Skip to main content

ADSL katkeilee jatkuvasti (jo 2 vuotta)

  • December 11, 2014
  • 16 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Elikkä tämä paska yhteys jatkuvasti kadottaa yhteyden keskukseen. Jatkuvasti saa pelätä milloin se yhteys taas katkeaa. Tämä ei ole siis sellaista kerran viikossa, vaan 10-500 kertaa päivässä moneksi minuutiksi.

Turha rutista että omissa laitteissa olisi vikaa, olen ne tarkastanut monta kertaa, testattu myös eri koneilla, eri modeemeilla jne...

Sitten tässä on sellanen kiva juttu, että jos liitän 2 konetta modeemiin kiinni, tämä yhteys päättää katketa 10x enemmän, eli mikä hitto siinä on ettei toimi???

Tätä on siis jatkunut siitä asti kun tämä liittymä taloon tuli. Muutenkin, miksi vikapyynnön tekeminen täytyy olla niin ******** vaikeaa? Elisalla ja kaikilla muilla noiden tekeminen on helppoa, miksi soneralla kaiken täytyy olla niin vaikeasti tehty...

Eli soneran kaverit voisivat ottaa yhteyttä ja tulla pikkuhiljaa korjaamaan tämän yhteyden...

16 kommenttia

  • September 17, 2012
Tänään kokeilin soittaa vikapalveluun, mutta arvatkaa onnistuuko? sieltä vastaa joku helvatun robotti...
Miksei voi vaan olla vaihtoehtona että yhdistää suoraan IHMISELLE?!?! Tässä nähdään kuka säästää kuluissa ja saa ****** niskaansa. Vasta lehdessäkin haukuttu firma (aamuposti).

Onnittelut soneralle huonoimman operaattorin maineesta.

  • September 18, 2012
Hei joopajoo111,

voisin katsoa liittymäsi tilannetta, jos lisäilet asiakasnumerosi nimimerkkisi profiilin tietoihin. Asiakasnumerosi löydät esim. laskultasi.

Meille voi jättää vikailmoituksia myös netin kautta Omat Sivut -palvelusta. Vaihtoehdot löytyvät yhteysoppaasta, kun valitset mitä juuri sinun asiasi koskee.

Jos et muista laajakaistaliittymäsi tunnusta ja salasanaa, niin Omat Sivut -palveluun voi tehdä pankkitunnusrekisteröinnin. Tämän jälkeen palvelussasi näkyy kaikki meiltä olevat liittymät ja palvelut. Omat Sivut -palvelusta ja rekisteröitymisestä voit lukea lisää palvelun kirjautumissivulta. Koti TV -palvelumme verkkotallennusten hallinta tapahtuu kuitenkin vain laajakaistaliittymän pääkäyttäjätunnuksella ja salasanalla kirjauduttaessa.

  • September 27, 2012
Moi.

Tästä on jo tehty vikailmoitusta, ilmoittivat ajat sitten että korjattu. Yhteys tuntuu nyt pysyvän yhdellä koneella ylhäällä, mutta ongelmana edelleen ettei kahta konetta voi käyttää samaanaikaan tai yhteys katkeaa. Eli tästä ymmärsin ettei linjaa pitkin tule kuin 1 ip osoite, olisi kiva jos voisitte lisäillä niitä että saisi nämä loputkin koneet tuohon kiinni.

Liittymä ei ole minun nimissäni, joten noista numeroista en osaa sanoa, voin toki yrittää ne tarkastaa jostain. onnistuuko osoitteen tai nimen tai ip:n perusteella?

Ja btw, voisitteko lisätä jonkun helpon mahdollisuuden puhua oikean ihmisen kanssa teidän asiakaspalvelunumeroissa? On todella ärsyttävää, kun se robotti ei tajua mistään mitään.

  • September 27, 2012
Hei joopajoo111

Kuluttjaliittymissä on käytössä 5 IP-osoitetta. Onko modeemisi määritetty siltaavaksi vai reitittäväksi? Jos modeemi on määritetty reitittäväksi yksi IP riittää.

