Skip to main content
Moi,

Ajattelin, että parempi laittaa vielä tänne viestiä. Tein jo vikailmoituksen automaatissa ja yritin siinä kaksi erillistä kertaa antaa ongelmasta tarkempaa tietoa, jotta vianmääritys ohjautuisi oikein. En siis päässyt asiakaspalvelijan puheille, jotta hän olisi voinut nämä tiedot tallentaa korjausta varten.

Eli ongelmana on, ettei yhteys toimi kunnolla tilaamallani nopeudella. Yhteys on toiminut vaihtelevasti viime kesän tilauksen jälkeen kuitenkin siten, että talvella sovittu 10/2MB nopeus toimi luotettavasti. Nyt kesällä noin 3kk ajan tähän nopeuteen ei ole luotettavalla yhteydellä päässyt.

Lyhyesti sanottuna kyseessä on siis Sonera Extra-liittymä, jossa modeemissa on seuraavat toimivat arvot:
RFC 1483, VPI / VCI: 0 / 33
ja
ADSL2 ja AnnexA. Tällä ei sitten upstream nopeus nouse luvattuun nopeuteen vaan jää siihen 1MB tasolle. Kun modeemiin asettaa AnnexM (2MB upstream), ei se saa mitään arvoja verkosta.

Kaipaan siis korjausta siten, että saan takaisin luotettavan 2Mb yhteyden, joka vielä talvella toimi kuin rasvattu (kiitos niistä kuukausista).

Terv.Janne
PS. Vikanumeroa yms. voi kysellä mailissa, jotta tarkemmat tiedot saavuttavat korjaajan.
PPS. Toivon mahdollisuutta jättää vikailmoitus esim. maililla, jolloin kaikki tarvittava tieto viasta olisi heti saatavilla... Eli mahdolliset copypastet modeemin asetuksista ja CRC yms. -virheistä.
Koska kyseessä on liittymäköhtainen asia, voit lähettää Soneran Vikapalveluun asiasta Soneran Omien Sivujen kautta 'Internetliittymän Ongelmatilanne' lomakkeen.

Tällöin ilmoitus ja lisätiedot kohdistuvat oikeaan liittymään ja Vikapalvelu saa tiedot lisättyä jo tekemääsi avoimeen häiriöilmoitukseen.


T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu

Vastaa