Uutta ADSL:ää ottamassa käyttöön, vaan eipä toimi. Kaikki valot palavat, kuten pitääkin, mutta yhteyttä ei silti ole. Soneran asiakaspalvelun mukaan kaikki pitäisi olla kunnossa siellä päässä ja DSL-valon palaminen tukee tätä. Network Connectionsissakin näyttää statukseksi "connected". Internet-valo lakkaa palamasta, kun vaihtaa moden Bridgeksi, mutta routingilla palaa. Asetusten kanssa on puljailtu urakalla löytämättä ratkaisua. Ideoita? Modeemina toimii Zyxelin 660H-D1.
_____________________________________________________
Host Name:
Model Number: P-660H-D1
MAC Address: 40:4a:03:a5:0f:47
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AGD.4) | 12/11/2009
WAN Information
- DSL Mode: ADSL2+ Mode
- IP Address: 0.0.0.0
- IP Subnet Mask: 0.0.0.0
- Default Gateway: MyISP
- VPI/VCI: 0/33
LAN Information
- IP Address: 192.168.1.1
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- DHCP: Server
Security
- Firewall: Enabled
- Content Filter: Disable
______________________________________________________________
Interface Status Rate
DSL Up 14581 kbps / 1020 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex
Sivu 1 / 1
Modeemin tietojen listauksessa on WAN- eli ulkoverkon yhteydelle IP-osoitteena ja maskina on 0.0.0.0. Jotta yhteys voisi toimia, nollien tilalla pitäisi näkyä modeemin verkosta noutamat tiedot eli toimiva IP-osoite ja aliverkon peite (Subnet Mask). Modeemin tulisi hakea tiedot Soneran verkosta käyttämällä DHCP:tä. Modeemi toimii DHCP-palvelimena siihen kytketyille sisäverkon tietokonelle, mutta on samalla itse DHCP-client ulkoverkkoon päin. Näin silloin kun modeemi on reitittävänä eli toimii myös sisäverkon reitittimenä.
Jos modeemi on siltaava eli vain välittää liikenteen läpi, silloin modeemi itse ei saa ulkoverkon IP-osoitetta ja sen Internet-valo ei pala. Tällöin modeemin kytketyllä tietokoneella (tai tarkasti ottaen sen verkkokortilla) tulisi olla automaattinen IP-osoitteen haku käytössä.
Epäilen että tässä tapauksessa vika voisi olla verkon puolella, koska ilmeisesti ulkoverkon IP-osoitetta ole tullut modeemin ollessa reitittävänä tai siltaavana. Voit tehdä liittymästä vikailmoituksen joko soittamalla 0206 90101 (mpm/pvm) tai Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lomake vaatii kirjautumisen laajakaistaliittumän tunnuksilla.
Jos modeemi on siltaava eli vain välittää liikenteen läpi, silloin modeemi itse ei saa ulkoverkon IP-osoitetta ja sen Internet-valo ei pala. Tällöin modeemin kytketyllä tietokoneella (tai tarkasti ottaen sen verkkokortilla) tulisi olla automaattinen IP-osoitteen haku käytössä.
Epäilen että tässä tapauksessa vika voisi olla verkon puolella, koska ilmeisesti ulkoverkon IP-osoitetta ole tullut modeemin ollessa reitittävänä tai siltaavana. Voit tehdä liittymästä vikailmoituksen joko soittamalla 0206 90101 (mpm/pvm) tai Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lomake vaatii kirjautumisen laajakaistaliittumän tunnuksilla.
Minulla hyvin pitkälle sama taudin kuvaus kun yläpuolella ja niinpä nohevana tein vikaimoituksen, Nyt kun asiasta ettiny vielä lisää tietoa niin tullu aika paljon vastaa ongelmia zyxelin kanssa. Ja sitten alkoi mietityttämää että on se hienoa maksaa 100€ siitä siitä että soneran asentaja käy toteamassa että soneran lähettämä modeemi on ihan susi. vai mitenkäs se meni? Ei ole vielä vikailmoituksesta kuulunu mitään mitään mutta näinköhän käy?
ketuttaa: Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa mitä tekemällesi vikailmoitukselle kuuluu. Toinen vaihtoehto on että kirjoitat asiakasnumeron sijaan laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 333123456.
Toisaalta jos olet jättänyt vikailmoituksen numeroon 0206 90101, on asia todennäköisesti jo käsitelty loppuun.
Toisaalta jos olet jättänyt vikailmoituksen numeroon 0206 90101, on asia todennäköisesti jo käsitelty loppuun.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.