Oletko missään vaiheessa testannut yhteyttä toisella modeemilla?

Asiakasnumero löytyy laajakaistalaskusta. Tietojen tarkistaminen onnistuu helpoiten asiakasnumeron tai liittymänumeron avulla.

joopajoo111 kirjoitti:

Ja btw, voisitteko lisätä jonkun helpon mahdollisuuden puhua oikean ihmisen kanssa teidän asiakaspalvelunumeroissa? On todella ärsyttävää, kun se robotti ei tajua mistään mitään.


Kiitos palautteesta! Välitän tiedon eteenpäin.

  • September 27, 2012
modeemia on testattu reitittävänä, että siltaavana. ainoa ero tällä zyxel p-600 modeemilla on se, että reitittävänä adsl katkeaa 2 tai useammalla koneella ja siltaavana koneet ei saa yhteyttä, mutta adsl yhteys ei katkea.

Yhteyttä on kokeiltu a-link rr24ap +i modeemilla, joka ei tässä taloudessa saanut adsl yhteyttä ollenkaan asetuksien vaihtamisesta huolimatta.
Alkuperäisenä modeemina toimi telewell 1 porttinen joka sittemmin vaihdettiin koska epäiltiin modeemin olevan hajalla kun yhteys pätki, mutta näin ei ollut.

Ainoa ongelma tässä juuri on se, ettei voi käyttää kuin yhtä konetta verkossa kerrallaan, mikä on suuri haitta kun koneita on aika monta.
Mietin vaihtoehtoisesti reititintä jonka kytkisi tuon modeemin perään josko sillä olisi vaikutusta, mutta toisaalta yhteyden pitäisi toimia pelkällä modeemillakin ilman suurempia kikkailuja.

asiakasnumeroa en saa selville koska liittymä kuuluu kihlattuni vanhemmille joiden puolesta koitan hoitaa tämän yhteyden kuntoon.

osoite on ************ ja tilaajan nimi on ************.

  • September 27, 2012
Hei joopajoo111

Löysin liittymäsi. Tutkin liittymän tilaa ja se näyttää edelleen pätkivän ajoittain. Ongelma tuntuu siis jatkuvan. Ota yhteyttä Vikapalveluumme, niin asiasta tehdään uusi vikailmoitus. Olit viimeksi tehnyt asiasta palvelupyynnön. Voit tehdä palvelupyynnön uudestaan ja kertoa siihen, että ongelma ei ole poistunut. Asia lähtee näin helpoiten hoitumaan.

  • September 27, 2012
Haluaisin ihan oikeasti luottaa sun sanaasi siitä että asiat lähtee hoitumaan, mutta pelkään pahoin että teidän vikapalveluunne ei ole luottamista. Lehdissä sun muussa mediassa satelee vaihteeksi taas kommentteja siitä kuinka vikapalvelunne ei saa asioita korjattua (aamupostissa tällä hetkellä).

Voisitko tehdä puolestani palvelupyynnön asiasta kun minulla ei tosiaan noita tunnuksia eikä numeroita ole käytettävissäni. Meinaan olisi kiva saada tämä yhteys kuntoon nopeasti kun tarkoituksena oli muutattaa tänne oma kone.

Kiitos sinulle, toivottavasti muut soneran asiakaspalvelijat ottavat sinusta oppia!

  • September 28, 2012
Hei joopajoo111

Valitettavasti en voi ottaa vikailmoitusta vastaan näin palstan kautta. Palvelupyynnölle ei tarvitse muita tietoja kuin osoitteen, puhelinnumeron ja palvelupyynnön tekijän nimen. Palvelupyyntöjen käsittelijät osaavat varmasti hoitaa asian eteenpäin!

  • September 29, 2012
Ja mitähän kautta tuo onnistuu? Sivut ovat järjettömän sekavat ja kaikkialle vaaditaan kirjautuminen tai ohjataan suoraan järkyttävän kalliisiin huoltonumeroihin.

Voisitko antaa ihan suoran linkin mistä tehdä tuo palvelupyyntö ilman että minun täytyy kirjautua sisään?

