta.

  • September 12, 2014
En usko, että yksiköt nyt on oleellisin tieto kunhan luvut on oikein
Kun termit ovat vieraita niin mitäpä tarkoitat jakamoon.
Modeemi on TeleWell TW-EA501.

olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • September 12, 2014
Jakaamo on paikka jossa sinut kytketään Soneran runkoverkkoon. Linjan pituus (kaapelin pituus) ei saa olla liian pitkä, koska tässä tapahtuu vaimennusta. Suuri vaimennus kaapelissa tekee yhteydestä epävakaan ja hitaan.

Taloyhtiöissä on oma jakaamo, omakotitalossa lähin jakaamo voi olla kaukana, useita kilometrejä, niin tämä vaikuttaa suuresti yhteyden nopeuteen.

8/1Mbps netti taitaa olla alin mitä myydään ja pitkän linjan takia sinulle ei saada varmaan nopeampaa nettiä. Onko alueellasi 3/4G verkkoa, nämä voisi toimia paremmin alueellasi?

  • September 12, 2014
Soneran runkoverkkoon on varmaan pitkä matka, mutta miksi
ongelma on tullut esille 2 viikkoa sitten kun yhteys on ollut jo 20 vuotta.

olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • September 12, 2014
Okei, no en usko sitten linjan pituuden ongelmana jos toiminut pidemmän aikaan. Modeemin uudelleenkäynnistys tehty? Toisellakin voi testata, lainaksi saa Sonera kaupasta.

  • September 12, 2014
Modeemi on käynnistetty uudelleen useamman kerran.
Tietoliikenneasiantuntijan kanssa on mitattu että kodin sisällä on kaikki ok.
Joten mielestäni Soneran verkko on nyt syynä.

olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • September 12, 2014
Voi olla että Sonera on muuttanut verkon rakennetta, joten yhteytesi on jotenkin muuttunut. Oletko tehnyt vikailmoituksen?

  • September 12, 2014
Olen tehnyt vikailmoituksen.

  • September 12, 2014
Hei toimiikoadsl,

Hyvä että olit ilmoitusta jo tehnyt. Ongelma on tällä hetkellä selvityksessä.