Ja webmasterille risuja sivujen ulkoasusta ja epäselkeydestä. Voisi sonerakin tarjota ihan ilmaisia tukipalveluja eikä veloittaa asiakkaitaan niillä onnettomilla helpson kavereilla.

  • October 1, 2012
Hei Joopajoo111,

Vikailmoituksen jättämiseen palvelupyyntölomakkeella, tarvitset Omien sivujen tunnukset. Mikäli sinulla ei näitä ole, voit jättää vikailmoituksen soittamalla vikapalveluumme, 0206 90101 (pvm/mpm), ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • October 1, 2012
"Palvelupyynnölle ei tarvitse muita tietoja kuin osoitteen, puhelinnumeron ja palvelupyynnön tekijän nimen."

Tuosta päättelin että voisin ottaa netin välityksellä suoraan yhteyttä ilman kirjautumista niinkuin kaikkialla muualla onnistuu.

Oletan että asialle on vihdoinkin tehty jotain koska yhteys on alkanut toimia yhdellä koneella pätkimättä ja kahdella koneella pätkien. Linjat taitaa olla alimitoitettu edelleen?

  • October 8, 2012
Täysin totta, tämä soneran netti on ihan XXXX. Tämä XXXX netti katkeilee joka XXXX sekuntti, eka katkeaaa noin minuutiksi. Odotat siinä sen minuutin, kunnes löytää yhteyden. Yhteys toimii hikisesti sen 5sekunttia kunnes taas katkeaa.

  • October 9, 2012
Hei Miselol,

sinun asiaasi hoidetaankin jo toisessa viestiketjussa.

  • January 15, 2013
Ja voi ******** kevät taas. Yhteys toimi vajaa 3kk mukiloimatta kun tarpeeksi raivosi asiakaspalveluun ensin. Sittemmin yhteys alkoi pätkiä ja nyt on linja ollut poikki viikon.
Toisella modeemilla yhdistää 5sek, sitten katkeaa n. 10sek, yhdistää 5sek.

Asiakaspalvelussa ei tunnu kiinnostavan ********** että linja on katki ja asentajatkin vetää kahvitaukoa 8 tuntia päivässä.
On se ******** kuinka avuttomia nämä soneran kaverit on...

viikon odottelun jälkeen tuli viesti että vika on meidän laitteissa. Kertokaahan miten ******** vika voi olla meidän laitteissa jos tuo yhteys kuitenkin osittain tulee tänne ja yhtäkkiä mystisesti ei toimi millään kolmesta testatusta modeemista jotka toimivat kyllä muissa talouksissa kun ollaan kokeiltu.

JA edelleen, KOITTAKAA NY ***** LAITTAA SINNE VIKANUMEROON MAHDOLLISUUS YHDISTÄÄ SUORAAN ASIAKASPALVELUUN! ******** AINA PUHUA 20min SILLE ***** ROBOTILLE!

  • January 16, 2013
Hei Joopajoo111,

Ikävä kuulla että yhteyden ongelmat eivät ole ratkenneet. Lisäisitkö asiakasnumerosi tietoihisi niin voimme tarkistaa liittymäsi tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

  • January 16, 2013
Liittymä ei ole minun vaan jo edellä mainitun herran nimissä. ollaan tässä nyt soiteltu teidän aspaan jo useita kertoja eikä heitä tunnu kiinnostavan pätkääkään ongelma. Väittävät vaan että taloyhtiön lähiverkossa on vikaa. Olen lukenut useaan otteeseen kuinka muuallakin on asentajanne niin väittäneet ja mittaileet ise nuo linjat eikä ole ongelma kadonnut vaikka ovat käyneet mittailemassa.

JA toisekseen, miksei teidän asentajanne voinut tulla täällä meillä käymään? miksi siitäkin pitää tapella?
Olisi ihan kiva jos jättäisitte viimeset 2kk laskut lähettämättä, on tämä kyllä niin perseestä, että tänään lähtee liittymä vaihtoon ihan muualle. eipähän enää ikinä tarvi tapella paskasta yhteydestä!